1396-10-21 10:14
1068
1
49003
یادداشتی از مصطفی رایجی :

اگر به خواسته های بحق مردم توجه می شد نوفتنه گران فرصت آشوب نمی یافتند

فعال فرهنگی - اجتماعی استان گلستان گفت : آنقدر معطل کردند و صدای ناله مردم را نشنیدند تا کار با دخالت و صحنه‌آرایی بیگانگان، به چالش مزدوران علیه نظام کشیده شد!

به گزارش گلستان ما ؛ مصطفی رایجی از فعالین فرهنگی و اجتماعی استان گلستان در خصوص حواشی اخیر نوشت : امام‌المتقین، علی علیه‌السلام می فرمایند : "نپندارید که شنیدن سخن حق بر من گران می‌آید و یا خواهانِ آنم که مرا بزرگ دارید، زیرا کسی که شنیدنِ سخن حق و یا پیشنهاد انجام عدالت بر او سنگین باشد، مسلماً عمل‌کردن به آن، برایش دشوارتر خواهد بود. بنابراین، از اینکه سخن حقی را بگویید یا مشورت به عدل نمایید، خودداری نکنید، زیرا من خود را برتر از آن نمی‌دانم که خطا کنم و از اشتباه در کارم، ایمن نیستم . ( خطبه ۲۱۶ نهج‌البلاغه)

با توجه به حوادث اخیر، آنچه که همگان بدان معترفند، این است که سخن معترضانِ به گرانی و وضعیت وخیم و فشل اقتصادی، هم حقّ بود، هم شنیدنی بود و هم نهی از منکر جمعی بود؛ از این‌جهت که آنها حقوق‌شان را طلب می‌کردند و برای این هدف، بخاطر عدمِ مدیریتِ درست و بی‌عدالتی‌ها و بی‌قانونی‌های دستگاه‌های ذی‌ربط، مجبور شدند صدای اعتراض خودشان را بلندتر کنند و به خیابان‌ها بیایند!

چه‌بسا اگر قبل از این اعتراضِ دسته‌جمعی مالباختگان و مردم عادی و همچنین برای پیشگیری از وقوع حوادثی در آینده، گوش شنوایی برای شنیدن دردهایشان بود و راه‌حلّ ویژه‌ای جهتِ رفاهِ زندگی بهترِ شهروندان در مقابل آنها قرار می‌دادند، دیگر برخی فریب‌خوردگان و نوفتنه‌گران هم در این بین و با سوءاستفاده از فضای آرام کشور، فرصت خودنمایی و آتش‌بازی و شکستن اموال بیت‌المال، مانند قضایای فتنه ۸۸ پیدا نمی‌کردند و این مسئله هم بخوبی و خوشی به سرانجام می‌رسید.

اما آنقدر معطل کردند و صدای ناله مردم را نشنیدند تا کار با دخالت و صحنه‌آرایی بیگانگان، به چالش مزدوران علیه نظام کشیده شد!

خطبه‌ی فوق، کلام امام معصوم است که فرمود از گفتن سخن حقّ، خودداری نکنید و شنیدن سخن حق، بر من گران نمی‌آید؛ دیگر مسئولان غیرمعصوم و ممکن‌الخطای نظام که به طریق اولی باید کلام حقّ را از دهان ملت- چه بی‌سواد، چه کارگر، چه کارمند، چه دانشجو و طلبه و ... - بشنوند و در حدّ وسع‌شان، جامه عمل بپوشانند!

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

محمد

با کلملت فتنه، آشوب و بصیرت جمله بسازید باشد که معروف شوید

0
0
پاسخ
1396-10-25 06:42

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.