1396-08-22 20:02
3638
0
46500
به بهانه هفته کتاب و کتابخوانی منتشر شد؛

پزشک گلستانی که "يار مهربان" مرهم دردهايش می باشد + تصاویر

پزشک رامیانی می گوید: علاقمندی به کتاب و مطالعه ریشه در کودکی من دارد به طوری که پولهای توجیبی را برای خرید کتاب جمع می کردم و هنوز هم کتابهای آن دوران را دارم.

گل رامیان، دکتر عباسعلی منصوری، دکترای پزشک عمومی، متولد ۱۳۴۶ در شهر رامیان که با توجه به فعالیت ۱۸ ساله در حرفه طبابت، کتاب، این یار مهربان را همنشین خود انتخاب کرده است.

وی به عنوان یکی از اعضای فعال در کتابخانه عمومی رامیان است و به بهانه هفته کتاب و کتابخوانی به سراغ وی رفته و گفتگویی ترتیب دادیم که شرح آن در زیر آورده شده است.

چه موضوعاتی باعث شد که به سمت مطالعه و کتابخانه کشانده شوید؟

علاقه به مطالعه، به دوران ابتدایی ام برمی گردد. مراودات مسجدی، علاقمندی به کتاب و کتابخانه را در من قلیان داده بود. از دوران ابتدایی با حضور در مسجد جعفری رامیان و با توجه به داشتن کتابخانه در آنجا و شور و حال نسل ما در آنزمان باعث شده بود به کتاب خواندن علاقمند شوم.

به طوری که پولهای توجیبی را برای خرید کتاب جمع می کردم و تا به امروز همان رویه را ادامه داده ام و هنوز هم کتابهای آن دوران را دارم. حتی یادداشتهای دوران راهنمایی ام را دارم.

بهترین کتابی که تاکنون خوانده اید با چه موضوعی بوده است؟

تفسیر نهج البلاغه علامه جعفری که ۱۷ جلد آن را مطالعه کرده ام.

مطالعه این کتاب در جهان بینی، تفسیر وتحلیل مسائل روز من موثر بوده است.

mansorii3

بیشتر در چه زمینه هایی مطالعه می کنید؟

فلسفی، روان شناسی، جامعه شناسی و منطق

آیا تا به حال شده نسخه بیماری ، سفارش کتاب باشد؟

اینکه مستقیم کتابی را توصیه کنم، نبوده است ولی مواردی داشتم که با توجه به ظرفیت مراجعین و اینکه تحصیل کرده بودند کتابهایی با موضوعات بینشی، فکری و عقیدتی را پیشنهاد کردم.

ماهی یا هفته ای چند کتاب مطالعه می کنید؟

ممکن است یک کتاب را چندین مرتبه بخوانم و نت برداری کنم. تعداد کتاب را مدنظر ندارم و کیفیت مهم تر است. نت برداری در مطالعه برایم خیلی مهم است.

mansorii1

به نظر شما مهمترین علل گرایش کم جوانان به کتابخوانی به ویژه در عصر فنآوری چیست و چه توصیه هایی دارید؟

علت اصلی، خانواده است. باید خود والدین اهل کتاب باشند.

آموزش و پرورش هم تاثیر بسزایی دارد، چون مدارس طوری شده که رقابت درسی بین دانش آموزان حاکم است و دانش آموز محدود و محصور به همان کتابهای ددسی شده است و همین امر خودبخود دانش آموزان را با مقداری خلا فکری مواجه می کند.

چقدر خوب است افرادیکه در یک رشته خاص مطالعه می کنند و مراحل عالی تحصیلی را می گذرانند، ازلاعاتی در حد کارشناسی نسبت به علوم الهیات و فلسفی داشته باشند.

علت عمده مجادلاتی که گاهی در فضای مجازی بوجود می آید خلا همین معارف علوم فلسفی و الهی است که حتی منجر به یک نوع گرایشات خداگریزی هم شده است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.