1397-07-29 07:50
896
0
58020
گزارش؛

اصلاح طلبان از تطهیر آل سعود چه سودی می برند؟/ کاسبی با خون "خاشقچی"؛ از ابطحی تا علینژاد + تصاویر

اصلاح طلبان بعد از ماجرای قتل خاشقچی سعی کردند با وصل کردن این موضوع بی ارتباط با ایران از خون این روزنامه نگار هم به نفع خود کاسبی کنند.

به گزارش گلستان ما به نقل از راه دانا؛ برخی از اصلاح طلبان در برابر وقایع عربستان سعودی دقیقا بر اساس منافع خود موضع می گیرند. وقتی عربستان اقدام به اصلاحات پوشالی در این کشور کرد و به عنوان آخرین کشور حق رانندگی به زنان را به آنها اعطا کرد، برخی از اعضای این جریان سیاسی این اقدام عربستان را اصلاحات واقعی خواندند و به فضای سیاسی داخلی کشور طعنه زدند.

در آن زمان بیان می کردند که دیگر عربستان هم در اصلاحات از ایران جلو زده است. در همین زمینه روزنامه اصلاح طلب همدلی نوشت: «به نظر می‌رسد حالا دیگر ما هیچ کشوری را نداریم که خودمان را در حوزه بعضی از محدودیت‌های تبعیض‌آلود شناخته شده زنان با آن مقایسه کنیم؛ حتی عربستان».

اما حالا که موضوع قتل خاشقچی و پوشالی بودن اصلاحات در این کشور مشخص شده و عربستان هم به قتل این روزنامه‌نگار سعودی اعتراف کرده است، همین اصلاح طلبان با توئیت های معنادار سعی می کنند که آنرا به وقایع داخلی ایران نسبت داده و ماهی خود را از این آب گل آلود بگیرند. «کاملیا انتخابی فرد» خبرنگاری که این روزها به عنوان تحلیل گر در ایران اینترنشنال حضور پیدا می کند از جمله معدود افرادی بود که قتل خاشقچی به دست سعودی ها را بعید دانست . از این رو به خوبی مشخص میشود که ریشه این تلویزیون ضدانقلاب چیست. موضوعی که بارها این روزها مطرح شده که این تلویزیون تازه تاسیس با پول سعودی ها علیه ایران راه اندازی شده است. 

همچنین «مسیح علینژاد» خبرنگار فراری اصلاح طلب کاسبی با خون خاشقچی را مد نظر قرار داده و مجله wrap مصاحبه ای با تیتر بزرگ درباره خاشقچی و در خطر بودن جان بقیه خبرنگاران منتشر می کند. شخصیت مصاحبه کسی نیست جز مسیح علی نژاد که می گوید از مرگ خاشقچی وحشت زده شده و معتقد است دولت ایران می خواهد او را هم سر به نیست کند. وصل کردن موضوع خاشقچی به ایران موضوعی که در وهم و گمان هیچ کسی نمی گنجد . البته غیر از این خبرنگار اصلاح طلب فراری محمد علی ابطحی هم به همین روش عمل می کند تا خودی نشان دهد. 

در همین رابطه، «محمد علی ابطحی»، از فعالان سیاسی اصلاح طلب مطرح کرد که عربستان از خودسری های برخی از افراد ضربه خورده است و با کنایه به کشورمان می گوید این موضوع در همه جا ممکن است اتفاق بیفتد. ابطحی درحالی سعی کرد با استفاده از موقعیت خاص عربستان در قتل یک روزنامه نگار که در نوع خود نادر و عجیب است و تنها از چنین کشوری این کار بر می آید، منافع جناحی خود را تامین کند که به طور غیرمستقیم به تطهیرسازی مقامات این کشور اقدام کرد.

درواقع درحالی که تمام دنیا اعتراف عربستان به قتل خاشقچی که بیان داشته خودسرها در قتل روزنامه نگار اهل این کشور دستشان آلوده بوده و مقامات این کشور را تبرئه کرده را دورغین دانسته اند که اصلاح طلبی مانند ابطحی دست به تطهیر مقامات این کشور زده و حرف آنها را واقعیت می پندارد.

این درحالی است که حتی خبرنگارهای شبکه بی بی سی فارسی هم نسبت به اعترافات و تبرئه مقامات عربستانی درباره قتل خاشقچی موضع می گیرند و با شک و شبهه به آن می نگرند.

«بهمن کلباسی»، خبرنگار بی بی سی در همین رابطه در توئیتی نوشت: «سناتور از ایالت کنتیکت در واکنش به معتبر خواندن توضیح عربستان از سوی ترامپ: سعودی‌ها ۲ هفته به دنیا دروغ‌ گفتند. مدعی شدند #خاشقجی زنده است در حالی که میدانستند مرده است. توضیح جدیدشان‌ مضحک است. اعتبار اخلاقی آمریکا [در جهان] کاملا از بین می‌رود، اگر واکنش نشان ندهیم/اقدام نکنیم»

همین موضع دوگانه و دورویی اصلاح طلبان در قبال عربستان و علیه فضای داخلی کشورمان مورد انتقاد «علی علیزاده» قرار گرفت. وی در توئیتی قابل تامل نوشت: «فرمول تو بن‌سلمان به زنان حق رانندگی میدهد. بلافاصله با ایران مقایسه میکنی. از اصلاحات عظیم سعودی و عقب ماندگی ایران میگویی بن‌سلمان خبرنگار قیمه میکند. با ایران مقایسه میکنی و قتلهای سیاسی گذشته‌اش. آدمکشی عربستان را تلویحا عادی و تطهیر میکنی تو سرباز سعودی هستی نه روزنامه‌نگار.»

پیشتر اخباری درباره رابطه اصلاح طلبان با مقامات آل سعود در فضای رسانه ای مطرح شده بود اما این نوع اظهارات که به نوعی تطهیر اقدامات خشونت طلبانه عربستان است، شک و شبهه ها درباره اصلاح طلبان را بیشتر و گمانه زنی درباره این ارتباطات را تقویت می کند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.