1397-08-01 11:57
636
0
58107
رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گالیکش:

84درصد تسهیلات مشاغل خانگی به بانوان گالیکش اختصاص یافت/ کارآفرینی و اشتغال‌زایی زنان در رونق و توسعه جامعه، نقش‌آفرینی است

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گالیکش گفت: آفرینی و اشتغال‌زایی زنان می‌تواند در کنار دولت و بخش خصوصی به‌ویژه در دوران پسا تحریم و همچنین در تحقق سیاست‌ها و برنامه‌ها به سمت رونق تولید و توسعه صادرات غیرنفتی در جامعه نقش‌آفرینی کند.

به گزارش گلستان ما به نقل از نیلکوه، حسین روان‌بخش رییس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی گالیکش گفت: تفاهم‌نامه همکاری فی‌مابین اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی با دفتر امور بانوان و خانواده فرمانداری گالیکش منعقد شد.

nilkooh3173 1

وی افزود: این تفاهم‌نامه باهدف تعامل، هم‌افزایی دانش و منابع برای ایجاد اشتغال پایدار در حوزه زنان و حمایت از افراد توانمند و کارآفرین واجد شرایط در ایجاد کسب‌وکارهای ارزش‌آفرین منعقدشده است.

به گفته روان‌بخش؛ در این تفاهم‌نامه رویکرد تکمیل و توسعه زنجیره ارزش محصول و فعالیت شبکه‌ای بازار محور خرد و کوچک و اعطای تسهیلات به متقاضیان واجد شرایط معرفی‌شده از سوی دفتر امور بانوان و خانواده مدنظر است.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گالیکش اظهار داشت: تاکنون تعداد 94 طرح مشاغل خانگی با مبلغ بیش از 9 میلیارد ریال در ستاد اشتغال شهرستان برای بهره‌مندی از تسهیلات دولتی مصوب شده است.

وی اضافه کرد: از این تعداد 79 طرح با مبلغ بیش از 7 میلیارد ریال مربوط به بانوان در حوزه‌های مختلف است که در حال معرفی به بانک‌های رفاه، ملی و صادرات هستند.

روان‌بخش گفت: 84 درصد از تسهیلات معرفی‌شده در طرح مشاغل خانگی مربوط به بانوان کارآفرین بوده که از این تعداد 34 طرح در حوزه صنعت، 28 طرح در حوزه کشاورزی و 17 طرح در حوزه صنایع‌دستی است.

رییس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی گالیکش بابیان اینکه بانوان این شهرستان در تمامی حوزه‌ها استقبال چشمگیری داشته‌اند گفت: کارآفرینی و اشتغال‌زایی زنان می‌تواند در کنار دولت و بخش خصوصی به‌ویژه در دوران پساتحریم و همچنین در تحقق سیاست‌ها و برنامه‌ها به سمت رونق تولید و توسعه صادرات غیرنفتی در جامعه نقش‌آفرینی کند و نادیده گرفتن این مهم، جامعه را از بخش بزرگی از ظرفیت خلاقانه و کارآفرینانه خود محروم می‌سازد.

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.