1398-01-13 16:15
1881
0
62303
نماینده حوزه غرب گلستان :

تردید در خصوص کوتاهی و قصور در سیل وجود ندارد/ حضور نیروهای مسلح برای امداد رسانی قابل تقدیر است

نماینده شهرستان های کردکوی، گمیشان، بندرگز و بندر ترکمن گفت: در خصوص اینکه در بروز سیل در استان گلستان قصور و کوتاهی شده است، تردیدی وجود ندارد و مجلس به این موضوع ورود خواهد کرد و مسببین این امر باید پاسخگو باشند.

 
به گزارش گلستان ما،  رامین نورقلی پور در گفتگویی اختصاصی در خصوص آخرین وضعیت شهرستان های آق قلا و گمیشان اظهار داشت: اگر شاهد بارندگی و اضافه شدن آب نباشیم، حداقل تا یک هفته بعد شرایط بهتری خواهیم داشت.
 
وی افزود: مسلما حضور به موقع رئیس جمهور برای تسکین آلام مردم می تواند تاثیر بسزایی داشته باشد و از طرف برای حضور و سفر مقامات بلند پایه پروتکل های حفاظتی زیادی وجود دارد که کل استان و استانداری را درگیر می کند که در همین سفر نیز شاهد آن بودیم.
 
این نماینده استان گلستان تاکید کرد: متاسفانه ما درگیر بروکراسی اداری هستیم که باعث تاخیر در تصمیم گیری و  در برخی موارد تاخیردر اقدامات می شود.
 
نور قلی پور ادامه داد: یکی دیگر از علل این فاجعه در استان گلستان، عدم آمادگی استان برای چنین اتفاقی و با چنین وسعتی بود که مسلما عدم آمادگی دلیل قابل قبولی نیست و متذکر می شوم که باید همیشه برای مقابله با چنین حوادثی آماده باشیم.
 
نماینده شهرستان های کردکوی، گمیشان، بندرگز و بندر ترکمن گفت: در مورد اینکه در سیل گلستان قصور ها و کوتاهی هایی انجام گرفته است؛ هیچ تردیدی وجود ندارد و مشکلات ساختاری از گذشته وجود داشت و یکسری کاستی ها نیز در حین بحران وجود دارد که می توان به عدم وجود مدیریت بحران متمرکز، کارامد و بروز اشاره کرد که قطعا در مجلس شورای ایلامی این موضوع را رسیدگی خواهیم کرد.
 
نورقلی پور یاداور شد: در خصوص لایروبی رودخانه ها و کانال ها  موضوعات و سئولات متعددی وجود دارد که چرا لایروبی کامل انجام نشده است؛ آیا لایروبی نشدن رودخانه ها فقط مرتبط به کمبودهای اعتباری است یا مسائل دیگری نیز وجود دارد؟.
 
وی ادامه داد: اینکه چرا کانال های گمیشان برای هدایت آب به دریا وصل نشده است و آیا محیط زیست در این خصوص مقصر است؛ اینها مسائلی است که اصلا قابل گذشت نیست وهر کسی که در این حوزه مقصر است باید پاسخگو باشد.
 
وی به ورود نیروهای مسلح به موضوع سیل استان گلستان پرداخت و گفت: پس از دستور مقام معظم رهبری، ورود نیروهای مسلح، ارتش، بسیج و سپاه بسیار خوب و قابل تقدیر بود.
انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.