1399-12-12 09:49
1431
0
73481
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی گلستان خبر داد :

آغاز جشن نیکوکاری در استان با شعار "عیدی برای همه" / فعالیت 240 مرکز نیکوکاری در گلستان

عیسی بابایی با اشاره به فعالیت 240 مرکز نیکوکاری در گلستان گفت : این مراکز امسال 68 میلیارد تومان کمک های مردمی و نذورات جمع آوری و در جشن نیکوکاری نیز تاکنون 8 میلیارد جمع آوری کرده اند .

به گزارش گلستان ما ؛ عیسی بابایی صبح امروز سه شنبه 12 اسفندماه در گفت و گو با خبرنگار گلستان ما اظهار کرد : جشن نیکوکاری و جشن عاطفه ها سمبل تجلی همدلی و مهربانی هستند ، جشن عاطفه ها ابتدای شروع مدارس و جشن نیکوکاری نزدیک به عید نوروز برگزار و مردم نوع دوست ما عواطف و محبت خود را با نیازمندان تقسیم می کنند .

بابایی افزود : امسال به دلیل شرایط کرونایی، شیوه جمع آوری کمک های مردمی تغییر کرده است و دریافت هدایا بیشتری به صورت الکترونیکی انجام می‌شود ، در جشن نیکوکاری سال گذشته ۶ میلیارد و ۶٠٠ میلیون تومان در استان جمع آوری شد و  امسال پیش بینی شده که ٩ میلیارد تومان جمع آوری شود.

وی با اشاره به فعالیت 240 مرکز نیکوکاری در محلات و نقاط مختلف استان تصریح کرد : تا کنون ٨ میلیارد تومان توسط مراکز نیکوکاری مستقر در محلات و غیره جمع آوری شده است و ۶٨ میلیارد تومان نیز کمک های مردمی و نذورات طی یک سال گذشته جمع آوری کردند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان گلستان خاطرنشان کرد : پایگاه‌های جشن نیکوکاری از ۱۳ اسفند تا ۱۵ اسفند در میادین اصلی شهرها و مصلی‌ها و نمازجمعه برپا است و در این ایام  همکاران ما آماده تحویل هدایای نقدی و غیرنقدی مردم هستند ، همچنین مردم می‌توانند از طریق آسان پرداخت یا شماره کارت‌های کمیته امداد کمک‌های هدایای خود را پرداخت کنند.

بابایی رویکرد اصلی کمیته امداد در سال های اخیر رال توانمندسازی خانواده ها با رویکرد اشتغال دانست و اضافه کرد : خانواده هایی که توانایی دارند، در حوزه اشتغال کمیته امداد اقداماتی را انجام می دهد ، همچنین کمیته امداد در بحث ایجاد اشتغال نقش موثری در استان داشته و 25 درصد اشتغال استان گلستان از سوی کمیته امداد ایجاد شده است.

 وی ادامه داد : در ۱۱ ماهه درآمد زکات استان ۷۵ میلیارد تومان بوده و کمیته امداد تنها دبیرخانه زکات است ،  همچنین در ۱۱ ماهه امسال ۵۳ میلیارد ریال جمع آوری زکات اتفاق افتاده که البته به دلیل شرایط کرونا نتوانسته‌ایم به طور کامل صندوق‌ها را تخلیه کنیم.

این مقام مسئول یادآور شد : بیش از ۱۷ هزار دانش‌آموز در گلستان تحت پوشش هستند و امسال به دلیل کرونا و آموزش غیرحضوری هزار و ۱۰۰ تبلت و گوشی هوشمند بین دانش آموزان در مناطق محروم توزیع شد.

بابایی گفت : 83 هزار خانوار شامل یکصد و 86 هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد استان گلستان هستند و از 42 خدمت این نهاد بهره مند می شوند.

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.