1397-02-05 13:59
1429
0
52954
فرمانده تیپ ۲۳۰ شهید متاجی:

شهادت در جمهوری اسلامی یک فرهنگ است و ما باید این فرهنگ را حفظ و توسعه بدهیم

فرمانده تیپ 230 شهید متاجی قرارگاه عملیاتی لشگر 30 گرگان گفت: شهادت در جمهوری اسلامی یک فرهنگ است و ما باید سعی کنیم که این فرهنگ را ضمن اینکه حفظ می کنیم، بسط و توسعه بدهیم.

به گزارش گلستان ما، سرتیپ دوم «سعید اثنی عشری» فرمانده تیپ 230 شهید متاجی قرارگاه عملیاتی لشگر 30 گرگان در حاشیه مراسم سالگرد شهید مدافع حرم «صادق شیبک» در گالیکش در مصاحبه با خبرنگار دفاع پرس در استان گلستان گفت: از بین شهدای مدافع حرم استان گلستان، تعدادی متعلق به ارتش هستند یکی از این شهدا، شهید «صادق شیبک» است که 31 فروردین سال 1395 در سوریه به شهادت رسیدند.

دفاع پرس:  در خصوص برگزاری این مراسم بفرمایید:

 سال گذشته اولین سالگرد مراسم ایشان را برگزار کردیم. چون تنها یگان نیروی زمینی در استان گلستان تیپ 230 هست این ماموریت به این تیپ محول شد. ما هم سعی کردیم از همه امکانات و بضاعت تیپ استفاده کنیم. این مراسم، دومین سالگرد شهادت این شهید مدافع حرم است که با سخنرانی امیر سرتیپ دوم ستاد رضا آذریان فرمانده محترم قرارگاه منطقه شمال شرق نزاجا و حضور پررنگ آحاد مردم برگزار شد. همه دوستان که در شهرستان گالیکش بودند احساس مسئولیت کردند و حضورشان هم برای من، هم برای خانواده شهید مایه دلگرمی است.

دفاع پرس: هدف از برگزاری این مراسم چیست؟

احساس می کنم فرهنگ شهادت در این جامعه تقریباً جا افتاده و ملت برای شهادت ارزش قائل هستند. شهادت در جمهوری اسلامی یک فرهنگ است و ما باید سعی کنیم که این فرهنگ را ضمن اینکه حفظ می کنیم، بسط و توسعه بدهیم. در جامعه این گونه مجالس بیشترین تاثیر را در نسل جوان ما گذاشته است؛ جوانانی که قرار است در آینده فردای این مملکت رو بسازند. اینها باید بدانند که امروز اگه این مملکت پابرجا هستش به برکت ایستادگی در برابر دشمن در هشت سال دفاع مقدس بوده است.

دفاع پرس: نهضت امام حسین (ع) در عاشورا را با نهضت رزمندگان دفاع مقدس و مدافعین حرم مقایسه کنید:

ما با توسل به ارزشهای دینی و توسل به حضرت آقا اباعبدا... الحسین (ع) در صحرای کربلا، همان نهضت را الگو و سرمشق خود در دفاع مقدس قرار دادیم و امروز هم شهدای مدافع حرم با این حرکتشان نشان دادند که اگر در زمان امام حسین (ع) هم بودند قطعاً در رکاب آقا امام حسین (ع) شمشیر می زدند و چیزی غیر از این نمی تواند باشه البته نظر ما نیز همین است که این فرهنگ حفظ بشود و نشر و ترویج پیدا کند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.