1396-09-21 07:25
358
0
47698
سخنگوی فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی:

کشف فسادهای جدید مالی و اقتصادی در پتروشیمی و ماشین سازی/ رقم اختلاس صندوق ذخیره فرهنگیان از 13 هزار میلیارد فراتر رفت

سخنگوی فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی در پاسخ به سوالی مبنی بر علت به تعویق افتادن گزارش تحقیق و تفحص از صدوق ذخیره فرهنگیان گفت: در یک و نیم سال گذشته فشارهای زبادی بر روی هیات بود اما این فشارها قطعاً دلیل به تعویق افتادن ارائه گزارش نیست و علت اصلی این است که رقم فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان از 8 هزار میلیارد بسیار فراتر رفته به رقمی بالغ بر 13 هزار میلیارد رسیده است.

به گزارش گلستان ما، حسین مقصودی، سخنگوی فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی در گفتگو با خبرنگار راه دانا؛ در خصوص اختلاس در صندوق ذخیره فرهنگیان و خروج متهمان این پرونده از کشور اظهار داشت: اگرچه متهمان صندوق ذخیره فرهنگیان زیاد بودند اما خوشبختانه با اقدام به موقع نمایندگان مجلس و افشاگری هایی که برخی از رسانه ها علیه این صندوق انجام دادند امروز شاهد دستگیری بیشتر متهمان و بازگشت مقادیر زیادی از سرمایه های فرهنگیان هستیم.

وی با اشاره به زمزمه های تشکیل بانک فرهنگیان گفت: برای خارج نشدن سرمایه معلمان و از دست نرفتن این سرمایه، پیشنهادی مبنی بر تاسیس یک بانک به وزارت آموزش و پرورش داده شد که با جدا شدن فرهنگیان از بانک سرمایه، سرمایه های فرهنگیان در این بانک جدید گذاشته شده و حقوق معلمان به آنها بازگردانده شود. این بانک جدید وام هایی را به صورت قرض الحسنه به معلمان پرداخت می کند.

سخنگوی فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی با اعلام این خبر که معاونت اقتصادی، معیشتی در وزارت آموزش و پرورش در حال تاسیس است گفت: پیشنهاداتی در خصوص تاسیس کارگروه فرهنگیان با ریاست رئیس جمهور و دبیری وزیر آموزش و پرورش برای رسیدگی به مشکلات فرهنگیان داده شده است.

با بیان اینکه اگر پول های معلمان از بانک سرمایه منفک شود باید در جایی غیر از صندوق ذخیره فرهنگیان سرمایه گذاری شود گفت: با همکاری شورای پول و اعتبار و کمک هایی که رئیس بانک مرکزی می کند، می توان این بانک را تاسیس و پول های معلمان را از بانک سرمایه خارج کرد.

در پاسخ به سوالی مبنی بر علت به تعویق افتادن گزارش تحقیق و تفحص از صدوق ذخیره فرهنگیان گفت: در یک و نیم سال گذشته فشارهای زبادی بر روی هیات بود اما این فشارها قطعاً دلیل به تعویق افتادن ارائه گزارش نیست و علت اصلی این است که رقم فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان از 8 هزار میلیارد بسیار فراتر رفته به رقمی بالغ بر 13 هزار میلیارد رسیده است.

با بیان اینکه ابعاد جدیدی از فساد صندوق ذخیره فرهنگیان مشخص شده است گفت: در بخش‌هایی مانند پتروشیمی و ماشین سازی اراک فسادهای جدیدی کشف شده است که منتظر نهایی شدن تحقیق و تفحص از این بخش ها هستیم تا گزارش نهایی اعلام شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.