1400-03-11 13:56
2272
0
74830
وزیر اطلاعات در گرگان:

تاریخ گرگان تاریخ پرستاره از نخبگان و عالمان است / در جوانی شاگرد آیت الله طاهری گرگانی بودم

حجت الاسلام علوی با بیان اینکه تاریخ گرگان تاریخ پرستاره از نخبگان و عالمان است ، اضافه کرد : فرهنگ بالای مردم گرگان را می توان از نوع رفتار انها متوجه شد.

به گزارش گلستان ما ؛

حجت الاسلام والمسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات ظهر امروز (سه شنبه 11 خرداد) در گرگان اظهار کرد : همانطور که هر آدمی باید مواظب آبرو خودش باشد، قرآن امت ها و ملت ها رو هم دارای آبروی جمعی می دانند که باید حفظ شود، اسلام بهترین دین در تاریخ انسانیت است و همواره مورد احترام می باشد.

حجت الاسلام علوی با بیان اینکه هویت یک جامعه به کارکرد آن است، تصریح کرد : اگر یک جامعه ای عملکرد بدی داشته باشد، این عملکرد فقط دامن مرتکبین آن را نمی گیرد بلکه دامن همه را می گیرد.

وی ادامه داد : وقتی کارکرد یک جامعه مشمول زمان‌ می شود، تاریخ آن جامعه را شکل می دهد و این تاریخ ریل گذارنده نسل های بعدی می شود.

علوی از دلسوزان جامعه خواست تا تلاش کنند حقایق تاریخ را امانتدارانه به نسل های بعدی هدایت کنند.

وزیر اطلاعات در ادامه سخنان خود به مبارزات مردم ایران علیه رژیم ستمشاهی اشاره کرد و گفت : جای جای کشور در نهضت امام(ره) در مبارزه با طاغوت همراهی کردند، تا انقلاب به پیروزی برسد، تاریخ این مبارزات نباید فراموش شود، این تاریخ باید توسط نویسندگان توانمند نوشته شود و نسل های بعدی مرور کنند تا بدانند چه مسیری را طی کرده اند.

حجت الاسلام علوی بیان کرد: متاسفانه بخشی از این تاریخ ناخواسته توسط کسانی نگاشته شده که در نقطه مقابل جمهوری اسلامی بودند چون رسالت ساواک این بود که جلوی مبارزه را بگیرد.

وی ادامه داد: اینکه ما اسناد ساواک را جمع آوری می کنیم و کتاب تاریخ استان ها را بر اساس اسناد ساواک منتشر می کنیم معنی اش این نیست که به ساواک اعتبار دهیم بلکه می خواهیم حماسه ها و کارهای بزرگ انقلابیون را به روایت اسناد به نسل های بعدی بگوییم. 

علوی به مجموعه کتب 5 جلدی انقلاب اسلامی در استان گلستان به روایت اسناد ساواک اشاره کرد و افزود: این کتاب ها بازگو کننده بخشی از مبارزات علما و مردم این استان در مبارزه با طاغوت است، بسیاری از اسناد نیز در سینه مبارزین هست که لازم است مراکز دانشگاهی و پژوهشی تلاش کنند تا از سینه آنها استخراج شود.

وزیر اطلاعات گفت: استان گلستان، گرگان و گنبد و دشت در طول تاریخ استان زرخیز بوده که بخشی از فعالیت هایش مبارزه با طاغوت است.

حجت الاسلام علوی با بیان اینکه تاریخ گرگان تاریخ پر ستاره از نخبگان و عالمان است، اضافه کرد: فرهنگ بالای مردم گرگان را می توان از نوع رفتار آنها متوجه شد، در سفرهای قبلی من در گرگان پیاده روی کردم و از ادب، متانت و احترام مردم گرگان فهمیدم که حضور عالمان و دانشمندان در تاریخ این استان در این نوع رفتار تاثیر گذار بوده است.

وی با اشاره به بزرگان استان خاطرنشان کرد: من خودم در جوانی شاگرد آیت الله طاهری گرگانی بودم و یکی از کسانی که در منطقه سلسله جنبان انقلاب و یار و همراه مقام معظم رهبری بود .

در پایان این مراسم از تعدادی از خانواده های مبارزین انقلابی و نویسندگان 5 جلد کتاب استان گلستان در انقلاب اسلامی تجلیل و از تمبر یادگاری این مراسم رونمایی شد .

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.