1399-08-26 22:05
563
0
71606

آمادگی فرودگاه کلاله برای برقراری تاکسی هوایی

رئیس فرودگاه قدس(شهدای کلاله) از آمادگی این فرودگاه برای برقراری پروازهای تاکسی هوایی، خبر داد.

به گزارش گلستان ما، به تازگی اولین پروازهای تاکسی هوایی از فرودگاهی کوچک در شهرستان لار آغاز شد.

فرودگاه قدس(شهدای کلاله) از فرودگاههای قدیمی استان گلستان است که بعد از 6 بار افتتاح، فعلا پروازهای آن راکد شده و فقط عملیاتهای چتربازی در آن انجام می شود.

مهدی جمشیدی، رئیس فرودگاه قدس در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص شرایط فرودگاه قدس برای راه اندازی پروازهای تاکسی هوایی، گفت: هواپیماهای کوچک در صورت وجود سرمایه‌گذار خصوصی و خرید توسط اشخاص حقیقی یا حقوقی مورد استقبال فرودگاه ها می باشد.

جمشیدی ادامه داد: هر گونه سرمایه‌گذاری در خصوص این پروازها، مورد حمایت شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران است و تاکسی هوایی هم در صورت درخواست و وجود متقاضی در فرودگاه کلاله امکان پذیر می باشد.

وی مهمترین علت عدم ورود سرمایه گذاران به عرصه هوایی در فرودگاه قدس را عدم وجود جایگاه سوخت برشمرد و گفت: با وجود تمام تلاشها همچنان به نتیجه نرسیده ایم و شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی کشور کماکان احداث جایگاه سوخت رسانی هواپیمایی در فرودگاه کلاله را نپذیرفته و تنها راه آن همکاری وزارت نفت می باشد.

رئیس فرودگاه قدس کلاله در خصوص علت عدم همکاری وزارت نفت در این خصوص گفت: آنها علت را به صرفه نبودن در فرودگاه‌های بدون پرواز یا کم پرواز عنوان کردند.

جمشیدی در خصوص توجیه وزارت نفت گفت: نباید همه چیز را از این جهت دید چرا که محرومیت منطقه شرق استان، جنگل و طبیعت پارک ملی گلستان، موارد اورژانسی و مدیریت بحران و پدافند غیرعامل و حتی بحث اقتصادی نظیر تولیدات متنوع منطقه، متاسفانه توسط وزارت نفت که باید بانی احداث جایگاه سوخت باشد؛ نادیده گرفته شده است.

خبرنگار: رضا جامی

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.