1396-03-09 13:57
6746
8
39669
مدیر شعب ناحیه 6 موسسه کاسپین:

مشتریان کاسپین مانند گذشته به ما اعتماد کنند/ کاهش سود سپرده گذاران «فرشتگان» تصمیم بانک مرکزی است/ به روال عادی بر می گردیم

مدیر امور شعب ناحیه 6 موسسه اعتباری کاسپین در نشست خبری با اصحاب رسانه به شبهات پیش آمده پاسخ داد.

به گزارش گلستان ما به نقل از پاسرو؛ غلامرضا پائین محلی، مدیر امور شعب ناحیه 6 موسسه اعتباری کاسپین در نشست خبری با  اصحاب رسانه به شبهات پیش آمده پاسخ داد و گفت: مشتریان مثل قبل به ما اعتماد داشته باشند.

وی با اشاره به چند برنامه مهم اقتصادی این موسسه در آینده و کارخانجات فعال آن در حال حاضر، خاطرنشان کرد: در استان گلستان نظیر این اشتغالزایی که موسسه کاسپین و امید جلین ایجاد کردند نداشته ایم، ما هیچ مشکل اساسی نداریم و به مشتریان امید جلین و کاسپین اعلام می کنم که پول های شما و سودهای شما به قوت خود باقی است.

پائین محلی با اشاره به هجمه مراجعات چند روز اخیر به موسسات کاسپین، تصریح کرد: با توجه به مصوبه سال 89 مجلس مبنی بر ساماندهی تعاونی های اعتباری توسط بانک مرکزی، موسسه امید جلین با هفت تعاونی دیگر ادغام شد و نام موسسه اعتباری فردوسی بر آن نهاده شد اما بعد از ایجاد مشکلات در خلال این ادغام، بانک مرکزی تعاونی های مشکل دار را از ما منفک کرد و در مجمع جدید نام کاسپین انتخاب شد.

ما فقط مجری تصمیم بانک مرکزی هستیم

وی افزود: طبق اعلام بانک مرکزی، شش موسسه تحویل کاسپین داده شد که سیر طوس، پیوند و «فرشتگان» بیرون برنامه بودند اما با مشکلاتی که برای موسسه فرشتگان پیش آمد بانک مرکزی طی تصمیمی که پیش از انتخابات اتخاذ کرده بود تصمیم گرفت به میزان سودی که سپرده گذاران این موسسه گرفتند از مبلغ سپرده آنها درصدی را کسر کند و پرداخت سپرده آنها را نیز به عهده ما گذاشت، ما در این تصمیم فقط مجری هستیم و نقشی در این تصمیم گیری نداریم.

مدیر امور شعب ناحیه 6 موسسه اعتباری کاسپین متذکر شد: با توجه به اینکه مراجعه سپرده گذاران فرشتگان، نوبت گذاری شده است قسمتی از این هجوم مراجعات تعمدی بنظر می رسد، ما نقشی در کم شدن سود سپرده گذاران فرشتگان نداشتیم و تنها مجری این تصمیم بودیم، با این حال هیات مدیره کاسپین موافقت کرد آنچه طبق تصمیم بانک مرکزی حق مشتریان فرشتگان است به آنها پرداخت شود.

مطمئن باشید به روال عادی برمی گردیم

پائین محلی تصریح کرد: تجمع این عزیزان در این چند روز اخیر شبهاتی ایجاد کرده و باعث ایجاد نگرانی در مشتریان کاسپین و امید جلین شده است، ما به مشتریان خودمان اطمینان می دهیم که به روال عادی برخواهیم گشت.

وی تأکید کرد: هر بانک دیگری اگر با این حجم از مراجعات برای برداشت کل سپرده مواجه شود توان پرداخت ندارد، 70درصد سرمایه بانک به عنوان تسهیلات داده شده است، مقداری سرمایه گذاری شده و مابقی به عنوان نقدینگی در گردش ، بی شک این درصد پاسخگوی صد در صد مراجعات نیست این بحران بدلیل هجوم یکباره مراجعات و نگرانی مشتریان قدیمی ماست که رفع شدنی است.

مدیر امور شعب ناحیه 6 موسسه اعتباری کاسپین خاطرنشان کرد: 87درصد سپرده گذاران فرشتگان زیر 10 میلیون حساب دارند این در حالیست که ما در ماه 80 الی 100 میلیارد تومان تراکنش مالی داریم، موسسه کاسپین بیش از 560هزار نفر مشتری دارد که بسیاری از آنها هنوز به ما اعتماد دارند و در این روزها که برخی نگران هستند همچنان سپرده گذاری می کنند.

پائین محلی ابراز کرد: پاسخگوی اصلی این مشکلات باید مدیران تسویه موسسه فرشتگان باشند و ما در وهله اول باید پاسخگوی سهامداران خودمان باشیم.

وی در پایان تاریخچه ای از ایجاد موسسه امید جلین و میزان اشتغالزایی آن داد و پشتوانه موفقیت این موسسه را نیز همت مردمی برشمرد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

حمید

سلامموسسه امید جلین زیرمجموعه کاسپین بیش از 40 روز است که پاسخگوی سپرده مردم نیست. تنها هر 15 روز یکبار 500 هزارتومن با خواهش و تمنا به مردم می دهد آن هم بعد از کلی در صف ماندن و معطلی!! در حالیکه بانک مرکزی اعلام کرده تنها فرشتگان دارای مشکل است اما به مشکل امیدجلین رسیدگی نمی شود. مردم به پول چند ده میلیونی خود نیاز دارند.خواهشمندم پیگیر مشکلات ما سپرده گذاران از امیدجلین و بانک مرکزی باشید.سپاس

0
0
پاسخ
1396-04-15 11:38
سپرده گذار

سلام.خدا باعث و بانیشو لعنت کنه.

0
0
پاسخ
1396-05-02 15:52
سپرده گذار

سلام.خدا باعث و بانیشو لعنت کنه.

0
0
پاسخ
1396-05-02 18:42
سپرده گذار

سلام.وقتی مردم هجوم بیارن نتیجش همین میشه ،حتی بزرگترین بانکها هم کم میارن.

0
0
پاسخ
1396-05-02 18:44
علیرضا

اینهمه گفتین مشکلی نیست مشکلی نیست چی شد؟!مردم به پولشون رسیدن؟ چرا کارخونه هاو هتل رو نمیفروشینپول مارو بدین،کسی دراین اوضاع مالی پول باداورده نداره،هرکسی یه جوربدبختی داره،اقای پایین محلی شما از خود مردم هستین ،بفکر باشین که چندین خانواده نون شبشون از طریق بهره وبرنامه ریزی وام پیش میبرن،حالا هم که قضایی شده کسی جوابگونیست

0
0
پاسخ
1396-05-22 10:04

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.