1397-06-31 06:00
1845
0
57140
تداعی حرکت طایفه بنی اسد برای یاری امام سجاد(ع)؛

آیین چوب زنی و تشییع نمادین شهدای کربلا در رامیان + تصاویر

مراسم چوب زنی، تدفین و تشییع نمادین شهدای کربلا، تداعی کننده حرکت طایفه بنی اسد برای یاری امام سجاد(ع)، شب دوارزدهم محرم در رامیان برگزار شد.

به گزارش گلستان ما به نقل از گل رامیان، بعد از سه شبانه روز افتادن پیکر شهدای کربلا بر روی زمین به دلیل اجازه ندادن لشکریان دشمن، طایفه بنی اسد با بیل و چوب و هر وسیله ای دیگر برای کمک امام سجاد(ع) و برای تدفین شهدا به محل قتلگاه امام حسین(ع) و 72 تن از یاران باوفایشان می آیند.

«حمید جعفریان» پژوهشگر رامیانی در گفتگو با خبرنگار ما می گوید: امام حسین(ع) در مدت اقامت در کربلا (نینوا سابق) صحرای کربلا را می خرد و بیشتر قبایل که بزرگش بنی اسد بود در آنجا زندگی می کردند.

وی افزود: طایفه بنی اسد از خویشاوندان مادر حضرت اباالفضل(ع) بودند.

جعفریان اظهار کرد: طوایفی که در کربلا بودند به امام حسین(ع) علاقمند شده بودند و قصد یاری شان را داشتند ولی به دلیل محاصره لشکر عبیداله بن زیاد (که در تاریخ می گویند حداقل 30 هزار لشکر) نتوانستند .

وی بیان کرد: زمانیکه امام حسین(ع) به شهادت رسیدند، به این برآمدند که در تدفین امام حسین(ع) و یارانشان شرکت کنند و این حرکت از طرف زنها به مردها بود که اگر شما نمی روید ما برویم.

این پژوهشگر گفت: مردان و زنان طایفه بنی اسد با بیل و کلنگ و ... به محل قتلگاه می آیند و امام سجاد(ع) را یاری می کنند گرچه عبیداله بین زیاد مانع می شدند اما نتوانستند جلوی این حرکت را بگیرند.

مراسم چوب زنی و تدفین و تشییع نمادین در رامیان یادآور و تداعی کننده آن حرکت تاریخی طایفه بنی اسد است.

ch

ch1

ch2

ch3

ch4

ch5

ch6

ch7

ch8

ch9

ch10

ch11

ch12

ch13

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.