1399-07-08 13:46
1102
0
70646
گزارش گلستان ما از سفر وزیر بهداشت به گلستان ؛

انجام 1400 پروژه بهداشتی درمانی در اوج تحریم ها / ماجرای ممانعت آمریکا از پرواز هواپیمای حامل ماسک به ایران

سعید نمکی گفت : امسال علاوه بر ۱۴۰۰ پروژه بهداشتی و درمانی که در اوج تحریم در کشور در حال انجام است، ۱۰ هزار و ۶۰۰ تخت به ظرفیت بیمارستان های کشور اضافه می شود .

به گزارش گلستان ما، سعید نمکی ظهر امروزسه شنبه 8 مهرماه در جلسه استانی ستاد مقابله با کرونا در گلستان اظهار کرد: در طول دوران شیوع ویروس کرونا فقط دو بار از امورات ستاد فارغ شده و به خارج از تهران رفتم که امروز یکی از آن روزهای محدود خروجم از ستاد مقابله با کرونای وزارت بهداشت است.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: به جرات می‌گویم یکی از بهترین، موثرترین و خردمندانه‌ترین شیوه مدیریت استان‌ها در استان گلستان رخ داد.

وی افزود: کرونا نتوانست ما را غافلگیر کند چون از نخستین روزهای اعلام ‌ویروس در چین ما خودمان را آماده کردیم.

نمکی با بیان اینکه قبل از اینکه کرونا به ایران برسد با شیوه‌های زمان دفاع مقدس خودمان را برای مقابله با کرونا آماده کردیم، اذعان کرد: با افتخار می‌گویم من خاک پای کوچکترین شهروند این سرزمین و کوچکترین سرباز این سرزمین هستم و بارها گفته ‌ام هرچه کار‌کنیم پاسخ یک قطره خون شهیدان نیست.

وزیر بهداشت عنوان کرد: میزان تخت کمترین کشورهای اروپایی در جهان هفت تا ۱۰ برابر ما است ضمن اینکه آمریکا در چهار ماه ابتدایی ۱۱۱ میلیارد دلار برای بخش سلامت هزینه کرد و وزیر بهداشت شما تاکنون ۲۷ درصد یک میلیارد صندوق را دریافت کرده است.

وی با تقدیر از حمایت‌های مقام معظم رهبری در مقابله با کرونا بیان کرد: رهبری لحظه به لحظه در‌موضوع کرونا از ما حمایت کردند و این حمایت‌ها در‌کنار همراهی مردم و تلاش مدیران باعث شد ما در شرایط فعلی قرار داشته باشیم و این افتخار را کسب کردیم که در دنیا بگوییم در بدترین و‌ظالمانه ‌ترین تحریم‌های تاریخ با این ویروس مقابله کردیم.

 ماجرای ممانعت آمریکا از پرواز هواپیمای حامل ماسک به ایران

نمکی گفت: ما می‌خواستیم یک ماسک بیاوریم و خوشحال بودیم که ماسک ان۹۵ به داخل کشور ارسال شده اما نیمه شب با بغض به من می‌گفتند سربازان آمریکایی اجازه پرواز را به آن هواپیما نداده اند و روزهایی بود که مرگ را شیرین‌تر از این لحظات می‌دیدم.

وی بیان کرد: اینکه ظرف دو‌ماه از واردکننده ماسک به تولیدکننده و صادرکننده ماسک تبدیل شویم و یک نفر را به دلیل بی‌پولی رها نکرده باشیم و یک نفر را به دلیل پیر بودن از دستگاه قطع نکنیم و دستگاه را به یک جوان وصل کنیم یک افتخار بزرگ است کما اینکه در اروپا چنین اقدامی را انجام دادند.

وزیر بهداشت بیان کرد: خجالت می‌کشم که هشت ماه از کارانه پرستاران را پرداخت نکرده‌ام و به خاطر همه مشکلات موجود سختی و رنج می‌کشم اما درآمدهای کشور و خزانه مملکت به شدت دچار مشکل و کمبود است.

نمکی بیان کرد: دیروز توانستم دستور پرداخت سه ماه کارانه پرستاران دو ماه کارانه کادر بهداشتی و پزشک خانواده را بدهم و در رابطه با ارز دارو اتفاقات مثبتی در حال رخ دادن است.

وی در‌رابطه با درخواست دستگاه سی‌تی‌اسکن برای گلستان گفت: چهار دستگاه به استان فرستادیم و در‌مدت کوتاهی چهار دستگاه دیگر هم خواهیم فرستاد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۶ گروه در کشور بر روی واکسن کرونا در حال کار هستند که به مراحل حساسی نیز رسیده اند و پیش خرید واکسن کرونا را نیز شروع کردیم.

افزایش 10 هزار و 600 تخت به ظرفیت بیمارستان های کشور

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه در حال حاضر هیچ دارو ثبت شده موثر برای کرونا در دنیا نداریم، خاطرنشان کرد: طی این مدت هر دارویی که حتی گفته می‌شد ۱۰ درصد در درمان کرونا موثر است را در کشور وارد می‌کردیم و بعد از مدتی هم آن را خودمان تولید می کردیم. 

نمکی در ادامه با تاکید بر اینکه تجربه نفیس دفاع مقدس در مدیریت کرونا در کشور نقش اساسی داشت، گفت: مدافعان سلامت ما که ۱۰ تا ۱۲ ماه کارانه معوق داشتند، نگفتند که به خاطر این بدهی کار نمی‌کنند و لباسشان را کنار می‌گذارند آن ها تن به آتش زدند و از طلبکاری خود چیزی نگفتند.

وی با بیان اینکه در این مدت حتی یکبار هم احساس تنهایی نکردم، تصریح کرد: طلبه، بسیجی، نیروهای مسلح، خیران، مدیران و اقشار مختلف مردم از ابتدا کنار ما آمدند. 

وزیر بهداشت متذکرشد: امسال علاوه بر ۱۴۰۰ پروژه بهداشتی و درمانی که در اوج تحریم در کشور در حال انجام است، ۱۰ هزار و ۶۰۰ تخت به ظرفیت بیمارستان های کشور اضافه می شود که در طول تاریخ کشور در طول یک سال بیش از ۴۵۰۰ تخت اضافه نشده بود.

افتتاح دانشکده دندانپزشکی گلستان

وزیر بهداشت در دیگر برنامه خود با حضور در ساختمان دندانپزشکی گلستان آن را افتتاح کرد.
دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان، در فضایی حدود ۴ هزار و ۴۰۰ مترمربع در شهرک شهریار گرگان ساخته شد.

در این ساختمان تمامی خدمات مربوط به دندانپزشکی در دو سطح عمومی و تخصصی توسط هیئت‌علمی و متخصصین دانشکده ارائه می‌شود.

جراحی لثه، ایمپلنت، کشیدن دندان، جراحی حفره دهان، ترمیمی، درمان ریشه دندان، انواع پروتزهای دندانی ثابت و متحرک، رادیولوژی دهان، تشخیص بیماری‌های دهان و دندان و انجام درمان‌های مربوط به دندانپزشکی کودکان در این دانشکده انجام می‌شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.