1401-03-21 14:27
351
0
80406
استاندار گلستان:

هیچ اقدامی در لایروبی خلیج گرگان بدون ضوابط محیط زیستی انجام نمی شود

زنگانه گفت: هیچ اقدامی در خصوص لایروبی در کانال های خلیج گرگان بدون ضوابط محیط زیستی انجام نمی شود.

به گزارش گلستان ما؛ علی محمد زنگانه ظهر امروز در آیین تجلیل از محیط بانان استان گلستان اظهار کرد: برای حفظ تالاب ها به ویژه خلیج گرگان و میانکاله باید تلاش کنیم و برای احیای تالاب گمیشان تلاش مضاعف شود.

استاندار گلستان ادامه داد: باید این برنامه مصوبه تالاب ها را مو به مو اجرا کنیم و از همکاران محیط زیستی تشکر می کنیم که برنامه ویژه مثل خلیج گرگان طرح علاج بخشی تهیه کردند.

زنگانه ابراز داشت:  مثل طرح علاج بخشی خلیج گرگان برای تالاب گمیشان نیز تهیه شده و اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومانی در نظر گرفته شده و با رعایت همه جوانب محیط زیستی این علاج بخشی و حیات دوباره خلیج را باید به گرگان برگردانیم.

وی افزود: اگر خلیج گرگان خشک شود کشاورزی ما از بین می رود و گلستان برای زندگی کردن مناسب نخواهد بود و نخستین اقدام سریع و عاجل برقراری ارتباط بین کانال های این خلیج با خزر است و باید مطالعات پمپاژ انجام شود تا بتواند به تقویت و بهبود آب دریای خزر در خلیج گرگان منتج شود.

این مقام مسئول بیان کرد: باید مثل دریاچه اورمیه خلیج گرگان را نجات دهیم و حتی اگر لازم باشد بین حوزه ای آب به خلیج گرگان منتقل شود و اولویت نخست این است که از سمت گلستان و مازندران حق آبه تامین شود و بتوانیم سه اقدام عاجل براساس برنامه ملی عملیاتی کنیم.

زنگانه به موضوع آبخیزداری و آبخوان داریم و همچنین زهکشی اراضی تاکید کرد و گفت: امیدوارم حتی در حوزه سمن های محیط زیست به جایی اینکه همدیگر را خنثی کنیم به فهم مشترک به مسائل برسیم، آیا کسی است که نسبت به موضوع نجات خلیج گرگان مخالف باشد و با تدابیر هوشمندانه که برگرفته از مطالعات است مخالفت کند، ما با کمک محیط زیست کشور پس از آخرین جلسه ستاد تالاب ها دو نفر از معاونان محیط زیست، نماینده کشتی رانی و پیمانکار موضوع در استان حضور یافتند و دایک هایی که باید حفر شود را مشخص کردند و به پیمانکار این مسائل را ابلاغ کردند و هیچ اقدامی در خصوص لایروبی در کانال های خلیج گرگان بدون ضوابط محیط زیستی انجام نمی شود و اگر پروژه ای را متوقف کردم حتما بدانید مغایرت های زیست محیطی داشته است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.