1396-09-24 08:09
1618
0
47832
از سوی استاندار گلستان؛

ایرجی رد صلاحیت شد/ تلاش دوباره شورای شهر بندرگز برای انتخاب شهردار

استانداری گلستان طی نامه ای ایرجی را حائز شرایط احراز تصدی سمت شهرداری بندرگز ندانست.

به گزارش گلستان ما به نقل از کناره ، پس از تشکیل شورای پنجم شهر بندرگز و پس از فرایند فرآخوان برای نامزدهای کرسی شهرداری شهر هادی ایرجی  به عنوان فرد منتخب شورا برای احراز صلاحیت برای تصدی سمت شهرداری به استانداری گلستان معرفی شد.

امروز رضا مروتی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان طی نامه‌ای رسمی، عدم صلاحیت هادی ایرجی شهردار منتخب بندرگز را اعلام و به شورای اسلامی شهر بندرگز اعلام کرد.

در این نامه آمده است، با عنایت به استعلام بعمل آمده از دستگاه‌های ذیصلاح از جمله اداره‌کل آموزش و پرورش استان و سازمان امور اداری و استخدامی کشور و نیز قوانین و مقررات مربوطه، شهردار منتخب آ شورا حائز شرایط تصدی سمت شهردار نمی‌باشد.

همچنین در این نامه تاکید شد، مقتضی است در اسرع وقت نسبت به معرفی فرد واجد شرایط اقدام و نتیجه را به مبادی و مراجع ذیربط اعلام نمایید.

6846461

شنیده ها حاکی است علت اصلی عدم تایید هادی ایرجی بالا بودن سن و بازنشستگی وی بوده است و طبق قانوان :

در «قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان» مصوب ۲۰ اردیبهشت ۹۵ و تایید شده توسط شورای نگهبان در مورخه ۲۹ اردیبهشت ۹۵ عنوان شده که « ازتاریخ ابلاغ این قانون، به کارگیری افرادی که در اجرای قوانین و مقررات مربوطه بازنشسته یا بازخرید شده باشند، در دستگاه‌های اجرائی موضوع ماده(۵) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۸. ۷. ۱۳۸۶ و کلیه دستگاه‌هایی که به نحوی از انحاء از بودجه عمومی کل کشور استفاده می کنند، ممنوع می‌باشد.»

طبق ماده پنج قانون مدیریت خدمات کشوری دستگاه‌های مشمول این قانون «شهرداری ها ، کلیه وزارتخانه‌ها، مؤسسات دولتی، مؤسسات یا نهادهای عمومی غیردولتی، شرکت‌های دولتی و کلیه دستگاه‌هایی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر و یا تصریح نام است از قبیل شرکت ملی نفت ایران ، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران،‌ بانک مرکزی، بانک‌ها و بیمه‌های دولتی، دستگاه اجرائی نامیده می‌شوند.»

 البته این قانون تبصره‌ای دارد که گویا آقای ایرجی نتوانست از ان بهره ببرد؛

طبق تبصره یک این قانون «مقامات مذکور در ماده(۷۱) قانون مدیریت خدمات کشوری و همترازان آنها و ایثارگران، فرزندان شهدا و جانبازان هفتاد درصد (۷۰%) و بالاتر، نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات و دارندگان اجازات خاصه مقام معظم رهبری از شمول این قانون مستثنی می باشند.»

حال باید منتظر مانند شورای پنجم شهر بندرگز چه کسی را به عنوان  گزینه بعدی شهرداری بندرگز انتخاب خواهند کرد؟؟!

در حال حاضر جعفر رضایی به عنوان سرپرست شهرداری بندرگز مشغول به فعالیت است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.