1401-04-22 11:42
283
0
80780
در پی سفر اضطراری بایدن به عربستان؛

دنیا با بحران انرژی روبروست/ تلاش‌های آمریکا برای حل این بحران بی‌فایده است

کارشناس مسائل سیاسی گفت: سفر بایدن به عربستان برای حل بحران انرژی امریکا و اروپا همچنین برای جلوگیری از انحلال رژیم صهیونیستی است که مطمئنا این تلاش‌ها بی‌فایده خواهد بود.

علی خالقی در گفتگو با خبرنگار گلستان ما درخصوص سفر اضطراری بایدن به عربستان اظهار کرد: منطقه غرب آسیا از سال‌های گذشته مورد توجه کشورهای استعماری بوده است. چرا که این منطقه قلب تامین انرژی جهان به شمار می رود.

وی گفت: نه تنها امریکا و انگلیس بلکه کشورهای اروپایی مانند کانادا و المان هم به این منطقه نگاه ویژه ای دارند و دنبال این هستند تا با بی ثباتی منطقه به هدف شان برسند.

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: هرچه منطقه ناامن تر و بی ثبات تر باشد، منافع کشورها در حوزه انرژی و گاز بهتر تامین می‌شود.

خالقی افزود: سفر اضطراری بایدن برای حل بحران امریکا و جلوگیری از نابودی رژیم صهیونیتی است اما مطمئنا با شکست مواجه خواهند شد و این سفرها نمی‌تواند کاری از پیش ببرد.

وی گفت: لازم است همه فعالان جبهه انقلاب و بسیجیان نسبت به این مسائل حساسیت داشته باشند و فکر نکنند این رفتارها و اتفاقات به ما مربوط نمی شود چرا که این به تحلیل درست ما از مسائل و مشکلات کمک می‌کند و میتوانیم با نگاه درست‌تری مسائل کشور را تحلیل کنیم.

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: وقتی نسبت به اتفاقات پرامونی خودمان شناخت داشته باشیم می‌توانیم دروغ‌ها و عملیات روانی دشمن را برای دیگران افشا کنیم.

خالقی ادامه داد: اینکه رهبر انقلاب تاکید دارند امروز همه ما در تنگه هرمز هستیم یعنی هرکس در هر موقعیتی که دارد باید وظیفه خود را درست انجام دهد.

وی ادامه داد: اینکه کشورهای مرتجع امروز به استقبال این کشورها می‌روند اشتباه می‌کنند و به جای اینکه به همسایه قدرتمند خود تکیه داشته باشند به کشورهای غربی و غیرهمسایه نگاه دارند درحالی که ناتو و امریکا نتوانست اوکراین در مقابل این جنگ دفاع کند.

کارشناس مسائل سیاسی گفت: امریکا فکر می‌کند می‌تواند مانع نابودی و فروپاشی اسراییل شود درحالی که این مدت کمتر از 25 سال به لطف الهی قطعی است.

خالقی افزود: بحران انرژی و غذایی در جهان همگانی است و امروز وقتی وضعیت آنها را بررسی می‌کنید می‌بنید که کشورهایی مانند المان و دیگر کشورهای اروپایی وجود دارد ولی رسانه ها طوری تحلیل میکنند که گویی این مشکلات انها در داخل کشور ما وجود دارد.

وی ادامه داد: هدف دوم بایدن برای این است که کشورهای عربی را مجبور کند تولید نفت بیشتر داشته باشد تا امریکا را از این بحران نجات دهند، اما امارات و عربستان نمی‌توانند این کار را انجام دهند.
انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.