1397-02-01 17:59
470
0
52791
در گفتگو با معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش گلستان مطرح شد؛

کمبود65 درصدی مربی سلامت در گلستان/ تاکید برنهضت داوطلبی درحوزه سلامت مدارس

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش گلستان گفت: 152 مراقب سلامت در مدارس گلستان فعالیت می کنند که با توجه به استاندارد ها 65 درصد با کمبود مواجه هستیم.

به گزارش گلستان ما، رضا طبرسا امروز در گفتگو با خبرنگار کلاس بیست، اظهار کرد:راهبردهای معاونت سلامت و تندرستی آموزش و پرورش ، " تهذیب، تحصیل ورزش " است وبدنبال تربیت نسلی شاداب، سالم ومتعادل هستیم.

وی افزود: رویکرد بخش سلامت و تندرسی آموزش و پرورش گلستان رساندن پیام سلامتی با محوریت مدرسه محوری و تلاش برای آموزش های مستمر و ارتقای توانمندی و تغییر نگرش دانش آموزان است.

معاون سلامت و تندرستی آموزش و پرورش گلستان تصریح کرد: کیفیت محور نمودن برنامه ها، اخلاق مداری و مشارکت پذیری و انعقاد تفاهم نامه با نهادیی همچون بهزیستی جهت غربال گری و سلامت دانش آموزان، هلال احمر با پوشش طرح دادرس، برنامه های مکمل ازدیگر فعالیت های حوزه سلامت آموزش و پرورش استان است.

وی با اشاره به آسیب های اجتماعی در جامعه و نقش محوری آموزش و پرورش در کاهش آن ، بیان کرد: فرهنگ سازی و ایجاد بسترمناسب فرهنگی با برگزاری آموزش های مناسب در دوره های مختلف برای خانواده و دانش آموزان گام برداشتیم.

نیازمند بانک اطلاعاتی سلامت برای کلیه دانش آموزان هستیم

طبرسا یادآورشد: کمیته تغذیه و بهداشت با همکاری مرکز بهداشت استان شکل گرفت، توزیع یک هزار فلش کارت سفیران سلامت با محتوای آموزشی، برگزاری کارگاه های مختلف ماحصل این همکاری بوده است .

وی دانش آموزان پایه چهارم، هفتم و دهم را دارای کارنامه سلامت بیان کرد و افزود: نیازمند بانک اطلاعاتی سلامت برای کلیه دانش آموزان هستیم.

وی ادامه داد: استان گلستان در سال تحصیلی جدید دارای 500 مدرسه مروج سلامت خواهد بود در حالی که سال گذشته 100 مدرسه را تحت پوشش این طرح داشتیم که با 8 شاخص، آموزش سلامت، تغذیه، تحرک فیزیکی، خدمات سلامت و روان و مشارکت والدین مورد ارزیابی قرار می گیرند.

این مقام مسئول "سپرده سبز" را از دیگر طرح های این حوزه برای نهادینه کردن حفظ منابع طبیعی نام برد وتصریح کرد: 5 هزار نهال درمدارس کاشته شد. دانش آموزان از نهال های خود نگه داری می کنند.

نیازمند مشارکت والدین متخصص هستیم

وی افزود: 152 مراقب سلامت  در مدارس گلستان فعالیت می کنند که با توجه به استاندارد ها 65 درصد با کمبود مواجه هستیم.

طبرسا با بیان اینکه امروز معیار توسعه یافتگی هر کشور آموزش و سلامت آن است، تاکید کرد: نهضت داوطلبی را در اینحوزه راه اندازی کردیم وازخانواده های علاقه مند و توانمند دعوت به همکاری کردیم.

وی بیان کرد: در حوزه دانش آموزان نیز 2 هزار نفر در قالب سفیران سلامت آموزش دیده و در قالب فعالیت های ترویجی در خانه و محله و مدارس فعالیت می کنند .

مهمترین معضل در حوزه سلامت کمبود نیروی انسانی متخصص است

معاون سلامت و تندرستی آموزش و پرورش گلستان در خاتمه گفت: مهمترین معضل در حوزه سلامت کمبود نیروی انسانی متخصص است، لذا خواهشمندیم در آزمون‌های استخدامی آموزش و پرورش نگاه ویژه ای به این بخش شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.