1396-02-23 10:44
1349
0
38945
رئیس شورای زکات گلستان:

مردم استان گلستان ۲۳ میلیارد تومان زکات پرداخت کردند

رئیس شورای زکات استان گلستان گفت: مردم استان گلستان در سال گذشته ۲۳ میلیارد تومان زکات پرداخت کردند و در جایگاه نخست کشور قرار گرفتند.

به گزارش گلستان ما ؛ حجت‌الاسلام جواد اعلائی‌نسب در جلسه شورای زکات شهرستان گنبدکاووس در دفتر امام جمعه اظهارداشت: در سال گذشته مبلغ 23 میلیارد تومان زکات در استان جمع آوری شد که رتبه نخست زکات کشور را استان گلستان کسب کرد.

رئیس شورای زکات استان گلستان افزود: از این میزان 70 درصد صرف نیازمندان و محرومان و 30 درصد صرف پروژه‌های عمرانی شد.

وی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت استان و تولیدات گندم و جو پیش‌بینی ما این است که بالغ بر 100 میلیارد تومان زکات باید جمع‌آوری شود.

اعلائی نسب اظهار کرد: شهرستان گنبدکاووس بالاترین مبلغ جمع‌آوری زکات در گلستان را دارد اما با توجه به ظرفیت این شهرستان پیش‌بینی می‌شود که در بخش داشلی‌برون باید 2 میلیارد و 900 میلیون تومان و در شهر گنبدکاووس 2 میلیارد تومان جمع‌آوری شود و هنوز نتوانستیم از کل ظرفیت شهرستان در راستای جمع‌آوری زکات عمل کنیم.

رئیس شورای زکات استان گلستان گفت: باید شفاف‌سازی و اعتمادسازی صورت گیرد و مردم آگاه باشند که زکات پرداخت شده در حوزه محرومان هزینه خواهد شد.

وی اظهار داشت: امسال حجت‌الاسلام سید عظیم علوی که در گذشته رئیس زکات سمنان بودند در شهرستان گنبدکاووس فعالیت خواهند داشت و افرادی به عنوان سرباز طلبه، مبلغ اهل‌سنت و شیعه در کنار این بزرگوار همکاری دارند تا از ظرفیت شهرستان گنبدکاووس نهایت استفاده شود.

رئیس شورای زکات استان گلستان تاکید کرد: در سال جاری عاملان زکات از دل شورای زکات روستاها انتخاب و با محوریت امام جمعه و جماعت هزینه خواهد شد.

وی تاکید کرد: اگر روستایی هزینه پروژه اجرایی را نقدی پرداخت کند، 10 درصد و اگر به صورت کامل پرداخت کند 5 درصد را شورای زکات پرداخت خواهد کرد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.