1399-12-16 09:05
772
0
73549
مدیر کل میراث فرهنگی گلستان خبر داد:

بهره‌برداری اولین پروژه گردشگری آبی گلستان در سال 1400

احمد تجری گفت:امیدواریم با اقدامات صورت‌گرفته و فراخوان‌های منتشر شده، بتوانیم در سال 1400 شاهد بهره‌برداری اولین پروژه گردشگری آبی در استان باشیم.

به گزارش گلستان ما ؛ احمد تجری مدیر کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان صبح امروز در گفت وگو با گلستان ما اظهار داشت : استان گلستان با برخورداری از سدها و آب‌بندان‌های فراوان ظرفیت زیادی در رونق گردشگری آبی دارد که برای استفاده از آن در حوزه گردشگری باید مشارکت بخش خصوصی را بیشتر به کار گرفت.

تجری افزود : کمیته ها و کارگروه‌های مختلفی طی سال‌های گذشته شکل گرفت و ظرفیت‌های گردشگری آب شناسایی شده و در سطح استانی ضوابطی برای این نوع از گردشگری در نظر گرفته شد و این اتفاق منجر به انعقاد تفاهمنامه‌ای در سطح وزارت خانه‌های میراث‌فرهنگی و نیرو شد که حدود 80 درصد از این تفاهم‌نامه براساس اتفاقاتی بود که در گلستان رقم خورده است.

وی تصریح کرد : امیدواریم با اقدامات صورت‌گرفته و فراخوان‌های منتشر شده، بتوانیم در سال 1400 شاهد بهره‌برداری اولین پروژه گردشگری آبی در استان باشیم.

مدیر کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان گفت : پیشینه دانش و علوم نیاکان ما در استان گلستان در مهندسی بسیار غنی است و نمونه بارز آن روش‌ها و بهره‌مندی از علوم مختلف از جمله مهندسی آب و هیدرولیک در ساخت دیوار تاریخی گرگان است.

تجری اضافه کرد : با توجه به درخواست شرکت آب منطقه‌ای استان مبنی‌بر اخذ مجوز رسمی فعالیت موزه آب، بررسی‌ها، بازدیدها و جلسات فنی لازم انجام شده که پس از طی فرآیندهای قانونی، بر اساس ماده ۳۹ فصل پنجم آیین‌نامه مدیریت، سامان‌دهی، نظارت و حمایت از مالکان و دارندگان اموال منقول فرهنگی‌تاریخی مجاز، پروانه فعالیت موزه آب صادر شد.

وی ادامه داد : راه‌اندازی موزه تخصصی آب در استان مرحله نخست از حفاظت و پاسداری از تاریخ حوزه آب منطقه است و امیدواریم در فاز های بعدی موزه ای کامل تر و جامع تر داشته باشیم.

تجری گفت : از زحمات مدیران و دست اندرکاران شرکت آب منطقه ای استان برای برپایی موزه تخصصی آب استان، قدردانی و تشکر می‌کنم.

این مقام مسئول همچنین بیان داشت : اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان آمادگی خود را برای همکاری و راه‌اندازی چنین موزه‌هایی توسط دستگاه‌های دولتی و غیردولتی و خصوصی اعلام می‌کند.

گفتنی است در استان گلستان ۱۳ موزه در حال فعالیت است که سه موزه به‌صورت خصوصی، هشت موزه وابسته به این اداره‌کل، یک موزه وابسته به اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست است.

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.