1396-11-29 11:31
523
0
50630
در سایه عدم نظارت های لازم رخ داد؛

اقدام عجیب شبکه ویدئویی آپارات در انتشار محتواهای منشوری + تصاویر

برخی از کاربران در سایه عدم نظارت گردانندگان شبکه اجتماعی آپارات، ویدئوهایی را بارگزاری می کنند که این ویدئوها محتواهای نامناسبی دارند.

به گزارش گلستان ما به نقل از راه دانا؛ چند سالی است که شبکه های اجتماعی در کشور ما رواج گسترده پیداکرده اند؛ شبکه های اجتماعی ویدئویی رواج کمتری داشته اما همین میزان از شبکه های اجتماعی ویدئویی هم با استقبال خوبی از مخاطبان مواجه شده اند.

عدم نظارت بر روی شیکه های اجتماعی ویدئویی در سال های اخیر و امکان بارگزاری هر فیلمی از سوی کاربران در این فضا یکی از آسیب هایی است که این شبکه اجتماعی به دنبال داشته است.

طی ماه های اخیر مشاهده شده است که انواع و اقسام ویدئوها در برخی از این شبکه ها منتشر و بارها به اشتراک گذاشته شده است.

در همین راستا شبکه ویدیویی آپارات که در دوران فیلترینگ تلگرام، ویدئوهایی از یک کانال معاند و ضد نظام را بارگزاری کرده بود که در آن نحوه عبور از فیلترینگ تلگرام آموزش داده شده بود.

در ادامه بی توجهی آپارات به فیلم های بارگزاری شده برخی از کلیپ ها نیز با محتواهای نا مناسب بارگزاری شده اند که اگرچه در ظاهر آموزنده بوده اما در اصل محتوای آنها برای در اختیار همه اقشار و رده های سنی قرار گرفتن مناسب نیست.

انتشار محتواهای آموزش های جنسی یکی از محتواهای نامناسب برای همه سنین است، با توجه به اینکه محدودیت سنی برای استفاده از این شبکه ها وضع نشده انتشار چنین محتواهای نامناسبی صحیح به نظر نمی رسد.

برخی از فیلم ها و کلیپ ها هم با استفاده از الفاظ ناشایست از برخی افراد چهره بازدید زیادی در آپارات گرفته است که این الفاظ حیا و عرف جامعه را نشانه رفته است.

به نظر می رسد کاربران در این شبکه اجتماعی ویدئویی به ازای دریافت بازدید حاضر به انتشار هر محتوایی هستند که در این میان عدم نظارت گردانندگان این شبکه ویدئویی نکته قابل توجهی است.

اگرچه برخی از محتواهای نامناسب از این شبکه حذف شده است اما سوال و جواب های رک و بی پرده در این ویدئو ها برای اولین بار است که از یک رسانه منتشر می شود؛ استفاده از الفاظ رکیک و جنسی به صورت مستقیم در این ویدئوها موضوعی است که  اعتراض کاربران را به دنبال داشته است.

نکته قابل توجه این است که این ویدئوها نه تنها جنبه آموزشی نداشته بلکه بیشتر به شرح ماوقع پرداخته و در یک اقدام رپورتاژی تنها بینندگان را دعوت به خرید و یا شرکت در کلاس های مشاوره مذکور می کند.

از طرف دیگر این ویدئو ها والدین را تشویق به ارائه اطلاعات جنسی به کودکان خود می کند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.