1398-11-01 12:20
650
0
67215
دبیر کارگروه اقتصادی مجلس:

باید با تکیه بر ظرفیت های درون، اقتصاد خود را بسازیم/ توجه به توان داخلی، کشور را در مقابل تهدیدات اقتصادی بیمه می کند

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: برای تعامل با دنیای اقتصادی بیرون، ابتدا باید اقتصاد درونی کشور را بسازیم.

به گزارش گلستان ما، عبدالکریم رجبی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: تنها راه حل، حل مشکلات اقتصادی کشور توجه ویژه به توانمندی داخل و رونق تولید که همان اقتصاد مقاومتی مورد تأکید مقام معظم رهبری است؛ می باشد.

وی افزود: متأسفانه مسئولان و دست اندرکاران اقتصادی کشور به موضوع اقتصاد مقاومتی توجه جدی ندارند.

نماینده سابق شرق گلستان تاکید کرد: اگر در داخل به رونق تولید و اشتغال توجه داشته باشیم؛ نه تنها بسیاری از مشکلات اقتصادی حل خواهد شد بلکه می تواند بسیاری از مشکلات اجتماعی از قبیل فقر، بزهکاری ،اعتیاد و... که علت بسیاری از آنها بیکاری است؛ حل می شود.

وی یادآور شد: کشورهای پیشرفته جهان، ابتدا اقتصاد داخلی خود را می سازند و این امر خود به خود باعث تعامل اقتصادی با سایر کشورها خواهد شد.

رجبی متذکر شد: همه اقتصاد دنیا همین چهار کشور اروپایی نیستند؛ ایران با ۱۵ کشور همسایه است که جمعیتی ۶۰۰ میلیونی دارند و علاوه بر این با کشورهای چین، روسیه، ترکیه و مالزی که از اقتصادهای برتر دنیا هستند و در حال حذف دلار از معاملات اقتصادی خودشان هستند؛ می توان یک اتحادیه مستقل اقتصادی ایجاد و یک قطب اقتصادی مستقل از دلار آمریکا تشکیل داد.

وی گفت: علی رغم اینکه اروپایی ها نشان داده اند که قابل اعتماد نیستند؛ در صورت تعامل اقتصادی، این تعامل باید بر پایه صادرات که آنهم در سایه توجه ویژه به رونق تولید اتفاق خواهد افتاد؛ باشد.

دبیر کارگروه اقتصادی مجلس گفت: نگاه به درون و توان داخلی، کشور را در مقابل تهدیدات اقتصادی بیمه می کند و از وابستگی نجات خواهد داد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.