1396-09-10 17:02
1387
0
47266
به قلم علی حجتی؛

شهردار مستعفی کردکوی قربانی چه معادلاتی شد؟

به نظرم جناب مهندس تربتی نژاد گرامی قربانی معادلات دیگری شد که حتی در مخیله ایشان هم قابل تصور نبود.

به گزارش گلستان ما به نقل از پاسرو؛ علی حجتی، فعال سیاسی-اجتماعی غرب استان گلستان، در پی برکناری شهردار ژن خوب کردکوی(فرزند نماینده مردم گرگان در مجلس) یادداشتی به شرح زیر نوشت:

قصه ی پرغصه ی شهرداری کردکوی همچنان در هاله ای از ابهام باقی مانده است. علیرغم پیش بینی ها و انتظارات فراوانی که میرفت شهردار منتخب نتوانست نظر مرجع تعیین کننده را جلب نماید و بر جایگاه شهرداری کردکوی تکیه بزند.

این عدم توفیق البته به دلایلی که دوستان پرده نشین طیف اکثریت شورا مدعی هستند (عدم دخالت نماینده ی محترم گرگان در این انتصاب) نبود. چه اینکه نماینده ی محترم و دوستان پرده نشین خود بهتر میدانند که برای انجام ابن کار چه تلاشها که نکردند و چه فشارها که نیاوردند.

حال که مشخص شد اصرار دوستان بر انجام امری غیر قانونی بی فایده است و نهادهای تصمیم گیری علیرغم فشارها حاضر نشدند در این مورد بخصوص کوتاه بیایند به اصطلاح روغن ریخته را نذر امامزاده کرده و مدعی می شوند که علت عدم تأیید انتصاب شهردار منتخب توسط استانداری بخاطر دخالت نکردن پدر بزرگوار ایشان و جوسازی منتقدین بود و رندانه هیچ اشاره ای به عدم وجود شرایط قانونی موردنظر برای تصدی شهرداری در فرد مزبور نمی کنند.

بنده از اول معتقد بودم که جناب مهندس تربتی نژاد برای تصدی سمت شهرداری کردکوی تایید خواهند شد. و علت این نظر هم عدم اطلاع از وضعیت موجود نبود بلکه معتقد بودم تفاسیر متفاوت از قوانین باعث بوجود آمدن این شرایط شده و مرجع تصمیم گیرنده با تفسیر موسع احتمالاً این انتخاب را تایید خواهد کرد. و البته قرائن موجود هم مبین این معنا بود. تا اینکه بازی در صحنه ی اجرا تغییر کرد.

اینکه در اوج تنش‌ها ناگهان عضو محترم شورا که از حامیان شهردار منتخب و ایضا" از نزدیکان ایشان بوده نامه ی استعفای بدون ذکر علت و بدون تاریخ ایشان را رونمایی می کنند نشان دهنده تغییر صحنه ی بازی ست نه عدم دخالت پدر بزرگوار.

و البته نفس عمل اخذ استعفا بدون ذکر دلیل و تاریخ از گزینه ی مدنظر، آن هم قبل از قطعی شدن انتصاب ایشان طنز تاریخی فعالیت‌های این دوره ی شوراست...

حال هرچقدر فعالین سیاسی اجتماعی و رسانه ای را خطاب طعن و کنایه قرار بدهیم دردی از ما و شما دوا نخواهد کرد. به قول فرمایش شاعر گرانقدر حضرت سعدی:

خانه از پای بند ویران است

خواجه در فکر نقش ایوان است

بهتر است برای تعمیق دموکراسی و اشاعه ی تسلط مردم بر حق انتخاب کردن به واقع گویی اهتمام بورزیم.

اینکه جوانی به مناسب اجرایی برسد بالاترین آرزوی همه ی ماست. اساساً اگر قرار باشد مشکلی از کوه مشکلات این مملکت رفع گردد لاجرم فقط به دست جوانان ممکن خواهد بود. لیکن این حرف بدان معنی نیست که صرفاً به عنصر جوانی تکیه کنیم و سایر شرایط را نادیده بگیریم. نمی شود به بهانه ی جوان گرایی قانون را نادیده گرفت. و نمی توان به عنوان جوان گرایی غرور اجتماعی مردم را زیرپا گذاشت.

وقتی فردی در جلسه ی اعلام برنامه های خود با علم به اینکه سخنانش بصورت زنده برای همگان پخش می‌شود چنان با مردم سخن می گوید که گویی با مشتی انسان بدوی طرف شده که توان درک مفاهیم را ندارند و انگار در غار عقب ماندگی زندگی می کردند و مردی از تاریخ باید بیاید و برای آنان روشنایی به ارمغان بیاورد شک نکنید که این فرد صلاحیت _نه برای شهرداری کردکوی بلکه برای هیچ منصب سیاسی و اجتماعی دیگری_ ندارد.

از طرفی گرچه شورا منتخب مردم است و هر تصمیمی که اتخاذ کند _تا زمانی که در چهارچوب قانون باشد_ مسموع و مطاع است لیکن توجه به این نکته خالی از فایده نیست که چگونه در حالیکه جوانان زیادی در گوشه و کنار این شهر و این استان و بلکه استانهای همجوار وجود دارند که حائز بالاترین سطح صلاحیت های فردی و تخصصی هستند مع ذلک به سراغ فردی می روند که فاقد حداقل صلاحیت شخصیتی ست و مردم را با الفاظ تحقیر کننده مورد خطاب قرار می دهد؟

فردی که چنان با تبختر و خود بزرگ بینی با مردم سخن می گوید که تو گویی خود را نژادی برتر از این مردم می‌داند. اینجا ایران است با مردمی که به گواه تاریخ و به شهادت روزگار با اصالت ترین و نجیب ترین ملت روی زمین هستند. حالا چگونه فردی خود را بالاتر از دیگر هموطنان می داند؟ و با آن لحن ناشایست سخن می گوید؟

البته بر جناب مهندس تربتی نژاد حرجی نیست. ولیکن اعضاء شورای محترم شهر کردکوی لازم است در مورد عملکرد و نظر خود به مردم پاسخگو باشند. البته اگر دوستان جوان آنها و ما مغلطه نکنند که شورا تازه منتخب است و باید صبر کنیم تا کار کند. و باید در مقابل عملکرد اعضا شورا صبر و سکوت کنیم و...

همچنین لازم است شاخه ی کردکوی حزب اعتدال و توسعه و اتحادیه انجمن های اسلامی شهرستان و سایر حامیان محترم اکثریت شورا که با تاییدات خود باعث اقناع مردم برای رای دادن به اعضا شورا شدند ضمن قبول مسئولیت خود پاسخگوی این اقدام شورا باشند.

به نظرم جناب مهندس تربتی نژاد گرامی قربانی معادلات دیگری شد که حتی در مخیله ایشان هم قابل تصور نبود. الان اصل موضوع صرفاً بر سر انتخاب شهردار نیست. امروز در شورای شهر کردکوی انتخاب شهردار فرع بر حفظ اکثریت شده لذا معادلات تغییر کرده اند. موضوع مهمتر انتخاب فرماندار شهرستان و همچنین باقی ماندن فلان فرد در شورا و حفظ اکثریت است لذا حامیان پروپاقرص دیروز ناگاه دست از حمایت بر می دارند تا کوپن خود را بیش از اندازه و نابجا خرج نکرده باشند و شد آنچه شد.

و البته لازم است در انتها سخنی هم با برادرانی که در واقع وجود خارجی ندارند ولی تاثیرات فراوانی دارند داشته باشم.

دوستان من! اگر فردی مرتکب امر خلاف قانون شده این موضوع یا درست است یا نادرست و مرجع تشخیص صحت و سقم مطلب مراجع قضایی ست. لذا معامله کردن با متهم در چنین مواردی عین خیانت است. به شما توصیه می‌کنم که به تعهدات زیر فشار افراد اعتماد نکنید چه اینکه فردی که به تعهدات واقعی و رضایتمندانه ی خود پشت می کنند به طریق اولی پایبند تعهدات زیر فشار نخواهد ماند و آنوقت شما انگشت حسرت به دندان خواهید گزید و جایگاه مقدسی را مضحکه ی سیاسیون خواهید کرد.

بهتر آنست که حق را فدای مصلحت سنجی نابجای خود ننماییم.

وَ اَلسَّلاٰمُ عَلىٰ مَنِ اِتَّبَعَ اَلْهُدىٰ

علی حجتی

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.