1399-07-19 09:52
847
0
70883
عضو کمیسیون بهداشت و درمان در گفت و گو با گلستان ما:

عدم تخصیص یک میلیارد یورو پاییز و زمستان بحرانی را در پی خواهد داشت / به نحوه توزیع این بودجه از طریق سازمان مدیریت اعتراض داریم

رضا آریان پور گفت: دولت یک میلیارد یورو دریافتی از صندوق توسعه ملی را بطور کامل برای مقابله با ویروس کرونا، به وزارت بهداشت تخصیص دهد.

به گزارش گلستان ما، رضا آریانپور، نماینده مردم شرق گلستان در گفتگو با خبرنگار ما، گفت: با موافقت مقام معظم رهبری، دولت یک میلیارد یورو از صندوق توسعه ملی جهت مقابله با کرونا دریافت کرد.

وی افزود: متاسفانه براساس اظهارات وزیر بهداشت، این مبلغ بصورت کامل برای وزارت بهداشت و درمان تخصیص نیافته است و براساس گزارش مسئولین وزارت بهداشت به کمیسیون بهداشت و درمان ، کمتر از ۳۰ درصد این پول به واحدهای زیر مجموعه وزارت بهداشت اختصاص پیدا کرده است.

نماینده مردم شرق گلستان تاکید کرد: مسلما عدم تخصیص به موقع بودجه یاد شده، باعث خواهد شد که دانشگاههای علوم پزشکی و بیمارستانهای کشور از آمادگی لازم برای شرایط سخت پاییز و زمستان برخوردار نباشند و شاهد وضعیت بحرانی در حوزه سلامت کشور خواهیم بود.

آریانپور تصریح کرد: نکته دیگری که ما مشاهده کردیم این است که قسمت اعظم مبالغ پرداختی راسا توسط خود سازمان مدیریت بین استانها توزیع شده است و متاسفانه تبعیض زیادی بین تخصیصی استانها مشاهده می شود بطوریکه برخی استانها که به اندازه استان گلستان از کرونا آسیب دیده اند تا ۷ برابر استان گلستان از این محل دریافتی داشته اند که این موضوع به کرات مورد اعتراض مجمع نمایندگان استان گلستان واقع شده است. 

نماینده مردم مینودشت، کلاله، گالیکش و مراوه تپه ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر از سوی دولت و برخی از هموطنان شاهد عدم توجه به پروتکل های بهداشتی هستیم که می‌تواند تبعات جبران ناپذیری داشته باشد.

وی افزود: با توجه به مباحث اقتصادی و به خطر افتادن معیشت اکثریت مردم خصوصا اقشار آسیب پذیر ، تعطیلی برخی مراکز و بخش های تولیدی امکان پذیر نیست ؛ اما می‌توان برای جلوگیری از همه گیر شدن شیوع ویروس کرونا تمهیدات سخت گیرانه درنظر گرفت.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به ازمان بیماری کرونا و لزوم همزیستی ما با این بیماری،

ستاد ملی مبارزه با کرونا باید پروتکلهای اختصاصی هر گروه از مشاغل و نیز فعالیتهای اقتصادی، تفریحی، ورزشی و اجتماعی مردم را تهیه و ابلاغ نماید و بر رعایت و اجرای آن نیز نظارت سختگیرانه داشته باشد.

آریان پور گفت: در پایان بر خود واجب میدانم از تلاشهای مدبرانه، خالصانه و جهادی وزیر محترم بهداشت و درمان جناب آقای دکتر نمکی، معاونین محترم وی و کلیه پزشکان، پرستاران و پرسنل بهداشتی درمانی در راه مقابله با بیماری کرونا تقدیر و تشکر کنم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.