1397-08-24 16:57
1782
0
58751
گزارشی از کار زینبی بانوان گلستانی در اربعین؛

فعالیت فرهنگی بانو طلبه های علی آبادی در عراق + تصاویر

جمعی از بانوان طلبه شهرستان علی آباد کتول در ایام پیاده روی اربعین حسینی به کشور عراق رفتند تا زکات علمی و فرهنگی خود را در اجتماع بزرگ مسلمانان جهان پرداخت کنند.

به گزارش گلستان ما به نقل از زرین نامه؛ خدیجه الازمنی معاون آموزش مدرسه علمیه شهیده بنت الهدی شهرستان علی آباد کتول در گفت و گو با خبرنگار این پایگاه خبری تحلیلی اظهار کرد: بانوان مبلغ این شهرستان در ایام پیاده روی بزرگ اربعین به کشور عراق اعزام شدند و در آنجا به مدت 15 روز به انجام فعالیت های فرهنگی و رفاهی پرداختند.

وی زیارت اربعین را ستون ولایت مداری دانست و گفت: زیارت روشی برای ارتباط با معصوم، در زمان ظهور، حیات و ممات ایشان است و از مهمترین عوامل ایجاد و تقویت ارتباط بین معصومین و شیعیان آنهاست.

معاون آموزش مدرسه علمیه شهیده بنت الهدی شهرستان علی آباد کتول با بیان اینکه زیارت جریانی چند لایه با ابعاد فرهنگی، سیاسی، اعتقادی، اقتصادی و عرفانی است که تأثیرات فردی و اجتماعی بسیاری دارد، افزود: زیارت با معرفت، بر اساس تفکر و شناخت است و هر چه بیشتر و بهتر صورت گیرد، موجب بالا رفتن عرفان و معرفت می گردد و منتهی به تحول در اخلاق و رفتار و اندیشه ی انسان می شود.

وی با اشاره به تعبیر آیت الله جوادی آملی از زیارت اربعین حسینی، گفت: اهمیت زیارت اربعین در ردیف نمازهای واجب و مستحب است، همان گونه که نماز ستون دین و شریعت است، زیارت اربعین و حادثه کربلا، ستون ولایت می باشد.

الازمنی در ادامه به فعالیت مبلغان در ایام اربعین حسینی اشاره کرد و اذعان نمود: پیاده روی اربعین بستر بسیار مناسبی برای انجام کار فرهنگی درست است تا نقشه های دشمنان را نقش بر آب کنیم. وی با اشاره به فعالیت 15 روزه مبلغان در موکب قمربنی هاشم علیه السلام شهرستان علی آباد کتول، تشریح کرد: بانوان طلبه در این ایام در3 بخش خدمات رفاهی، پشتیبانی و فرهنگی فعالیت می کردند.

معاون آموزش مدرسه علمیه شهیده بنت الهدی شهرستان علی آباد کتول پذیرایی، استقبال و بدرقه زائرین در بخش خدمات رفاهی، فعالیت در قسمت آشپزخانه و آماده سازی امکانات در بخش خدمات پشتیبانی و خدمات فرهنگی به زائرین و خادمین در موکب ها، مسیر راه ها و شهرهای کربلا، نجف، سامرا، کاظمین، مسیب و مسجد کوفه و سهله، فعالیت فرهنگی در موکب همچون برپایی نمایشگاه شهدای مدافع حرم استان که با استقبال چشم گیر زائران عراقی و ایرانی همراه بود، ایستگاه مطالعه، دقایقی با قرآن، پاسخگویی به سوالات شرعی، ایستگاه های نقاشی، بازی، اعتقادی ویژه کودکان، اهدای بسته های فرهنگی شامل: 1200 بسته خوراکی، 1000پیکسل روی لباس و پشت مبایل با طرح های مذهبی، تسبیح، بروشور، جوراب، ساق دست، کتاب های مختلف مذهبی برای زائر اولی ها و صحیفه سجادیه را در بخش فرهنگی از فعالیت های این مبلغان در ایام پیاده روی اربعین حسینی برشمرد.

الازمنی در پایان خاطر نشان کرد: بحمدالله فعالیت های انجام شده با استقبال گسترده ی زائرین ایرانی و دیگر کشورها از جمله عراق، پاکستان، هند و افغانستان روبرو شد که با نظر سنجی انجام شده، اکثر آن ها رضایت کامل داشتند.

talabeha0

talabeha0

talabeha0

talabeha0

talabeha0

talabeha0

talabeha0

talabeha0

talabeha0

talabeha0

talabeha0

talabeha0

talabeha0

talabeha0

talabeha0

talabeha0

talabeha0

talabeha0

talabeha0

talabeha0

talabeha0

talabeha0

talabeha0

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.