1393-09-30 17:33
2221
0
7541
با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد گلستان برگزار شد؛

افتتاح نمایشگاه "از مشک تا اشک" در رامیان + تصاویر

نمایشگاه آثار منتخب اولین مسابقه فرهنگی و هنری استانی عکاسی و نقاشی " از مشک تا اشک" با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در محل گالری نیلبرگ اداره فرهنگ و ارشاد رامیان افتتاح شد.

 به گزارش گلستان ما به نقل از گل رامیان، نمایشگاه آثار منتخب اولین مسابقه فرهنگی و هنری استانی عکاسی و نقاشی " از مشک تا اشک" با حضور حجت الاسلام فضیلت مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، معاون فرماندار و جمعی از مسئولین و هنرمندان شهرستان رامیان در محل گالری نیلبرگ اداره فرهنگ و ارشاد رامیان افتتاح شد.

برگزاری این مسابقه کاری از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و کانون بسیج هنرمندان شهرستان رامیان ، انجمن هنرهای تجسمی ترنم و شهرداری و شورای اسلامی شهر دلند می باشد.

ارسال 750 اثر به دبیرخانه مسابقه " از مشک تا اشک"

طیبه رجنی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رامیان در حاشیه افتتاحیه نمایشگاه " از مشک تا اشک" در گفتگو با گل رامیان اظهار کرد: 750 اثر به دبیرخانه این مسابقه ارسال شد که از این تعداد 65 هنرمند عکاس و 50 هنرمند نقاش شرکت کردند.

RAJAN

وی بیان کرد: داوری این آثار به مدت 2 روز در دو رده سنی زیر 16 سال و بالای 16 سال توسط داوران برجسته استانی انجام شد که در نهایت 8 اثر در بخش نقاشی و 6 اثر در بخش عکاسی بعنوان آثار برگزیده انتخاب شدند و 20 اثر برتر هم به نمایشگاه راه پیدا کردند.

رجنی تصریح کرد: موضوعات مسابقه با محوریت فرهنگ عاشورایی، ثبت لحضات پرشور عزاداری ،آیین و سنت ها ، حضور کودکان و نوجوانان و همایش شیرخوارگان بود .

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رامیان، تقویت دید بصری جوانان در کارهای فرهنگی، توسعه و تعمیق هنر عاشورایی به نسل جوان و نوجوانو استفاده درست و بهره فرهنگی از ابزار و تکنولوژی روز از اهداف برگزاری این مسابقه عنوان کرد.

نبود فضای کافی در دلند جهت برگزاری مراسمات فرهنگی

مجید قلعه قافی مسئول دبیرخانه این مسابقه به خبرنگار ما گفت: اولین مسابقه فرهنگی و هنری عکاسی و نقاشی در سطوح مبتدی تا حرفه ای تحت عنوان "از مشک تا اشک" با محوریت عاشورا در سطح شهرستان رامیان به میزبانی شهر دلند برگزار شد ولی با توجه به نبود فضای کافی به جهت برگزاری این چنین مراسمات، اختتامیه در این مکان برگزار شد.

ashk13

مسئول دبیرخانه مسابقه از مشک تا اشک احداث فضایی جهت برگزاری چنین مراسماتی را از مسئولین شهر دلند، شهردار، شورای اسلامی شهر درخواست کرد.

وی بیان کرد: با توجه به استقبال هنرمندان شهرستانهای مجاور و استانی فراخوان این مسابقه از 15 آبان مجددا تا 25 آبان تمدید و مسابقه استانی اعلام شد.  

دومین دوره مسابقه عکاسی و نقاشی "از مشک تا اشک" برگزار می شود

قلعه قافی افزود:  انشاالله با حمایت مسئولین در حوزه فرهنگ و هنر و خیرین بزرگوار سال آینده دومین دوره مسابقه عکاسی و نقاشی " از مشک تا اشک" بصورت استانی  و مجدداً به میزبانی شهر دلند اجرا می شود.

وی ضمن تشکر از خیر بزرگوار سید حسین حسینی مقدم مدیرعامل شرکت صنایع دلند الکتریک که حمایت مالی این برنامه را به عهده داشت خاطر نشان کرد: خداوند توفیق دهد همیشه از مروجان فرهنگ عاشورایی باشیم.

mashk24

mashk25 

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.