1398-12-05 16:17
1157
0
67620
معاون دانشگاه علوم پزشکی گلستان:

شرایط عمومی ۵ بیمار کرونا در گلستان بهبود یافت/ نمونه گیری از ۱۸ نفر

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: روز گذشته از هشت بیمار مشکوک به کرونا نمونه گیری شده و امروز تعداد نمونه گیری ها به ۱۸ نفر خواهد رسید.

به گزارش گلستان ما، سراج الدین عارف نیا در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان اظهار کرد: روز گذشته هشت مورد نمونه گیری از بیماران مشکوک به کرونا گرفته شد و امروز تعداد نمونه گیری ها به ۱۸ نفر خواهد رسید.

وی با بیان اینکه این نمونه گیری به تهران ارسال می شود، افزود: امیدواریم که ظرف مدت ۷۲ ساعت نتایج این نمونه ها ارسال شود اما ممکن است تا پایان هفته هم به طول بینجامد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان توضیح داد که از افراد مشکوک که اندیکاسیون های بالایی دارند، نمونه گیری خواهد شد.

عارف نیا از بهبود شرایط عمومی پنج بیمار مشکوک که در روزهای گذشته در آی سی یو بستری بودند، خبرداد و گفت: این پنج نفر هم اکنون به بخش منتقل شدند.

طبق گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان این ۱۸ نفر در شهرهای مختلف استان بستری هستند.

وی اضافه کرد: در بیمارستان های مختلف سطح استان بخش های ایزوله برای بستری این بیماران آماده شده و اگر شرایط بدتر شود، مجبور به استان از سوله خواهیم بود.

عارف نیا از افزایش ۲۰ درصدی بستری در مراکز درمانی خبرداد و ادامه داد: این بیماری قفسه سینه و ریه ها را بیشتر درگیر کرده و از مهم ترین راه های پیشگیری آن شستشوی مرتب دست ها و رعایت مسائل بهداشتی است.

انتهاي پيام/

  • منبع خبر : مهر

    نظرات

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

    پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

    © کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.