1399-02-20 16:41
1524
0
68562
گزارشی از آغاز مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه در استان گلستان؛

تکرار رسم عاشورا در رمضان با رزمایش کمک‌های مومنانه/ 110 هزار بسته معیشتی در گلستان توزیع شد

دومین مرحله رزمایش سراسری کمک مومنانه با مشارکت بسیجیان 54 هزار پایگاه بسیج کشور و خیرین در استان گلستان همزمان با 24 استان و با توزیع یک میلیون بسته معیشتی از امروز آغاز شد.

به گزارش گلستان ما، همزمان با میلاد کریم اهل (ع) مرحله دوم رزمایش سراسری کمک مومنانه با مشارکت خیرین، اصناف، ورزشکاران، هنرمندان و مداحان بسیجی در استان گلستان همزمان با 24 استان دیگر کشور از امروز شنبه آغاز شد.

در این مرحله از رزمایش یک میلیون بسته معیشتی به ارزش هر بسته  ۳۰۰ هزار تومان تهیه و با هدف کمک به اقشار کم‌درآمد و آسیب‌دیده از بیماری کرونا توزیع می شود.

کرونا در ایران برخلاف غرب به سرمایه اجتماعی تبدیل شد

هادی حق شناس عصر امروز در حاشیه آغازمرحله دوم رزمایش کمک های مومنانه استان در گرگان، اظهار کرد: استان گلستان به دلیل وجود  اقوام مختلف رنگین کمان لذت بخش در همدلی  ایجاد کردند که در کنار دستگاه های اجرایی کمک های بسیار موثری را داشته اند که باعث شد در رزمایش مومنانه که هوشمندانه توسط مقام معظم رهبری اعلام شد در کنار هم باشیم.

وی با بیان اینکه در ایام محرم تاسوعا و دهه اول مردم  نذورات بسیار خیرات می کنند، افزود: در ماه مبارک به این گستردگی نبوده است طرح مساوات باعث شد رسم عاشورا را در رمضان هم تکرار کنیم با این تفاوت که جامعه هدف مشخص است و افرادی که به هر دلیلی در مشکل اقتصادی هستند .

استاندار گلستان با بیان اینکه تعطیلی در کشور موجب رکود اقتصادی و ضرر زیاد به کسب و کارها شده است، بیان کرد:  این تعطیلی در استان گلستان که مقصد گردشگر بوده که در ایام عید تعطیل بود  قابل لمس تر است.

به گفته حق شناس؛ 15 هزار کار گرتاکنون ثبت نام کردند که بعد از پالایش 11 هزار و 200 نفر بیمه بیکاری می گیرند، می دانیم که تعداد قابل توجهی است که باید برای معیشت آنها برنامه ریزی شود.

وی یادآورشد: در کل استان نهادهای حمایتی ازجمله بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هلال احمرو کمیته امداد و سپاه پاسداران  به کمک آمده اند،  ستادهای سه گانه شکل گرفت، نیازمندان شناسایی شدند  و قرار است  200 هزار بسته تهیه و توزیع شود.

حق شناس ادامه داد: این ها برای عبور از بحران است باید مردم زودتر به روال عادی بازگردند که جامعه نیاز نداشته باشد.

وی با بیان اینکه در دل هر تهدید فرصتی وجود دارد، تاکید کرد: تحریم های ظالمانه دمشکلاتی ایجاد کرد ولی اگر این مشکلات با خود امریکا مقایسه شود عمق ماجرا مشخص می شودکه  دو سه ماه درگیر شدند نرخ بیکاری از زیر 4 به 14 درصد بشود و 30 میلیون نفر بیکار شدند.

استاندار گلستان اذعان کرد: کرونا در کشور به سرمایه اجتماعی تبدیل شد.در هر جامعه ای سرمایه اجتماعی مهم است. مشکل ماسک به یکباره با کمک گروه های جهادی رفع شد که در کمتر کشوری دیده می شود.

110 هزار بسته معیشتی در مرحله اول بین مردم نیازمند گلستان توزیع شد

سردار علی ملک شاهکویی امروز درحاشیه آغازمرحله دوم رزمایش کمک های مومنانه در گرگان، اظهار کرد: بعد از فرمان رهبر انقلاب در رزمایش کمک های مومانه و پس از ابلاغ سپاه پاسداران، ستاد کمک های مومنانه شکل گرفت.

وی افزود: به همت خیرین در استان و متدینین  تا امروز 90 هزار بسته معیشتی به افراد آسیب دیده از کرونا توزیع شد.

فرمانده سپاه نینوا گلستان با بیان اینکه در مرحله دوم رزمایش کمک های مومنانه با محوریت پایگاه های بسیج حدود 20 هزار بسته معیشتی توزیع شده می شود، تصریح کرد: از ابتدای این طرح  تا 110 هزار بسته معیشتی توزیع می شود و تا پایان ماه مبارک رمضان به 200 هزار بسته خواهد رسید.

ملک شاهکویی با اشاره به عملیات غربال گری ویروس کرنا و شناسایی افراد آسیب دیده بیان کرد:تاکنون حدود 75 هزار نفر  شناسایی شدند. جامعه هدف ما خاج از خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند که توسط پایگاه های بسیج و حوزه های مقاومت به دست نیازمندان می رسد.

وی گفت: ارزش بسته های غذایی اهدایی از 150 تا350 هزار تومان است که در کنار آن  مواد ضدعفونی کننده و ماسک هم توزیع می شود.

وی با بیان اینکه  600 کارگاه تولید ماسک خانگی و کارگاهی در حال فعالیت هستند، گفت: 800 هزار ماسک و نزدیک به60 هزار لباس گان تولید شد و در اختیار کادر رمان های بیمارستان انجام شد.

به گفته ملک شاهکویی، بسیج بن بست شکن است و جایی ورود پیدا میکند که کسی ورود پیدا نمی کند. این کمک ها نمادی از وحدت و نوع دوستی اقوام مختلف در استان گلستان است.

توزیع نزدیک به ۲۵۰۰ بسته معیشتی در بین نیازمندان مینودشت آغاز شد

صبح امروز با حضور سردار سردار علی ملک شاهکوهی فرمانده سپاه نینوا گلستان، دومین مرحله رزمایش کمک مومنانه در استان گلستان با توزیع نزدیک به ۲۵۰۰ بسته معیشتی در بین نیازمندان مینودشت آغاز شد.

فرمانده سپاه نینوا گلستان در این مراسم گفت: با دستور مقام معظم رهبری مبنی بر کمک مومنانه به نیازمندان، قرارگاهی در تهران و به تبع آن استان ها تحت عنوان فرمایش رهبری تشکیل شد.

سردار علی ملک شاهکوهی افزود: از همان ابتدا با همکاری و عضویت دستگاه های اجرایی این قرارگاه اقدامات خود را آغاز کرد و از امروز مرحله دوم کشوری آن با توزیع نزدیک به یک میلیون بسته معیشتی در بین نیازمندان، آغاز شد.

وی گفت: در استان گلستان نیز با توزیع نزدیک به ۲۰ هزار بسته، دومین مرحله این رزمایش آغاز می شود و تا به امروز نزدیک به ۱۱۰ هزار بسته معیشتی در بین نیازمندان استان گلستان توزیع شده است.

فرمانده سپاه نینوا گلستان ادامه داد: تا اعلام وضعیت سفید در استان گلستان، ما با تمام قوا در کنار مردم و دولت هستیم.

سرهنگ پاسدار یعقوب مصطفی لو فرمانده سپاه مینودشت در این مراسم گفت: با دستور رهبری مبنی بر کمک مومنانه به نیازمندان، شهرستان مینودشت با گام گذاشتن در این حصوص، تاکنون ۴ رزمایش را برگزار کرده است که به واسطه آن در مجموع ۵ هزار و ۷۴۵ بسته معیشتی با اعتباری بالغ بر ۵۴۷ میلیون و ۶۱۰ هزار تومان هزینه شده است.

وی افزود: امروز نیز با توزیع نزدیک به یک ۲۵۰۰ بسته معیشتی در بین نیازمندان مینودشت، دومین مرحله رزمایش کمک مومنانه در شهرستان مینودشت آغاز شد.

توزیع حدود 7 هزار بسته معیشتی در گنبدکاووس

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان گفت: تا کنون حدود 110 هزار بسته معیشتی در بین نیاز مندان استان گلستان توزیع شده است و این روند تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

سردار علی ملک شاهکوهی با عنوان این مطلب تصریح کرد: بنا داریم این میزان تا پایان ماه مبارک رمضان به 200 هزار بسته برسانیم.

وی یاداور شد این کمک های مومنانه پس از فرمایشات مقام معظم رهبری آغاز شد و امروز 54 هزار پایگاه بسیج در سراسر کشور و تبع آن پایگاههای بسیج استان گلستان مرحله دوم کار خود را شروع کردند و تا بعدازظهر ادامه دارد.

qaboosnameh 1

سردار ملک خاطرنشان کرد: ستاد کل نیرو های مسلح از همان ابتدای شیوع ویروس کرونا پای کار آمد و به کمک دولت شتافت و قطع به یقین دولت نمی توانست و توانش را نداشت به تنهایی اقدام کند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گنبدکاووس نیز در حاشیه رزمایش مومنانه در این شهرستان گفت : در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در جهت کمک مومنانه و رزمایش همدلی سپاه گنبد کاووس مانندبسیجیان و مردم در سایر اقصی نقاط کشور و در جهت کمک مومنانه به عزیزانی در جریان ویروس کرونا اسیب دیده اند ونیازمند واقعی هستند توانسته قدم مای مثبتی بر دارد.

سرهنگ رمضانعلی قاسم پور افزود: سپاه با همکاری مساجد محل ‌وپایگاه های بسیج خیرین و هیئت امنا و ائمه جماعت تمام تلاشش را داشت تا یک قدم خیر بردارند.

وی در ادامه گفت :در مرحله اول ۶۵۰۰ بسته بین مردم توزیع کردیم و تلاش میرود که این حرکت ادامه داشته باشد و هدف از این برنامه ها کمک کردن به افراد آسیب دیده از این ویروس با حفظ کرامت انسانی است.

در ادامه فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گنبدکاووس گفت: در مرحله دوم رزمایش سراسری کمک مومنانه نیز بیش از ۱۵۰۰بسته معیشتی را توانستیم با کمک خیرین فراهم کنیم.

سرهنگ قاسم پور اذعان کرد: بسیج در تمام مراحل و اوقات می تواند کمک احوال مردم شریف کشور وشهرستان باشد و همانطور که در سیل و ریشه کن کردن فلج اطفال و بازسازی منازل پس از سیل و در بسیاری از برنامه ها از جمله غربالگری کسانی که گرفتار کرونا شدند، بسیج توانست کمک های شایانی داشته باشد و در کنار مردم بوده چون بسیج از متن جامعه از مردم و برای مردم در خدمت مردم است.

توزیع 3500 بسته معیشتی در دومین مرحله رزمایش کمک مومنانه در گنبدکاووس

در دومین مرحله رزمایش کمک مومنانه در گنبدکاووس 3500 بسته معیشتی امروز همزمان با سراسر کشور با حضور فرمانده سپاه نینوا استان گلستان در مصلی امام جعفرصادق(ع) این شهرستان آغاز شد.

در این رزمایش که جمعی از مسئولین شهرستان گنبدکاووس حضور داشتندبسته های معیشتی تهیه شده با محوریت پایگاههای بسیج بین نیازمندان محله های هدف توزیع می شود.

qaboosnameh 6

qaboosnameh 7

qaboosnameh 9

توزیع 1500 بسته معیشتی در بین نیازمندان مراوه تپه

در دومین مرحله رزمایش کمک مومنانه در استان گلستان، 1500 بسته سبد غذایی برای کمک به مستمندان و نیازمندان شهرستان مراوه تپه تهیه و توزیع شد.

از این میان، 1000 بسته معیشتی توسط سپاه پاسداران شهرستان مراوه تپه و 500 بسته توسط امور عشایری تهیه شده بود.

توزیع 5200  بسته معیشتی بین نیازمندان گالیکش

سرهنگ پاسدار احمد کوهستانی در آئین دومین مرحله توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان گالیکش گفت: پس از فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص رزمایش همدلی و کمک مؤمنانه، در مجموعه شهرستان گالیکش ستادی با محوریت امام‌جمعه، فرماندار و سپاه شهرستان شکل گرفت.

وی افزود: قبل از اجرای این رزمایش تا روز نیمه شعبان هزار بسته بین نیازمندان شهرستان گالیکش توزیع‌شده بود؛ پس از فرمایش مقام معظم رهبری کار با همکاری مجموعه شهرستان شدت گرفت و اتفاقات بسیار خوبی رقم‌زده شد تا این حرکت یک حرکت ماندگار در ذهن مردم گالیکش باشد.

فرمانده سپاه گالیکش یادآور شد: در مرحله اول این رزمایش که از نیمه شعبان تا ابتدای ماه مبارک رمضان انجام شد؛ 2 هزار بسته تهیه و بین نیازمندان گالیکش توزیع شد.

کوهستانی افزود: پس از اجرای موفقیت‌آمیز مرحله اول کار باقوت اجرا شد؛ 1700 بسته به‌ غیر از بسته‌های اولیه در سطح روستاها و شهر گالیکش توزیع شد.

به گفته وی؛ امروز در مرحله دوم رزمایش کمک مؤمنانه نیز 1500 بسته آماده توزیع است و درمجموع از ابتدای رزمایش تاکنون 5200 بسته بین نیازمندان گالیکش توزیع‌شده است.

فرمانده سپاه گالیکش؛ برنج، روغن، گوشت قرمز، مرغ، حبوبات، ماکارونی، رب، بسته‌های فرهنگی، ادویه‌جات ماه رمضان و غیره را ازجمله اقلام موجود در این بسته‌ها اعلام کرد.

وی تصریح کرد: رزمایش کمک مؤمنانه به دلیل همدلی که پیش از رزمایش در بین مردم و مسئولین گالیکش شکل گرفت؛ به‌درستی و بهترین نحو تاکنون اجرایی شده است.

گفتنی است در پایان این مراسم حجت‌الاسلام سید محمد دلبری امام‌جمعه گالیکش به‌پاس زحمات سرهنگ کوهستانی فرمانده سپاه گالیکش در اجرای رزمایش کمک مؤمنانه از ایشان با اهدا لوح تقدیر قدردانی کرد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.