1397-06-18 08:03
827
0
56790
ناصر گرزین :

شهرداری و شورا تا جایی که ممکن است به هیات های عزاداری کمک می کنند / گلستان برتر کشوری در برگزاری دهه کرامت

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر گرگان گفت :انتخاب استان گلستان به عنوان 5 استان برتر در برگزاری مراسم دهه کرامت در سطح افتخار و مباهات است.

به گزارش گلستان ما ؛ ناصر گرزین رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر گرگان از بحث و تبادل نظر درخصوص برنامه ریزی و سیاستگذاری مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) با توجه به فرا رسیدن ایام محرم با حضور هیأت های مذهبی شهر گرگان طی چهل و ششمین جلسه این کمیسیون خبر داد.

گرزین در ابتدای این جلسه ضمن قدردانی از فعالیت خوب هیات های مذهبی در مناسبت های مختلف در سطح شهر گرگان گفت: انتخاب استان گلستان به عنوان 5 استان برتر در برگزاری مراسم دهه کرامت در سطح افتخار و مباهات است.

وی با اشاره به اینکه با ایجاد ارتباط مناسب میان هیئت‌های مردمی و مذهبی و سازمان‌های دولتی، ظرفیت‌های فراوانی به فعلیت خواهد رسید و با تاکید بر ضرورت حمایت از فعالیت های هیات های مذهبی افزود: همه دستگاه های مرتبط باید پای کار بیایند و در حد توان و منابعی که در اختیار دارند به هیأت ها یاری رسانند و شهرداری تاجایی که امکان دارد در این موضوع مشارکت و کمک های لازم در بحث برگزاری مراسم مربوط به محرم را انجام خواهد داد .

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شورای اسلامی شهر گرگان ادامه داد: برگزاری تجمع سلام بر محرم در هفته آینده و برای استقبال از ماه محرم، تجمع شیرخوارگان حسینی، تجمع تاسوعای حسینی و اهداء تابلوهایی به نام چهارده معصوم برای 14 هیئت مذهبی شاخص که دارای برنامه مشخص و مکان مشخص می باشند،  اجتماع رهروان حسینی و برگزاری 7 رورز روضه صبح ، 12 شب روضه شب در محل امزاده عبدالله (ع) گرگان با حضور سخنرانان کشوری از جمله برنامه های عنوان شده برای مراسم ماه محرم در این جلسه بود.

گرزین خاطر نشان کرد: برگزاری مراسم تجلیل از خادمان حسینی بعد از ماه محرم با همیاری و همکاری شورا، تخصیص200 پرچم با موضوع محرم به هیات های مذهبی، مساعدت مالی به هیأت های مذهبی با معرفی نامه سازمان تبلیغات و مساعدت در نصب پرچم و بنرهای هیأت مذهبی با معرفی نامه از جمله درخواست های عنوان  شده هیات های مذهبی در این جلسه بود.

1536054802 photo 2018 09 02 14 25 35

این عضو شورای اسلامی شهر گرگان خاطر نشان کرد: ساخت المانهای مذهبی در شهر گرگان، استقرار اتوبوس در خیابان ها و محلات برای مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی و نصب تابلوی اسم هیأت ها در ورودی کوچه ها، ایجاد ایستگاه های صلواتی با مجوز در سطح محلات از دیگر موضوعات مطرح شده بود که مقرر شد مورد پیگیری قرار بگیرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر گرگان در ادامه با بیان اینکه هیئات مذهبی همواره یکی از احیاگران فرهنگ حسینی در جای جای کشور می باشند که با اخلاص و بدون چشم داشت این رسالت عظیم را در مساجد و تکایا و حتی محلات، بر دوش کشیده اند، اظهار داشت: هیات های مذهبی به دلیل نداشتن در آمد مالی، از طریق کمک های مردمی و نهادهای دولتی تامین اعتبار می شوند و از این رو شورای اسلامی شهر و شهرداری گرگان در راستای انجام فعالیتهای مختلف فرهنگی و مذهبی مساعدت هایی را طی سال های گذشته به هیات های مذهبی و مساجد در دستور کار خود قرار داده است.

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.