1399-11-11 12:32
482
0
72923
گزارش؛

آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان گلستان/ تعداد شهرهای آبی در استان افزایش یافت

آخرین رنگ بندی و بررسی شیوع بیماری کرونا در استان گلستان حکایت از افزایش تعداد شهرهای آبی و زرد و خروج بندرگز از وضعیت هشدار دارد.

به گزارش گلستان ما، تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان گلستان در هفته‌های اخیر بین 50 تا 70 نفر در نوسان بوده که معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان در این باره معتقد است هنوز موفقیت درباره کنترل موج سوم این بیماری در استان ایجاد نشده است.

با این که تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان همچنان عدد حدود 400 نفر را نشان می‌دهد اما مسئولان استان از بهبود وضعیت خبر می‌دهند. این در حالی است که با کاهش محدودیت‌ها، زندگی تقریبا اغلب مردم به حالت عادی برگشته است و همین امر می‌تواند پاشنه آشیل در کنترل و مهار کرونا باشد.

جمعه‌ای که گذشت در اغلب مناطق بازارهای هفتگی برپا بود، بسیاری از مردم بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تفرجگاه‌ها حضور داشتند، هنوز در تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها برخی از مردم از ماسک استفاده نمی‌کنند. در چنین شرایطی انتظار تثبیت شرایط و بهبودی وضعیت کمی دور از انتظار است.

موج سوم کرونا به هر حال در استان گلستان ادامه دارد و با توجه به شرایط موجود هر گونه عادی انگاری و کم توجهی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی پیامدهای سخت  و نفس گیری را در روزهای پایانی سال به همراه خواهد داشت.

وزارت بهداشت پیش‌بینی کرده که ممکن است در اسفندماه کشور درگیر موج دیگری از بیماری کووید 19 شود اما برای این که این اتفاق رخ ندهد، یا با تاخیر و با کمترین میزان خسارت جانی همراه باشد همه مردم باید دست به دست هم دهند.

بنا به گفته مسئولان بهداشت و درمان استان آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان گلستان به رغم نوسان تعداد بیماران بستری از بهبودی و آرامش نسبی در استان حکایت دارد.

تا هفته قبل شهرستان‌های مراوه تپه، کلاله، گالیکش، رامیان و گمیشان در وضعیت آبی قرار داشتند که شهرستان گنبدکاووس نیز با تثبیت شرایط به این فهرست اضافه شده است.

شهرستان بندرگز هم که از ابتدای شیوع کرونا همواره در شرایط قرمز و نارنجی قرار داشت با اقدامات کنترلی هفته‌های اخیر و همراهی بیشتر مردم در رعایت مسائل بهداشتی به وضعیت زرد درآمد.

براین اساس شهرستان‌های مینودشت، آزادشهر، علی آبادکتول، آق قلا، گرگان، بندرترکمن، کردکوی و بندرگز در وضعیت زرد قرار دارند هر چند مسئولان استان تأکید می‌کنند این شرایط شکننده است.

براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان در حال حاضر حدود 400 بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد 87 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند و 35 نفر نیز با دستگاه ادامه حیات می‌دهند.

سراج‌الدین عارف‌نیا معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان گفته اگر تعداد بیماران بستری در استان در روزهای اخیر بین 50 تا 70 نفر در نوسان بوده و این نشان می‌دهد نتوانستیم در کنترل و مهار کرونا موفق باشیم و در این بین خلاهایی وجود دارد که باید به آن توجه کرد.

وی گفت: یکی از دلایل افزایش آمار بستری شدگان در استان کم بودن ترخیص بیماران کرونایی از مراکز درمانی است که سبب شده آمارها همچنان رو به افزایش باشد.

عارف‌نیا افزود: بهترین حالت برای این که بتوانیم ادعا کنیم که موج سوم بیماری را پشت سر گذاشته‌ایم، بستری روزانه کمتر از 30 بیمار کرونایی در مراکز درمانی و تثبیت آن است.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : تسنیم

    نظرات

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

    پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

    © کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.