1399-07-29 13:17
880
0
71126
گزارش گلستان ما از روند صعودی قیمت گوجه و مرغ در سطح بازار؛

سرما و صادرات قیمت گوجه را افزایش داد/ دولت نقش نظارتی اش را پررنگ کند/ مردم قدرت خرید گوجه 15 هزارتومانی را ندارند

 این روزها قیمت هر کیلو گوجه فرنگی به 12هزار تومان و بعضاً تا 15هزارتومان رسیده است و اکثر مردم از این اوضاع اعلام نارضایتی می کنند.

به گزارش گلستان ما، در پی در خواست های تلفنی و پیامکی هم استانی ها از این پایگاه خبری مبنی بر افزایش قیمت های کالاهای اساسی مثل مرغ و گوجه در سطح بازار و گلایه های شدید از این روند و نیز عدم نظارت دستگاه ها ذیربط، از ما خواسته شد به بررسی این وضعیت بپردازیم.

 این روزها قیمت هر کیلو گوجه فرنگی به 12هزار تومان و بعضاً تا 15هزارتومان رسیده است و اکثر مردم از این اوضاع اعلام نارضایتی می کنند.

روز به روز سفره مردم کمرنگ تر می شود و کسی هم به فکر نان شب مردم نیست که چرا وضعیت بازار اینطور شده است .

جای سوال است که چرا استانی که خود جزء برترین تولید کننده گوجه فرنگی می باشد و حتی بعضاً در زمینه صادرات هم حرف هایی برای گفتن دارد، اما این روزها چرا قیمت گوجه فرنگی در سطح بازارهای استان روند صعودی دارد.

گویا در استان گلستان نه سازمان نظارتی وجود دارد و نه سازمان صنعت و معدنی که از نحوهٔ قیمت گذاری ها در سطح بازار نظارت داشته باشند و دلیل این مسائل را بررسی کنند و به گوش مردم برسانند. 

گویا به نظر می رسد مسؤلین امر در استان هنوز در خواب زمستانی بسر می برند و اقتصاد و معیشت مردم برای آنها دیگر مهم نیست. 

این وضعیت بهانه ای شد تا خبرنگار ما صبح امروز سه شنبه 29 مهرماه جهت بررسی میدانی از آخرین وضعیت بازار گوجه و مرغ با فروشندگان و مردم گفتگویی داشته باشد.

علی بسطامی فروشنده سیفی جات در بازار نعلبندان گرگان در گفتگو با خبرنگار ما گفت : در روند صعودی قیمت گوجه فرنگی دو علت وجود دارد  یک؛ به علت سرما و دو صادرات است که این امر باعث بالا رفتن قیمت گوجه در روزهای اخیر شده است.

بسطامی افزود: اکثر مشتریانی که جهت خرید به مغازه مراجعه می کنند از قیمت صعودی گوجه ناراضی هستند زیرا مردم واقعاً قدرت خرید ندارند، حتی روز گذشته دو نفر از مشتریان با بنده درگیر شدند و تهدیدم کردند در صورتی که بنده کاره ای نیستم، منم از جنس همین مردم هستم و مردم فکر می‌کنند قیمت ها را ما بالا می‌بریم . 

وی گفت: خواسته ما از مسولین این است که خواهشاً دستگاه های نظارتی در بازار حضور پیدا کنند و با دلال ها و سوء استفاده کنندگان برخورد کنند تا دیگر شاهد چنین اتفاقات تلخ در معیشت مردم نباشیم.

در ادامه به سراغ مردم رفتیم تا بیشتر از وضعیت فعلی قیمت گذاری ها با مردم به گفتگو بپردازیم.

با اکثر افرادی که صحبت می کردیم هر کسی دردی داشت که درد مشترک همه آن ها معیشت بود، شما مسئولین باید بدانید که اگر این مردم نباشند قطعاََ آن ها هم پشت میز نخواهید بود، پس کمی قدر بدانید و به فکر مردم که ولی نعمت شما هستند، باشید. 

وقتی محصولات خوراکی که جزء نیازهای اساسی مردم است و امروزه با افزایش قیمت این محصولات، روز به روز سفره مردم کوچکتر می شود و کسی قدرت خرید گوجه 15هزار تومانی و مرغ 25هزار تومانی را ندارد.

در زمینه تولید مرغ در استان خیلی حرف ها برای گفتن داریم اما چه شد که قیمت مرغ 15 هزار تومانی بصورت ناگهانی 10هزارتومان افزایش قیمت نسبت به دو هفته پیش داشته است.

 چه شد که دیگر آن مرغدار هیچ رغبتی برای جوجه ریزی نداشته باشد، آیا تا بحال سازمان جهاد کشاورزی فکری بحال مرغداران کرده که در آینده شاید وضعیت تولید مرغ نسبت به وضعیت فعلی بدتر هم شود. 

در پایان حرف مردم با مسؤلین :

تنها خواسته ای که از استاندار، نمایندگان مجلس و مسئولین داریم در این چند ماه مانده به پایان عمر دولت به فکر مردم باشید و نیز فکری به حال این وضعیت نابسامان اقتصادی که در قیمت گذاری ها بوجود آمده، بکنید و مشکلات مردم را حل کنید.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.