1394-07-01 18:56
3574
0
20944
دفاع مقدس با شهدای گنبدکاووس؛

شهید بازیار: راه خودکفا شدن و رهایی از یوغ استعمار ، همین جمهوری اسلامی است

از این جمهوری اسلامی که ثمره خون شهیدان است حمایت صادقانه کنید که بخدا قسم راه خودکفا شدن و از یوغ استعمار رها شدن، همین جمهوری اسلامی است.

به گزارش گلستان ما به نقل از قابوس‌نامه، این جمله گوشه‌ای از وصیت نامه شهید علیرضا بازیار از شهدای جهادگر هشت سال دفاع مقدس شهرستان گنبد است که در ادامه بخشی از زندگی نامه و وصیت‌نامه این شهید بزرگوار را می خوانید.

شهید علیرضا بازیار در هیجدم بهمن۱۳۴۶ در گنبدکاووس در خانواده ای مذهبی دیده به جهان گشود.پدرش آقای حاج محمد حسن بازیار فردی مومن و زحمتکش بود که در شهرداری به عنوان کاگر، کار می کرد و مادرش حوا توکلی نژاد بانوی مومنه و خانه دار بود. خانواده علیرضا به خاطر ارادت به ائمه ، فرزندشان را علیرضا نامیدند.

سال تحصیلی ۵۳-۵۴ علیرضا دوره جدیدیاز زندگی خود را اغاز کرد و با نشست در کلاس اول در مسیر کسب علم و دانش قرار گرفت و توانست دوران ابتدایی را با موفقیت طی کند.

عکس از آرشیو سیدعلی کریمیان

علیرضا که از همان کودکی رابطه خوبی با مسجد و مراسم مذهبی داشت به اتمام دوره ابتدایی که همزمان با پیروزی انقلاب بود، در سنگر مسجد با اهداف انقلاب اسلامی آشنا شد و در راهپیمائیها حضور فعالی داشت.

پس از پیروزی انقلاب این شهید بزرگوار تحصیلات خود در مقطع راهنمایی را نیز ادامه داد و پس از پایان سال سوم راهنمایی که با آغاز جنگ تحمیلی همزمان بود ، با عضویت در پایگاه شهید مصطفی خمینی ( مسجد علوی گنبد) به پاسداری از دستاوردهای انقلاب پرداخت.
علیرضا روز ها درس می خواند و شب ها به نگهبانی و گشت در محله می پرداخت.

نفر وسط شهید بازیار عکس از سیدعلی کریمیان

                                                                            نفر وسط شهید بازیار                                                              عکس از آرشیو سیدعلی کریمیان

وی بعد ازدوران راهنمایی ترک تحصیل کرد و بعد از گذراندن آموزش عمومی، به جبهه های حق علیه باطل اعزام شد.

علیرضا که چندین مرحله به جبهه عزام شد. وی ابتدا مدتی در کردستان و سپس در جنوب بود و بار آخر نیز از طریق جهاد سازندگی گنبد به عنوان جهادگر به مناطق جنگی جنوب اعزام شد و در منطقه عملیاتی جزیره مجنون به نبرد با دشمن پرداخت.

بالاخره علیرضا بازیار در سال ۱۳۶۴ در جزیره مجنون بر اثر ترک خمپاره شهید شیرین شهادت را نوشید و بعد از انتقال به زادگاهش ( گنبدکاوس) طی یک تشیع باشکوه در جوار مرقد حضرت یحیی بن زید(ع) و سایر شهدای راه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس آرام گرفت.

وصیت نامه شهید
بسم الله الرحمن الرحیم
با درود به امام عزیزمان و رهبر مستضعفان جهان و قلب تپنده امت مسلمان ایران و با سلام بر شهیدان راه حق و حقیقت ازهابیل تا سالار شهیدان امام حسین (ع) و تمامی شهدای عاشورای حسین (ع) ، تا ۱۵ خرداد و از ۱۵ خرداد تا شهدای انقلاب اسلامی و شهدای جنگ تحمیلی که در این زمان به ندای هل من ناصر ینصرنی حسین زمان خمینی بت شکن لبیک گفته و هر گوشه از ایران اسلامی را به کربلا و هر روز را به عاشورا مبدل می سازند و با شهادت خود افشاگر چهره یزیدیان زمان خود می گردند تا ضمن ویرانی کاخ ظلم و ستم یزیدیان زمان برای نسل های آینده سرمشق و الگویی باشند.

دانش آموزان عزیز قرآن را در زندگی خود پیاده کنید شما با درس خواندن خویش در مدارس همانند رزمنده های اسلام در جبهه های جنگ با دشمنان اسلام بجنگید ای امام اگر من هزاران جان داشتم در راه تو فدا می نمودم و هیچ گاه تن به ذلت نمی دادم .

در نمازهایتان دعا کنید که هر چه زودتر قوای اسلام بر نیرو های کفر پیروز شوند وهر چه زودتر کربلا و قدس شریف را آزاد کنیم برادرانم برایم قرآن با صوت بخو انید دست از حمایت امام بر ندارید نجات شما در گرو اوست آیا اگر امام نبود به اینچنین سعادتی می رسیدیم و آیا آرزوی مان برآورده می‌شد.
پدر عزیزم و زحمت کشم بیاد داشته باش چنانچه جسدم پیدا نشد و نتوانستی تحویل بگیری مسئله‌ای نیست سعی کن پیامم را به همه برسانی و بدان که اسلام دین حق و برادری و برابری و دین کاملی است و دوری از اسلام و روحانیت مبارز و مسئول و متعهد همانا ذلت و خاریمان را همراه خو اهد داشت امام عزیز را دوست بدارید.

مسجد هم خانه خداست وهم سنگر است خدایا تو را سپاس می‌گویم که برمن منت نهادی ، خدمت دوستان و آشنایان عرض می کنم که اگر می خواهند روح من ناچیز شاد باشد از این جمهوری اسلامی که ثمره خون شهیدان است حمایت صادقانه بکنید که بخدا قسم راه خود کفا شدن و از یوغ استعمار رها شدن همین جمهوری اسلامی است .

مادرم من نمیدانم که ۹ ماه مرا در شکم خود به این طرف و آن طرف کشاندی و شبها بر سر گهواره بی خوابی کشیدی و مرا بزرگ کردی و مرا به چنین سنی رساندی اما امام ما میگوید جبهه‌ها نباید خالی باشد و اسلام و حسینیه ها و مهدیه‌ها و خدای ما می گوید باید بر ضد دشمنان اسلام بجنگیم و آنها را نابودکنیم و امام خمینی فرموده است که انقلاب پر شکوه ما و این اسلام ما باید در تمام جهان گشوده شود و من برای همین در جبهه‌ها شرکت کردم و حرف امام را لبیک گفتم و اگر شهادت نصیب من شد مرا حلال کن ما چون به ندای او لبیک گفته‌ایم جزء سپاهیان او هستیم مردم مسلمان همیشه سعی کنید که اهداف اصیل اسلامی دراین کشور پیاده شود از شما می خواهم امام را دعا کنید خدایا خودت گفتی که خریدار جان مؤمنان هستی پس جان مرا بخر و خشنودم کن.

والسلام علیکم و رحمته اله برکاته.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.