1398-04-03 06:17
2326
0
64005
به قلم حسن بیارجمندی؛

فاکس نیوز و پشت پرده عقب نشینی ترامپ

شبکه فاکس دیشب و امروز گفتگوهای تخصصی با حضور کارشناسان زبده خود راجع به موضوع یاد شده برگزار و رویکرد کلی حاکم بر گفتگوهای یاد شده این بود که ترامپ ، ایران را با هیچ کشوری در آن منطقه مقایسه نکند!

به گزارش گلستان ما؛ حسن  بیارجمندی فارغ التحصیل دانشگاه وزارت خارجه روسیه طی یادداشتی نوشت : شکار گلوبال هاوک واکنش توییتری ترامپ (ایران اشتباه بسیار بزرگی کرد) را بدنبال داشت؛ اما برخلاف تحلیل های اولیه که از آن یک اقدام متقابل برداشت می شد ، توییت بعدی او به اشتباه فرد و افرادی تنزل و بعد از آن با اظهاراتی کاملا خنثی شد! و النهایه امروز اعلام نمود که : شب گذشته قصد حمله به سه نقطه مختلف ایران داشتیم، اما 10 دقیقه قبل از این اقدام منصرف شدیم.

در این میان نقش شبکه فاکس نیوز برخلاف دیگر شبکه ها در این تعدیل مواضع و النهایه انصراف او از اقدام نظامی قابل توجه و بنحوی یک همسویی ملاحظه می شود .برای درک بیشتر چرایی چنین نفوذ این شبکه بر رئیس جمهور آمریکا ،خوب است که بدانیم :

1_مدیریت کمپانی خبری فاکس نیوز با روپرت مرداک است

2_ فاکس نیوز ایدئولوژیک ترین شبکه خبری در آمریکاست

3_ این رسانه از حمایت مالی سرمایه گذاران جمهوری‌خواه و خبرنگاران و مجریان زبده جمهوری خواه برخوردار است

4_این رسانه علنا خط فکری جمهوری خوهان را پیگیری و جریان سازی می کند

5_بیش از پنجاه درصد کل تماشاگران فاکس را جمهوری خواهان معرفی می‌کنند و درصد قابل توجهی هم مرتب این شبکه را تماشا می‌کنند.

6_  ترامپ و مرداک روابطی قوی و دیرینه ای دارند و به طور هفتگی با مرداک تماس تلفنی می گیرد و آنها درباره شماری از مسائل مربوط به سیاست کاخ سفید بحث و گفت وگو می کنند.

شبکه فاکس دیشب و امروز گفتگوهای تخصصی با حضور کارشناسان زبده خود راجع به موضوع یاد شده برگزار و رویکرد کلی حاکم بر گفتگوهای یاد شده این بود که ترامپ ، ایران را با هیچ کشوری در آن منطقه مقایسه نکند!

عمق این تحلیل و رویکرد در اظهارات جنیفرگریفین گزارشگر ویژه امنیت ملی امریکا در این شبکه می توان مشاهده کرد و تا حدودی بخشی از پشت پرده عقب نشینی ترامپ را تحلیل کرد .

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.