1399-09-03 14:54
1062
0
71703
فرمانده پایگاه بسیج برتر گلستان مطرح کرد؛

بسیج چگونه برای جوانان روستا اشتغال زایی کرد؟/ظرفیت شناسی و آسیب شناسی دو اصل مهم فعالیت است

فرمانده پایگاه بسیج شهید بهشتی بیان کرد: با همکاری و تعامل با نهادهای مختلف آسیب های روستا را شناسایی کردیم برای مثال روستا چهار قهوه خانه داشت که جوانان در آن جا وقت می گذراندند ما به عنوان پایگاه بسیج به شهرک های صنعتی و ادارات و ارگانها مراجعه کردیم و واسطه ایجاد شغل برای جوانان شدیم .

به گزارش گلستان ما، امروز در عرصه های مختلف کشور با دشمنان مقابله می کند و مانند قبل هم ایستادگی کرده و عزت مندی خود را حفظ می کند.

اما جریانی که از آغاز انقلاب اسلامی همراه مردم بوده و برخواسته از خواسته های مردمی است بسیج است که اثرات مثبت فعالیتی آن در مرزی ترین نقاط کشور و به دور افتاده ترین مناطق دیده می شود.

یکی از پایگاه های بسیج گلستان که از همان روزهای اول در دفاع مقدس با اهدا 18 شهید که نام دو شهید شاخص شهرستان به نام های شهید روحانی محمد علی روحانی فرد و سردار شهید محمد باقر ساورعلیا در بین آن ها دیده می شود همیشه پا به کارانقلاب بوده و سال گذشته نیز برترین پایگاه بسیج گلستان شناخته شد پایگاه شهید بهشتی  روستا ایلوار یکدانگه است.

موضوعی که باعث شد تا این پایگاه بسیج جزو شاخص ترین پایگاه های گلستان در چند سال اخیر شناخته شود فعالیت در حوزه های اجتماعی و کنار مردم بودن در عرصه های مختلف است.

آغاز هفته بسیج بهانه ای شد تا خبرنگار گلستان ما سراغ ابوذر رستمی فرمانده پایگاه بسیج شهید بهشتی روستا ایلوار برود.
فرمانده پایگاه بسیج شهید بهشتی اظهار کرد: یکی از برنامه ها و اهداف پایگاه بسیج این روستا فعالیت در زمینه های اجتماعی فارغ از فعالیت های ابلاغی از طرف سازمان بسیج است که ثمرات مثبتی را برای بسیجیان و مردم روستا داشته است.

وی با بیان اینکه این پایگاه هنوز ظرفیت های بسیاری برای ارائه خدمت به مردم دارد، افزود: ما رتبه بندی ها را افتخار می دانیم اما به آن مغرور نمی شویم چرا که ناظر اعمال ما خداوند وشهدا هستند و با دعای آن ها توفیق ها به دست آمده است.

رستمی ظرفیت شناسی محله را از مهم ترین اصول فعالیتی این پایگاه دانست و عنوان کرد: اصل ظرفیت شناسی را در پایگاه نهادینه کردیم که این کار باعث شد تا بانک های اطلاعاتی روستا ایجاد شود.

فرمانده پایگاه بسیج شهید بهشتی بیان کرد: با همکاری و تعامل با نهادهای مختلف آسیب های روستا را شناسایی کردیم برای مثال روستا چهار قهوه خانه داشت که جوانان در آن جا وقت می گذراندند ما به عنوان پایگاه بسیج به شهرک های صنعتی و ادارات و ارگانها مراجعه کردیم و واسطه ایجاد شغل برای جوانان شدیم که باعث شد دو قهوه خانه بدون هیچ دردسری بسته شود.

وی با اشاره به فعالیت بسیجیان این پایگاه در زمان شیوع ویروس کرونا ادامه داد: تاکنون 33 هزار ماسک توسط خیاطان روستا تولید کرده ایم و ماسک های تولیدی را برای روستاهای همجوار و ادارات شهرستان فرستادیم.

رستمی در خصوص تولید مواد ضدعفونی تصریح کرد: حسینیه شهدای روستا را به این کار اختصاص دادیم و این مواد را در روستاهای اطراف نیز پخش کردیم که مجموع این اقدامات باعث شده تا این لحظه در روستا هیچ فوتی کرونایی نداشته باشیم.

فرمانده پایگاه بسیج شهید بهشتی علت این همدلی مردم در رفع مشکلات  را حضور دائمی بسیج و مردم در کنار هم دانست و یادآورشد: امروز مردم بسیج را کنار خود می بینند به همین جهت این زحمات را فراموش نمی کنند.

وی متذکرشد: این پایگاه با گروه جهادی خود در سیل آق قلا به صورت جدی ورود پیدا کرد و همچنان این ارتباط با مردم آن شهرستان ادامه دارد

رستمی اذعان کرد: در زمان کرونا با کمک خانواده محترم شهدا و خیرین و بسیجیان روستا به روستاهای همجوار ماسک دادیم از همان روستا ساخت و ساز هایی را انجام می دادند زمانی که متوجه شدند ما در روستای خود ساخت و ساز برای خانه نیازمندان داریم در مصالح ساختمانی بسیج را کمک کردند و علت را هم دستگیری ما در زمان اوج شیوع کرونا می دانستند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از کارهای شاخص این پایگاه جمع آوری چوب های بلااستفاده از نجاری های شهرستان و تحویل به نوجوانان روستا جهت مهارت افزایی در منزل است.

فرمانده پایگاه بسیج شهید بهشتی گفت: بسیج یعنی همه مردم کنار هم فارغ از حزب و جناح و فقط مطیع امر ولی زمان خود بودن که می تواند در هر حادثه یا رخدادی این موضوع نمود پیدا کند.

انتهای پیام/
 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.