1399-04-27 12:27
1495
0
69456
گزارش/

نگارستان ایران خسته از سیل/ حضور مومنانه مردم تجلی فصل همدلی / لزوم شناسایی عوامل بروز سیلاب ها

بارش شدید باران در استان گلستان بخصوص در شرق آن، باعث بروز خسارات مالی به مردم و قشر کشاورز این استان شد.

به گزارش گلستان ما، طی روزهای اخیر بارش های شدید باران در استان گلستان و بخصوص شرق آن، بروز سیلاب و در نهایت با ورود آن به منازل و زمین های کشاورزی باعث خسارت به مردم شد.

خسارت 25میلیارد تومانی سیل روز گذشته به راههای گلستان

مهدی میقانی مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای گلستان در گفتگو با خبرنگار ما، با بیان اینکه کل بودجه ای که برای راه های روستایی امسال قرار داده اند 6 میلیارد تومان است، در صورتی که خسارت های سیل روز گذشته و امروز به راه های شرق تاکنون 25میلیارد تومان برآورد شده است.

وی افزود: وظیفه ذاتی مجموعه نیروها و امکانات ما اقدام فوری در گشایش راهها برای اقداماتی بعدی دستگاههای اجرایی دیگر در اینگونه حوادث است؛ اما ضرورت دارد در مواقع بحران دستگاههای دیگر نیز برای تسریع در بازگشایی مسیرها به میدان بیایند؛ که مستلزم داشتن بانک اطلاعات از تجهیزات و ماشین آلات دستگاههاست.

مسئولین ذیربط منشا ورود آب به روستاها و شهرها را شناسایی کنند/ نیازمند تهیه بانک اطلاعاتی تجهیزات و ماشین الات هستیم

بارش های شدید باران و بروز سیلاب در شرق گلستان منجر به تشکیل جلسه مدیریت بحران در کلاله شد.

هادی حق شناس استاندار گلستان پس از جلسه مدیریت بحران در کلاله در گفتگو با خبرنگار ما، گفت:آب منطقه ای در کلاله، گالیکش و آزادشهر با همکاری فرمانداران، مأمور شناسایی منشأء ورودی آب به روستاها و شهرها شدند تا سپس طرح های پیشنهادی "علاج بخش" خود را برای پیشکیری از سیلاب به مدیریت بحران ارائه دهند.

وی افزود: در این جلسه مقرر شد مدیریت بحران استان با همراهی مدیر ارشد اجرایی شهرستان نسبت به تهیه بانک تجهیزات و ماشین آلات دستگاههای اجرایی در سطح استان اقدام کند تا در مواقع "حوادث" از آنها برای رفع مشکلات استفاده شود.

حق شناس تأکید کرد: مدیران دستگاههای اجرایی عضو ستاد بحران، پس ار بررسی میدانی و ارزیابی دقیق، میزان خسارت وارده را بر پایه "آماری دقیق و درست" اعلام کنند تا اقدامات بعدی انجام گیرد.

خسارت سیل به منازل روستایی و پل های گنبد

عبدالقدیر کریمی فرماندار ویژه گنبد در گفتگو با خبرنگار ما گفت: بارش شدید باران در روستاهای شهرستان گنبد باعث آبگرفتگی در سطح شهر گنبد شد.

وی افزود: این سیل در برخی از نقاط شهرستان باعث تخریب پل و آبگرفتگی و ورود آب به منازل تعدادی از روستاییان شده است.

بارش شدید باران در شرق گلستان و جاری شدن سیل در گلیداغ

فرماندار ویژه گنبد ادامه داد: تیم های مختلفی در شهرستان در حال بررسی خسارات هستند و میزان دقیق این خسارات فردا در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان اعلام خواهد شد.

کریمی در پایان گفت: با بررسی های اجمالی، سیل در شهرستان گنبد خسارات سنگینی به بار نیاورده است.

خسارت بیش از 31 میلیارد تومانی سیل در مراوه تپه

امانگلدی ضمیر فرماندار مراوه تپه در گفتگو با خبرنگار ما از خسارت 31 میلیارد و 188میلیون تومانی سیل در مراوه تپه خبر داد.
وی میزان خسارت سیل در  بخش کشاورزی و دامداری و تلفات دام ابنیه های دامداری را  17میلیارد و 60 میلیون تومان اعلام کرد.

ضمیرخسارت بخش مسکن را که شامل  تخریب آسفالت جوی جدول و واحدهای مسکونی اداری و میراث فرهنگی دهیاری ها و شهرداری ها است را 1 میلیارد و 482 میلیون تومان برآورد کرد.

 فرماندار مراوه تپه خسارت به زیرساخت آب برق گاز و مخابرات را 596 میلیون تومان و خسارت زیرساخت راه و ابنیه های جاده‌های روستایی و اصلی راهم  12 میلیارد و 50 میلیون تومان اعلام کرد.

بیش از 160منزل مسکونی در کلاله آسیب دید

علی اصغر بیانی فرماندار کلاله در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه در حال برآورد میزان خسارت سیل در شهرستان کلاله هستیم؛ گفت: در مجموع سیل به تعدادی از پل ها و ابنیه های فنی، چندین هکتار از اراضی کشاورزی و خسارت به دام ها و دامداری های  این شهرستان، خسارت وارد کرد.

وی افزود: این سیل در روستای صالح آباد باعث تخریب پل و مسدود شدن راه مواصلاتی شد که با اقدام نیروهای ذیربط، این مشکل مرتفع گردید.

فرماندار کلاله تاکید کرد: بارش شدید باران در شهر و روستا باعث ورود آب به منازل شد که تاکنون تعداد این منازل به بیش از 160باب رسیده است که میزان خسارت وارده به آنها از 6 درصد تا 70 درصد می باشد.

خسارت به 200 واحد مسکونی در روستاهای شهرستان گالیکش

سید محمد مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان در جلسه مدیریت بحران بنیاد مسکن استان گلستان در خصوص خسارات وارده به روستاهای گالیکش در 22 تیرماه گفته بود: بارش شدید باران 22 تیرماه در شهرستان گالیکش با بروز سیلاب، موجب خسارت کلی و جزئی به واحدهای مسکونی 8 روستا بویژه روستاهای قانجیق شهرک، دارآباد، اجن قره خوجه گردید که طبق ارزیابی های صورت گرفته توسط کارشناسان بنیادمسکن بیش از 200 واحد مسکونی در این روستاها دچار آسیب کلی و جزئی شده است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.