1397-07-29 16:33
452
0
58042
یک کارشناس اقتصادی و اجتماعی استان گلستان مطرح کرد؛

استارت جوان‌گرایی از بدنه استانداری گلستان/ شنیده‌ها حکایت از بازنشستگی دو نفر دارد

یک کارشناس اقتصادی و اجتماعی استان گلستان با اشاره به تصویب قانون منع بکارگیری بازنشستگان، گفت: اطلاعات بازنشستگان استان هنوز جمع بندی نشده اما در بدنه استانداری شنیده‌ها حکایت از بازنشستگی دو نفر دارد.

به گزارش گلستان ما، قانون «منع بکارگیری بازنشستگان» در مجلس تصویب و بعد از آن ابلاغ شد. با این اوصاف تا یک ماه دیگر باید تمامی دستگاه‌های اجرایی افرادی که بازنشسته هستند را از دستگاه‌های خود خارج و به جای آنان از افراد جوان و متخصص استفاده شود.

دکتر «مجید دهنوی» مدرس دانشگاه و کارشناس اقتصادی و اجتماعی استان گلستان در گفت و گو با ایسنا-گلستان در خصوص اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان در استان اظهار کرد:  تاکنون اطلاعات بازنشستگان استان جمع بندی نشده و دستگاه‌ها باید با توجه به آنکه «منع بکارگیری بازنشستگان» قانون شده و مجلس تصویب کرده، آن را اجرا کنند اما در بدنه استانداری نیز شنیده‌ها حاکی از بازنشستگی دو نفر دارد.

جوانان‌گرایی در بدنه دستگاه‌های اجرایی

وی افزود: با بازنشسته شدن این افراد، جوانان به بدنه نظام تزریق می‌شوند. جوانان انرژی بیشتری دارند و می‌توانند پیگیر اقدامات بروزتری باشند.

دهنوی با اشاره به اینکه جوانان امروز با دانش سرشار، همراه با فناوری و تکنولوژی در حال حرکت هستند، تصریح کرد: جوانانی که در عرصه سازندگی در هنگام جنگ حرف اول را می‌زدند در حال حاضر نیز می‌توانند تاثیرات مثبت را در توسعه کشور داشته باشند. بازنشستگان اطلاعاتشان دیگر مناسب برای این دوران نیست و باید آنان از دستگاه‌های اجرایی خارج شوند.

تبعیض بکارگیری نیروی انسانی در دستگاه‌های اجرایی

این کارشناس اقتصادی و اجتماعی یادآور شد: سازمان ادارای و استخدامی کشور بخشنامه‌ای را صادر کرد که تمامی دستگاه‌ها با توجه به پست‌های سازمانی، افرادی را در آن پست قرار دهند که شرایط احراز داشته باشند. برای هر پست نیاز به یک سابقه و تجربه و دانش نیاز است به همین دلیل در گذشته کمتر به این موضوع بها داده می‌شد و شایسته‌سالاری نبود و افراد براساس تخصص انتخاب نمی‌شدند اما در حال حاضر شرایط ایجاب می‌کند تا از افراد توانمند در همان پست استفاده شود.

وی درباره این موضوع که در حال حاضر افرادی در پست‌هایی مشغول به فعالیت هستند که تخصص مورد نظر آن حرفه را ندارند، گفت: از گذشته اینگونه بود و افراد به مرور زمان تجربه کسب می‌کردند و در طول دوره خود از دوره آموزشی پودمانی که در راستای شغلشان بود، استفاده می کردند. 

تخصص‌گرایی در دستگاه‌های اجرایی

دهنوی افزود: در حال حاضر رشته‌های دانشگاهی به گونه‌ای شده که افراد خوشبختانه سطح علمی‌شان بالا رفته و در بسیاری از شغل‌ها تخصص لازم را بدست آوردند. باید صبر کنیم تا افرادی که باید بازنشسته شوند از دستگاه‌های اجرایی خارج شوند تا بتوان از تخصص جوانان بهره برد.

وی تصریح کرد: دولت تدبیر و امید این اندیشه را داشته تا بتواند شغل‌ها را تخصص گرایی کند، به همین دلیل افراد با تخصص عالیه می‌توانند وارد عرصه شوند.

مقاومت بازنشستگان در برابر قانون

این کارشناس اقتصادی و اجتماعی درباره این موضوع که برخی افراد ممکن است برای رفتن مقاومت کنند، با اشاره به اینکه در بسیاری از کشورها نیز از افراد بازنشسته در بدنه دستگاه‌های خود استفاده نمی‌کنند، گفت: منع بکارگیری بازنشستگان قانون است و مقام معظم رهبری نیز این کار را از دفتر خودشان آغاز کردند و افراد بازنشسته دفتر خود را ضمن تکریم از تلاششان، آنها را جایگزین کردند. باید دستگاه‌های اجرایی نیز این اقدام انجام شود.

وی بیان کرد: قانون هنگامی که اعلام می‌کند و شورای نگهبان تأیید و مجلس شورای اسلامی مصوب کرد، باید همگان تمکین کنند و کسی نمی‌تواند مقاومت کند.

دهنوی یادآور شد: در اواخر آبان ماه، دو ماه مهلتی که به تمامی دستگاه‌ها برای منع بکارگیری بازنشستگان داده شده به اتمام می‌رسد و تمامی دستگاه‌های اجرایی باید بازنشستگان خود را از سیستم خارج کنند.

خبرنگار: زهرا اشکیود 

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.