1397-06-29 06:38
657
0
57090
عالم روحانی اهل سنت:

قیام امام‎حسین(ع) اصل دین اسلام را حفظ کرد/ مراسمات محرم موجب زنده نگهداشتن اهداف امام‎حسین(ع) می‎شود

عالم اهل سنت گفت: اگر حضرت امام حسین علیه السلام قیام نمی کرد، اصل دین اسلام از بین می رفت.

به گزارش گلستان ما به نقل از راه اترک، عیسی آخوند آدینه زاده، عالم اهل سنت در گفتگو با راه اترک گفت: حضرت امام حسین علیه السلام برای اصلاح دین پیامبر (ص) که به دست یزید نا اهل و فاسد و فاسق و نالایق افتاده بود و همچنین برای امر به معروف و نهی از منکر و نماز قیام کرد.

حاج آخوند آدینه زاده ادامه داد: اگر حضرت امام حسین علیه السلام قیام نمی کرد، دین اسلام از بین می رفت.

وی با اشاره به قیام حضرت امام حسین علیه السلام گفت: امروز هم ما باید ببینیم که پرچم حق را چه کسی بالا گرفته و در آن جمع علمای آنها را هم بررسی کنیم که اهل حق هستند یا نه و بعد برویم زیر بیرق آنها.

این عالم اهل سنت اضافه کرد: جنگ بین حق و باطل تا قیام قیامت هست و ما باید با بررسی علمای گروه ها و مردم و علمای آنها طرفدار حق باشیم.

حاج عیسی آخوند آدینه زاده در خصوص علت خواندن نماز جماعت توسط حضرت امام حسین علیه السلام در وسط جنگ در روز عاشورا هم گفت: یزید و عبیدا... بن زیاد در بین مسلمانان شایعه کرده بودند که حضرت امام حسین علیه السلام از دین خارج شده و خارجی است و اهل نماز هم نیست و اقامه نماز، آنهم نماز جماعت توسط حضرت امام حسین علیه السلام این نقشه و توطئه یزیدیان را برملا کرد.

حاج آخوند آدینه زاده در خصوص لزوم برپایی مراسمات ماه محرم هم گفت: برپایی این مراسمات لازم است چرا که موجب زنده نگهداشتن اهداف حضرت امام حسین علیه السلام( اقامه نماز،احیای امر به معروف و نهی از منکر و سالم ماندن دین اسلام) می شود.

شهرستان مرزی مراوه تپه در استان گلستان قرار دارد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.