1401-04-04 10:48
362
0
80575
معاون اقتصادی استاندار گلستان مطرح کرد

آخرین جزئیات از شبکه اخلال در نظام توزیع آرد گلستان/ یک سوم واحدهای خبازی گلستان تخلف کردند

دهنوی گفت: یک سوم واحدهای خبازی گلستان تخلف کردند و به دلیل عرضه خارج از شبکه و موارد دیگر به تعزیرات معرفی شدند.

به گزارش گلستان ما؛ سید محمد دهنوی پیش از ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: بیش از ۸۵ درصد نانوایی ها به دستگاه کارتخوان مجهز شدند و در هفته آینده فروش نان در ۱۰۰ درصد نانوایی هایی استان گلستان به صورت هوشمند اتفاق می افتد.

 معاون اقتصادی استاندار گلستان ادامه داد: در حال حاضر ۹۳ درصد واحدهای خبازی شهری و ۷۸ درصد واحدهای خبازی روستایی مجهز به دستگاه کارتخوان هوشمند هستند و همچنین دولت برای نانوایی ها که از آرد نوع یک استفاده می کنند ۱۵ درصد و برای واحدهای خبازی که از آراد نوع دو استفاده می کنند ۱۰ درصد میزان فروش مشوق در نظر گرفته است.

دهنوی ابراز داشت: امید داریم تا پایان تیرماه مدل جدید فروش نان در تمامی نانوایی ها اعمال شود، از طریق شبکه های مختلف آرد یارانه ای دولت از شبکه عرضه خارج می شد و در روزهای گذشته اتفاق خوبی در مجموعه واجا انجام دادند و افرادی از یک شبکه که ۵۶ هزار کیسه آراد را از شبکه عرضه خارج کردند به دام افتادند.

وی افزود: بخشی از این آراد سهمیه استان و بخشی دیگر سهمیه دیگر استان ها بود و این مهم نشان می دهد که اتفاقاتی در شبکه عرضه اتفاق می افتاد و با هر کسی که امنیت غذایی مردم را به خطر می اندازد برخورد می کنیم.

این مقام مسئول افزود: قیمت مرغ باید قیمت مصوبه ای که در ابتدای عادلانه سازی که عنوان شده یعنی ۵۹ هزار و ۸۰۰ برسد ولی به دلیل کاهش خرید مردم این قیمت در بازار از قیمت مصوب کمتر بود و در دو تا سه ماه آینده این قیمت به هم خواهد رسید و تلاش ما این است که قیمت را به قیمت مصوب برسانیم و اجازه افزایش بیشتر از این قیمت را ندهیم.

دهنوی به افزایش نظارت بر بازار تاکید کرد و گفت: از ابتدای سال مجموعه نظارت بر بازار چند برابر سال گذشته شده و در دو تا سه هفته اخیر نیز این تشدید را بیشتر شاهد بودیم و ۸۵۰ واحد خبازی در این مدت به تعزیرات معرفی شدند که عرضه خارج از شبکه و موارد دیگری داشتند.

وی یادآور شد: بنا را بر این گذاشتیم که مجموعه نظارت بر بازار با همکاری قرارگاه ۱۷ ربیع تشدید شود و بخشی از بازار منتظر افزایش قیمت بودند و افزایش قیمتی که دولت اعلام کرده شامل کالاهای آنها نبود لذا برخی از کالاها را در شبکه عرضه نمی کنند و این تخلف است و با آن برخورد خواهیم کرد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.