1396-04-04 06:37
3543
4
40691

پای «اسنپ» به گرگان هم باز شد/ تجمع اعتراضی مدیران آژانس گرگان در شورای شهر

مدیران دفاتر تاکسی تلفنی شهر گرگان امروز با حضور در شورای اسلامی شهر گرگان و برگزاری تجمع اعتراضی، انتقاد و اعتراض خود را به راه‌اندازی و فعالیت آژانس‌های اینترنتی در گرگان اعلام کردند.

به گزارش گلستان ما ؛ جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر گرگان که قرار بود امروز ساعت 14 در صحن این شورا برگزار شود، به دلیل به حد نصاب نرسیدن حضور اعضاء رسمیت نیافت و تشکیل نشد.

از ساعت 14 تعدادی از مدیران تاکسی‌های تلفنی شهر گرگان برای طرح مشکل و مسئله با موضوع اعتراض نسبت به راه‌اندازی و فعالیت آژانس‌های اینترنتی که مدتی است در تهران با برند «اسنپ» در تهران فعالیت می‌کنند و این روزها پای این مجموعه به گرگان هم باز شده، در صحن شورا حاضر شدند.

پس از اعلام رئیس شورای اسلامی شهر گرگان مبنی بر عدم رسمیت یافتن جلسه و اعلام تعطیلی جلسه، اعتراض خود را به عملکرد شورای شهر در تشکیل جلسه اعلام کردند.

با پیگیری رئیس شورا و رئیس کمسیون خدمات شهری شورا اسلامی شهر گرگان مبنی بر موضوع مشکل این مدیران تاکسی‌های تلنفی، آنها مشکل خود را مطرح کردند.

گویا یک ماه قبل جلسه‌ای در صحن شورای اسلامی شهر گرگان برگزار شد که موضوع آن جلسه انتقاد همین مدیران آژانس نسبت به تلاش افرادی برای اخذ مجوز فعالیت آژانس‌های اینترنتی (اسنپ) در گرگان بوده است.

بر اساس اظهارات مدیران آژانس‌های گرگان، در آن جلسه مخالفت صریح مدیران آژانس‌های گرگان و مدیرعامل تاکسیرانی شهر گرگان اعلام شد اما گویا روزهای گذشته نامه‌ای با چند امضاء از طرف مدیران آژانس به استانداری گلستان ارسال شده که در متن آن نامه خواسته شده تا موضوع راه‌اندازی تاکسی‌های اینترنتی بررسی شود و رانندگان تاکسی‌های تلفنی در گرگان نسبت به اجرای این طرح رضایت کامل دارند.

برخی از مدیران تاکسی‌های تلفنی که در صحن شورا حاضر بودند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس اظهار کردند که هیچکدام از مدیران آژانس با اجرای این طرح موافق نیستند زیرا اجرای این طرح نه تنها ورشکستگی تاکسی‌های تلفنی را در پی دارد، بلکه امنیت مسافران و اطمینان خاطر آنها از سفرهای درون شهری به خطر میافتد.

یکی از مدیران تاکسی تلفنی در گرگان در این گفت‌وگو بیان کرد: با توجه به اینکه مدیران این آژانس اینترنتی نمی‌توانند رانندگان شخصی را جذب کنند و از سوی دیگر برای آنکه مشکلی در اجرای طرحشان پیش نیاید، با رانندگان آژانس مذاکره کرده‌اند تا هر روز دو خودرو در اختیار آنها قار گیرد و هر روز 16 هزار تومان به مجموعه آژانس اینترنتی آنها از سوی دفاتر آژانس تلفنی پرداخت شود.

این مدیر آژانس تاکید کرد: با یک حساب سرانگشتی می‌توان بر این نتیجه رسید که مدیران این تاکسی اینترنتی با استفاده از ظرفیت تاکسی‌های تلفنی در گرگان ماهیانه غریب به 72 میلیون تومان را بدون دردسر و مشکل بدست خواهند آورد.

وی گفت: این در حالی است که ادعای این مجموعه آژانس اینترنتی برای راه‌اندازی این طرح در گرگان اشتغالزایی است اما در واقع می‌خواهد از ظرفیت آژانس‌های تلفنی استفاده کرده و ا ضربه زدن به اقتصاد آژانس‌های تلفنی، درآمدی را برای خود کسب کند.

یکی دیگر از مدیران آزانس تلفنی در گرگان بیان کرد: در حال حاضر بیش از 15 سال است که در گرگان فعالیت دارم و آنقدر به ایمنی و امنیت مسافر اهمیت می‌دهیم که بسیاری از رانندگان ما تبدیل به رانندگان مورد اعتماد برای سفرهای درون شهری و رسیدن به مقصد اعضای خانواده شهروندان تبدیل شده‌اند.

وی تاکید کرد: با راه‌اندازی این آژانس‌های اینترنتی چه تضمینی برای امنیت شهروندان وجود دارد و از سوی دیگر فعالیت‌های رانندگان ما به حداقل ممکن می‌رسد.

یکی دیگر از مدیران تاکسی تلفنی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان، گفت: اجرای این طرح ضربه اقتصادی بسیار منفی را به دفاتر آژانس‌های تلفنی وارد می‌کند؛ مگر گرگان چه میزان ظرفیت فعالیت تاکسی تلفنی را دارد که حالا تاکسی اینترنتی هم به آن اضافه شود.

وی گفت: همه ما در هفته با نیروی انتظامی، تاکسیرانی، دارایی، شهرداری و بسیاری از نهادها سر و کار داریم و از سوی این نهادها نظارت می‌شویم، چگونه می‌شود که آژانس اینترنتی بدون دارا بودن دفتر و نظارت به راحتی بیاید و در گرگان فعالیت کند.

یکی از اعتراض کننده‌ها معتقد است که در جلسه گذشته مدیرعامل تاکسیرانی گرگان مخالف با اجرای این طرح بوده و امروز با یک تلفن نظر وی برگشته است و اصلا چه کسی از سوی مدیران تاکسی‌های تلفنی به استانداری نامه نوشته و رضایت ما را اعلام کرده است.

این فرد تاکید کرد: نکته دیگر این است که مدیران این تاکسی اینترنتی مدعی طراحی این نرم‌افزار هستند در حالی که این نرم افزار از روی نرم افزاد «اسنپ» کپی برداری شده و با تغییر نام قصد فعالیت در گرگان و استان گلستان را دارند.

پس از شنیدن انتقادات و درخواست‌ها و نظرات مدیران تاکسی‌های تلفنی، رئیس شورای اسلامی شهر گرگان تصمیم گرفت تا در جلسه هیات رئیسه فردا موضوع با فوریت بررسی و رسیدگی شود.

گفتنی است، پروژه تاکسی‌های اینترنتی در برخی از شهرهای کشور همانند تهران و مشهد اجرایی شده و در آن شهرها نیز اعتراض شدید رانندگان و مدیران تاکسی‌های تلفنی را بر عهده داشته است./فارس

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

مجید

تاحالا آژانس ها ی تلفنی مثل برده با راننده گان رفتار میکردند وحالا که فرصت کار پیدا شده این آقایون سود جو اعتراض میکنند اگر نمیکردن جای شک داشت آژانسی مثل و__همچنین ب کمیسونی بالغ بر ۸و۱۱تومان ثابت والباقی درصدی میگیرند دیگر حرف از سود جویی اینترنتی نزنن

0
0
پاسخ
1396-11-30 18:24
علی اصغر

با سلام آژانس اینترنتی اسنپ و تاچ سی باید در گرگان بمانند چون آژانس های تلفنی هر قیمتی که بخواهند میگیرند و رفتار خوب ندارند باید اسنپ در گرگان مانند شهر های دیگر رواج پیدا کند

0
0
پاسخ
1397-02-12 13:31
سیامک

سلام..به نظر بنده که از هر دو نوع آژانس استفاده کرده ام، این آژانس های اینترنتی (اسنپ، تاچ سی، ...) از همه لحاظ برتری هایی نسبت به آژانس های تلفنی دارد که به همین دلیل در این مدت کم استقبال زیادی را در پی داشته..قیمت مناسب، احترام به مسافرین توسط راننده ها، استفاده از ماشین های با کیفیت، امنیت، سرویس دهی در حداقل زمان، از مهمترین شاخصه های آژانس اینترنتی است که متاسفانه آژانس های تلفنی ندارند.

0
0
پاسخ
1397-02-15 04:46
مرجان هرندی

اسنپ باید بمونه.هم ب نفع مردمه هم رفتارشون و قیمتشون مناسبه.هر ساعتی هم میان.

0
0
پاسخ
1397-02-17 06:16

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.