1396-10-26 12:00
636
0
49195
مدیر آموزش و پرورش گرگان خبرداد؛

160 کلاس درس در حال ساخت در گرگان/ خیرین آموزشی 940 دانش آموز گرگانی را به مدارس بازگرداند

مدیر آموزش و پرورش گرگان گفت: از سال 92 ، 270 کلاس درس در گرگان ساخته شد، حدود 160 کلاس درحال ساخت داریم که نیازمند نگاه شایسته خیرین و مسئولان است.

به گزارش گلستان ما به نقل از کلاس بیست؛ "نصرالله کشیری "امروز درهمایش بزرگداشت هفته «شوراهای آموزش و پرورش» که درکانون طه گرگان برگزارشد شد، اظهار کرد: سهم فضاهای آموزشی گرگان در استان  در سال 92کمتر از 18 سانتی متر بود و  58 درصد مدارس ما دو شیفته و بیش از 38 درصد نیز تخریبی بودند.

وی افزود: هم اکنون میزان مدارس تخریبی در گرگان را به 14 درصد رساندیم، سهم دانش  آموزان بیش از 25 درصد است  اما همچنان  10 درصد از میانگین استان عقب هستیم.

مدیر آموزش و پرورش گرگان تصریح کرد: با توجه به وضعیت فضاهای آموزشی سیاست تکشیفته کردن فضاهای آموزشی را برای ارتقای بهره وری آموزش در پیش گرفتیم و  همه فضاها  به جز یک مدرسه پسرانه در مقطع متوسطه دوم تک شیف شدند و در متوسطه اول مجموعا هفت مدرسه تک شیفت شدند .

«گرگان» ویترین آموزش و پرورش گلستان نیازمند نگاه ویژه

وی با بیان اینکه گرگان بعنوان ویترین فعالیت های آموزش و پرورش گلستان  نیازمند داشتن فضاهای مناسبتری است، اذعان کرد: از سال 92 ، 270 کلاس درس در گرگان ساخته شد و حدود 160 کلاس در حال ساخت است که نیازمند نگاه شایسته خیرین و مسئولان است.

کشیری افزود: برای حل مشکلات هیچ وقت تصور نکردیم از منابع ملی قرار است اعتباری برسد و مکان آموزشی را امن کنیم و خیرین مدرسه‌ساز به ویژه آقای "محمدحسین کمیلی" رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز در این مسیر همکاری کردند و وجودشان اثربخش در آموزش و پرورش است.

فعالیت خیرین آموزشی برای افزایش پوشش تحصیلی

وی در بخشی از سخنان خود به مشارکت در حوزه آموزش اشاره کرد و افزود: در راستای افزایش پوشش تحصیلی کارگروهی تشکیل و دانش آموزانی که بنابه دلایلی  از مدارس خارج شدند شناسایی کردیم و با علت یابی و برگزاری جلسات با خانواده یک هزار و300 دانش آموز تارک تحصیل این تعداد را به 360 دانش آموز کاهش یافته است.

این مقام مسئول مدرسه‌ سازی را یک امر اخروی دانست، گفت: آثار برخی از رفتار و فعالیت‌های انسان حتی پس از فوت فرد باقی می‌ماند و راه تجلی را طی می‌کند.

کشیری به تبیین جایگاه شورا در آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: فعالیت‌های شوراهای آموزش و پرورش مانند عسل ناب است و می‌تواند با تبیین درست هم‌فکری به ارتقاء مدارس کمک کند.

وی مشورت را نازلترین شکل رفتار مدیریتی برشمرد و بیان کرد: مهمترین کار یک سازمان تصمیم گیری است و بهترین خروجی تحیل و دخیل بودن همه عوامل تصمیم گیری است.

مدیر آموزش و پرورش گرگان در خاتمه بر اثر بخشی شورای آموزش و پرورش تاکیدو اذعان کرد: بر طبق سند تحول بنیادین ، آموزش و پرورش یک «نهاد» با گستره بزرگ و عمیق که وظیفه تربیت دانش آموزان به سمت حیات طبیه و طراز جمهوری اسلامی را دارد بنابراین ماهیت وجود این شورا در رسیدن به این مهم موثر خواهد بود .

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.