1396-08-16 15:27
849
0
46271

معمای مرگ شاهزاده سعودی

هنوز مرکب امضای برکناری و بازداشت ده ها شاهزاده سعودی از جمله متعب بن عبدا...، فرمانده گارد ملی عربستان خشک نشده بود که یک شنبه شب رسانه های سعودی از سقوط یک بالگرد حامل یک شاهزاده سعودی و شماری از مسئولان این کشور در شهر آب ها خبر دادند.

به گزارش گلستان ما، گزارش ها حاکی است همه سرنشینان این بالگرد که بر فراز منطقه حفاظت شده شهر آب ها سقوط کرد، کشته شده اند. هر چند در وهله اول این اتفاق می تواند به عنوان یک سانحه طبیعی تلقی شود اما با توجه به این که شاهزاده ای که در این حادثه جان خود را از دست داده منصور پسر مقرن بن عبدالعزیز بوده است، این احتمال وجود دارد که سقوط بالگرد عمدی وبا هدف از میان برداشتن یکی دیگر از رقبای محمدبن سلمان ولیعهد عربستان طراحی شده باشد.

این احتمال به این دلیل قابل تامل است که با مرگ عبدا... پادشاه عربستان و به قدرت رسیدن سلمان، بر اساس سلسله مراتب خاندان آل سعود، بخت اول برای جانشینی سلمان، همین شاهزاده مقرن بود.

به همین دلیل ملک عبدا... در سال 2014، مقرن را به عنوان نایب ولیعهد خود (سلمان) منصوب کرد و از آن جایی که سلمان بیمار بود، بیشتر کارشناسان تصور می کردند که مقرن به زودی پادشاه عربستان خواهد شد اما سلمان مقرن را کنار گذاشت و محمدبن نایف را به عنوان ولیعهد خود معرفی و پس از مدتی هم اورا برکنار کرد ومحمد بن سلمان به عنوان ولیعهد معرفی شد.

اگر تحولات در ساختار قدرت عربستان به صورت طبیعی پیش می رفت، قطعا باید پس از سلمان، مقرن به مقام پادشاهی و منصور فرزندش به مقام ولیعهدی می رسید اما این تغییرات جور دیگری رقم خورد و همین تغییرات می توانست فرزندان مقرن را به انتقام گیری وادار کند بنابر این می توان احتمال داد که منصور قربانی قدرت طلبی محمدبن سلمان شده و سقوط بالگرد حامل او عمدی بوده است.

منبع: خراسان

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.