1397-02-02 16:35
988
0
52814
به قلم سید عارف موسوی؛

هجمه به سپاه و نهادهای انقلابی زیبنده مسئولین نیست

فعال فرهنگی دانشجویی استان نوشت: متاسفانه در کشور مکرر شاهد این امر هستیم که بعضا از سوی برخی مردم و مسئولین حرف هایی در خصوص برخی نهاد های انقلابی زده می شود که چنین صحبت هایی زیبنده یک ایرانی نیست.

به گزارش گلستان ما به نقل از دانشجو سلام، سید عارف موسوی فعال فرهنگی دانشجویی در یادداشتی از برخی سخنان و هجمه هایی که از سوی مسئولین و جریانها به سپاه شده است انتقاد کرد.

وی در یادداشت خود آورده است:

بِسمِ اللّه ِ الرَّحمنِ الرَّحيمِ

رَبِّ اشْرَحْ لِي صَدْرِي وَ يَسِّرْ لِي أَمْرِي وَ احْلُلْ عُقْدَةً مِنْ لِسانِي يَفْقَهُوا قَوْلِي

خداوند در کتاب سراسر نور قرآن کریم در آیه نه سوره ممتحنه میفرماید:

«إِنَّما يَنْهاكُمُ اللَّهُ عَنِ الَّذينَ قاتَلُوكُمْ فِي الدِّينِ وَ أَخْرَجُوكُمْ مِنْ دِيارِكُمْ وَ ظاهَرُوا عَلى‏ إِخْراجِكُمْ أَنْ تَوَلَّوْهُمْ وَ مَنْ يَتَوَلَّهُمْ فَأُولئِكَ هُمُ الظَّالِمُون»؛‏

در این آیه خداوند تعالی مومنان را از دوستی با کسانی که با آنها در دينشان سر جنگ دارند و آنان را از ديارشان اخراج می کنند و يا کمک می کنند به کسانی که می خواهند آنان را از سرزمين شان بيرون کند نهی کرده است؛

در ادامه ای آیه خطاب به مومنان می گوید: اينکه آن ها را سرپرست بگيريد يا رابطه ی دوستی با آنشان( کسانی که در بالا ویژگیشان بیان شد) برقرار کنيد، قطعاً ستمگر هستید.

در ابتدای امر اعیاد شعبانیه را خدمت ولی امر مسلمین حضرت بقیه الله الاعظم (عج) و نائبشان امام خامنه ای (حفظه الله) و همچنین تمامی شیعیان و محبین اهل بیت تبریک و تهنیت عرض می کنیم.

همچنین روز پاسدار را خدمت تمامی سبزپوشان سپاه پاسداران، آن جان بر کف های غیور که ایران و انقلابمان مدیون رشادت های آنان است تبریک می گوییم.

متاسفانه در کشور مکرر شاهد این امر هستیم که بعضا از سوی برخی مردم و مسئولین حرف هایی در خصوص برخی نهاد های انقلابی زده می شود که چنین صحبت هایی زیبنده یک ایرانی نیست.

اگر جاهلانه است از آن ها انتظار می رود بلافاصله موضع خود را مشخص کنند ولی اگر عامدانه است تنها یک لفظ در خور آنان می باشد همان لفظی که امام خمینی (ره) برای آیت الله منتظری بکار بردند، لفظ ساده لوح

همین ساده لوحی و سهل اندیشی برخی مدیران و مسئولین عامل ایجاد مشکلاتی در کشور است.

انتظار می رود مردم و بخصوص مسئولین بصیرت خود را افزایش بدهند و هنگام قرائت زیارت عاشورا وقتی به فراز (انّی سِلمّ لِمَن سالَمَکم وحَربُ لِمنَ حارِبکم) می رسند روی معنا و مفهوم آن اندکی تامل کنند؛ زیرا بی بصیرتی برخی خواص باعث خانه نشینی امیرالمؤمنین (ع) شد و این امر تا جایی ادامه داشت که وقتی خبر شهادت حضرت به شام رسید مردم می گفتند مگر علی نماز هم می خواند.

قرآن ملاک برتری انسان ها رنگ و خون و نژاد و ژن ندانسته و ملاک برتری فقط تقوا است، و عبادت و بردوش گرفتن لباس پیغمبر دلیل بر خواص بودن نیست. چرا که در روز عاشورا مردم کوفه هم نماز جماعت برگزار کردند اما مقابل امام زمانشان حسین بن علی (ع) قیام کرده و نسبت به اهل بیت جسارت کردند.

همچنین از مردم عزیزمان نیز عاجزانه تقاضا داریم در کنار شناخت حسین زمانه، شمر زمانه را بشناسند.

اللهم الجعل عواقب امورنا خیرا

وسلام علیکم و رحمته الله

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.