1399-03-14 21:46
845
0
68872
دیدگاه علمای اهل سنت شمال کشور نسبت به اندیشه امام خمینی؛

امام خمینی(ره) ماهیت صهیونیزم را به جهان معرفی کرد/ سیاست حقیقی برگرفته از اندیشه امام خمینی(ره) مد نظر انبیاء الهی است

امام جمعه اهل ست آق قلا با اشاره به برجسته سازی و احیا برخی از اعمال دینی توسط امام خمینی(ره)، تصریح کرد: امام خمینی(ره) هفته وحدت را ایجاد کرد، برائت از مشرکین در حج را احیا کرد و ماهیت صهیونیزم و کمونیست را به دنیا معرفی کرد به همین جهت در راستای اندیشه های عرفانی و سیاسی امام خمینی(ره) باید جلسات متعددی برگزار شود.

به گزارش گلستان ما، ویژگی های عرفانی و اخلاقی امام خمینی(ره) علاوه بر بزرگان شیعه در دیگر بزرگان مذاهب، ادیان و کشورهای دیگر تاثیر گذار بوده تا جایی که بسیاری از دانشمندان مسلمان و غیر مسلمان از تاثیرگذاری تفکرات امام خمینی (ره) بر اندیشه های خود گفته اند.

تاثیرگذاری تفکر امام در شکل گیری امت واحده در راه پیروزی و حفظ انقلاب اسلامی از جمله نکات غیرقابل انکاری است که تا سالیان متمادی به صورت مستقیم بر حرکت های سیاسی و فرهنگی جهان اسلام تاثیر گذار است.

به همین جهت سراغ برخی از ائمه جمعه شمال کشور رفتیم تا از تاثیرات تفکر امام خمینی(ره) در شکل گیری وحدت و حرکت در راستای امت واحد نظرات آن ها را جویا شویم.

امام خمینی (ره) ماهیت صهیونیزم و کمینویست را به دنیا معرفی کرد 

آخوند عبدالرزاق رهبر در این خصوص، گفت: امام (ره) شخصیتی تقریبی داشت و باید تلاش کنیم که بتوانیم شخصیت تقریبی و مردمی معمار کبیر انقلاب را به مردم عرضه کنیم.

امام جمعه اهل سنت آق قلا با اشاره به نگاه برابر امام خمینی(ره) نسبت به تمام گروه ها، خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب زنان حق حضور در مراسمات دینی، فرهنگی و سیاسی را نداشتند اما امام راحل این نگرش غلط را به خوبی تغییر دادند.

وی، افزود: در روزهای رحلت ایشان علما و محققین باید فرهنگ فکری و اندیشه ایشان را تبلیغ کنند چرا که تبلیغ اندیشه امام(ره) همان تبلیغ فرهنگ قرآنی است.

آخوند رهبر با اشاره به برجسته سازی و احیا برخی از اعمال دینی توسط امام خمینی(ره)، تصریح کرد: امام خمینی(ره) هفته وحدت را ایجاد کرد، برائت از مشرکین در حج را احیا کرد و ماهیت صهیونیزم و کمونیست را به دنیا معرفی کرد به همین جهت در راستای اندیشه های عرفانی و سیاسی امام خمینی(ره) باید جلسات متعددی برگزار شود.

امام جمعه اهل سنت آق قلا با بیان اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی امام(ره) تحولی در جامعه به وجود آورد، افزود: تفکر مقام معظم رهبری همان تفکر امام (ره) است که در جامعه جاری است.
 
وی ادامه داد: امام(ره) وارث حقیقی فرهنگ انبیاء (علیه السلام) است، پیامبران الهی به وحدت معتقد بودند و معمار کبیر انقلاب در این مسیر فرهنگ سازی کرد.
 
سیاست حقیقی برگرفته از اندیشه امام خمینی(ره) مد نظر انبیاء الهی است 

رحمان بردی آخوند محمدی در خصوص اندیشه های امام، اظهار کرد: اندیشه های امام خمینی(ره) بر آمده از آموزه های فقهی و روایات است.

امام جمعه اهل سنت همت آباد گرگان، اذعان کرد: سیاست مدنظر امام راحل سیاست حقیقی مد نظر انبیا بود تا شرایط رشد انسان را فراهم نمایند، سیاسی بودن از نظر امام خمینی(ره) قرار گرفتن در مسیر سعادت بر پایه آزادی و استقلال است از نگاه ایشان اسلام دین سیاسی بدون تزویر و دروغ است.

وی،ادامه داد: هوش فوق العاده، دانش قوی امام مجموعه ای از اندیشه ها را بوجود آورد که نتیجه اش این انقلاب عظیم شد به همین جهت شخصیت و اندیشه های امام خمینی(ره) محدود به انقلاب اسلامی نیست.

آخوند محمدی با بیان اینکه افکار و رفتار امام راحل نشان از وحدت شخصیتی ایشان داشت، گفت: از روی اندیشه امام به اعمال و از اعمال به اندیشه وی پی برد امام خمینی(ره) به گونه ای رفتار نمی کردند حرف و عمل ایشان متفاوت باشد.

ارتباط با نسل جوان از کارهای اعجاب انگیز امام راحل بود

آخوند خیرالله یعقوبی در خصوص اندیشه های سیاسی و عرفانی معمار کبیر انقلاب اسلامی، یادآورشد: گاهی اطرافیان و هموطنان خودمان از شخصیت افراد صحبت می کنند اما زمانی به شخصیت ارزنده امام پی می بریم که بیشتر شخصیت های مسلمان و غیر مسلمان از تاثیر پذیری خود نسبت به شخصیت امام راحل سخن گفته اند.

امام جمعه اهل سنت قره تپه بهشر، ابراز کرد: امام راحل از منظر دانشمندان مسلمان جهان اسلام دارای صلابت جهادی پیرامون دفاع از اسلام برخوردار هستند.

وی با اشاره به اظهار نظر دانشمند مراکشی در خصوص امام خمینی(ره)، افزود: دکتر ادریس نویسنده مراکشی می گوید مهم ترین کار امام حفاظت از اسلام و ماندن انقلاب بعد از پیروزی است کاری که انقلاب مراکش موفق نشد انجام دهد و علت آن نیز برخورداری انقلاب اسلامی از رهبری واحد و مجتهد بود.

آخوند یعقوبی، تصریح کرد: از جمله کارهای اعجاب انگیز معمار انقلاب ارتباط با نسل جوان بود جوانان علاقه ویژه ای به ایشان داشتند که از نوجوان 13 ساله تا پیرمردها به جبهه های دفاع مقدس آمدند و این به صورتی است که جوانان نسبت به هم نسل خود تاثیر پذیری بیشتری دارند.

امام جمعه اهل سنت قره تپه بهشر، گفت: ایشان نشان داد برای برپایی حکومت توحیدی وجود مجتهد دینی لازم است که به توده های مختلف الهام بخش باشد.

انتهای پیام/
 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.