1396-07-12 12:58
1038
0
44869
عبدالرضا دادبود در دفاع از برنامه هایش :

مدیریت شهری مشکلی ندارد اشکال کار در برنامه ریزی ملی است / تراموا در گرگان جواب می دهد/ آمدنم به دلیل علاقه مندی ام به گرگان است

گزینه تصدی شهرداری گرگان گفت : در بحث حمل و نقل در گرگان مترو کار سختی است اما تراموا می تواند جواب دهد کاری که در تبریز و ارومیه در حال پیگیری است .

به گزارش گلستان ما ؛ جلسه ارائه برنامه کاندیداهای تصدی شهرداری گرگان امروز چهارشنبه 12 مهرماه هم ادامه یافت و دکتر عبدالرضا دادبود معاون عمرانی سابق استانداری گلستان به ارائه برنامه های خود پرداخت .

دادبود در این جلسه گفت : در زمانی که معاونت عمرانی استانداری گلستان را به عهده داشتم هماهنگی و تعامل خیلی خوبی بین شهرداری و معاونت عمرانی بود و معتقدم ابتدا باید یک فهم مشترک و یک هماهنگی خوب صورت بگیرد و بعد هر کس در جایگاه خود کارش را انجام دهد .

وی تصریح کرد : اختلافات در هر جایی طبیعی است و ما در آن مقطع اختلاف نظرات را مدیریت کردیم و شاید به همین دلیل است که هنوز می گویند فلان مدیر در گلستان سیاسی کاری نکرد و همیشه مبنا این بود که با وجود تضاد فکری به مباحث کارشناسی تن دهیم .

باید به روش های علمی و جدید تن بدهیم

دادبود با بیان اینکه شرایط مدیریت شهری متفاوت شده خاطرنشان ساخت : شرایط سنتی تمام شده و باید به روش های علمی و جدید تن بدهیم و در یک دهه گذشته شهر گرگان رشد خوبی در مدیریت شهری داشته است .

کاندیدای تصدی شهرداری گرگان افزود : بنده برای مدیریت شهری یک چارچوب طلایی دارم که علم و فناوری ، فرهنگ و هنر ، محیط زیست و اقتصاد ارکان آن می باشد و بنده در این سالها که مشاور شهرداری های مختلف بودم این چارچوب را بنا کردم و اعتقاد راسخ دارم که الان در مسائل شهری فناوری های علمی مهم و راه گشاست .

فناوری شاخصه شهرهای هوشمند می باشد

دادبود ادامه داد : فناوری شاخصه شهرهای هوشمند می باشد و امروز هوشمند سازی شهرها برای حل مشکلات شهری نظیر ترافیک باید مورد توجه قرار بگیرد و از طرفی شاهدیم که فرهنگ و هنر در سالهای اخیر مغفول واقع شده ولی در یک دهه اخیر به تدریج جای خود را باز کرده است یعنی شهر به سمت انسان محوری رفته و کار کرد هنر بیشتر شده است .

وی اضافه کرد : یکی از مهمترین موضوعاتی که بنده برای گرگان مد نظر قرار دارم برنامه 1404 می باشد که نفس اجرای این برنامه کاری مترقی است و این برنامه در سال 90 تصویب شد در حالیکه تازه سازمان شهرداریها و دهیاری ها به فکر آماده کردن چنین برنامه هایی افتاده است .

معاون عمرانی سابق استانداری گلستان تاکید کرد : مدیریت حمل و نقل و ترافیک مدیریت علمی می خواهد و برای بروز شدن در این زمینه باید طرح های علمی را بررسی کنیم ، ضمن اینکه یکی از اشکالات ما اینست که بخش خصوصی را کمتر وارد کار کرده ایم در حالیکه در کشور این کار در حال انجام شدن است .

تراموا در گرگان جواب می دهد

دادبود بیان کرد : در بحث حمل و نقل در گرگان مترو کار سختی است اما تراموا می تواند جواب دهد کاری که در تبریز و ارومیه در حال پیگیری است .

وی یادآور شد : شهر کارآفرین موضوعی است که باید جدی بدان پرداخته شود و لازمه این کار ایجاد فضای رقابتی و توسعه فرهنگ کارآفرینی ، شکستن انحصارها ، پارکهای کارآفرینی ، تفکر مشتری محور ، توسعه گردشگری ، جذب سرمایه و ایجاد ظرفیت های تازه اقتصادی است .

وی با اشاره به اینکه گرگان نیاز به یک طرح گردشگری جامع دارد  گفت : نگاه من به ناهارخوران اینست که این منطقه باید پارک جنگلی باشد نه مکان اقامتی چون هر کجا اقامت شد خسارت های زیست محیطی رخ داد و از طرفی اجرای سمیرهای جدید به ناهارخوران و پیش بینی مناطق جایگزین هم در دستور کارب نده است .

دادبود بیان کرد : گرگان این قابلیت را دارد که مرکز خرید منطقه ای بشود و در این راه تجمیع کاربری های متعدد می تواند کمک شایانی بکند و این پروژه می تواند با حجم اقتصادی بالا گرگان را تکان دهد .

مشارکت مردم شراکت با آنهاست

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مشارکت مردم در امور مدیریت شهری اشاره کرد و گفت : مشارکت مردم شراکت با آنهاست و این نکته را باید بدانیم که هر محله ای چقدر درامدزایی برای شهرداری دارد تا بخشی از همان درامد با نظر اهالی برای همان محله خرج شود .

گزینه شهرداری گرگان گفت : موضوع بحران در کشور ما یک موضوع مغفول است برای همین همیشه کلی خسارت می دهیم لذا اعتقاد دارم کهش هردارب اید در زمینه بحران قائم مقام داشته بشاد و یک تیم مشخص برای بحران باشد تا اقدامات پیشگیرانه و پیش بینی کننده را انجام دهد .

دادبود افزود : دیپلمسای شهری بحث جدی است که دنبال می کنم که از این رهگذار باید بخش ای مختلف با یکدیگر تنظیم شوند برای جذب سرمایه و امکانات و جا دارد که گرگان یک شهر بین المللی شود ، فرودگاه گرگان در 15 کیلومتری شهر قرار دارد و این یک مزیت است در حالیکه فرودگاه اصفهان تا شهر 45 دقیقه راه است .

مرکز جذب ایده و نوآوری شهری در گرگان ایجاد شود

وی بیان کرد : باید مرکز جذب ایده و نوآوری شهری در گرگان ایجاد شود تا بتوانیم از ایده های خوب و ناب استفاده کنیم و از طرفی من گرگان را دوست دارم و کاری با تصمیمی که گرفته می شود ندارم و فقط به دلیل علاقه مندی ام به این شهر به اینجا آمده ام .

دادبود گفت : اگر منافعی در میان نباشد قطعا به فهم مشترک خواهیم رسید و روزگار طوری شده که با گسترش فناوریها دیگر هیچ چیزی را نمی توان از مردم پنهان کرد بنابر این نمی توان کار کارشناسی انجام نداد .

اشکال کار در برنامه ریزی ملی است

این مقام سابق اضافه کرد : اشکال کار در حوزه مدیریت شهری نیست اشکال کار در برنامه ریزی ملی است ، شهرنشینی شتاب گرفته و الان در ایران حدود 70 درصد شده و این در دنیا از همه جا بیشتر است و این موضوع کار مدیریت شهری را سخت کرده است .

وی در مورد مدیریت خانم ها در مدیریت شهری گفت : قطعا اگر فرد شایسته ای باشد چه خانم و چه آقا فرقی نمی کند قطعا استفاده خواهم کرد ضمن اینکه اصلا قبول ندارم بصورت نمادین و تحت اجبار بگویند یک خانم مدیر باشد .

دادبود در جواب سوالی در خصوص مشی سیاسی اش گفت : بنده هر کجا بوده چون دیدگاه فنی و حرفه ای دارم همیشه به کارم اهمیت می دهم و تا بحال افرادی که با من کار کرده اند دیگاه حزبی از من ندیده اند .

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.