1396-10-20 11:41
1268
0
48972
استاندار گلستان در همایش گزینشگران گلستان:

پست های مسئولیت ملک پدری هیچ کس نیست / علاقمند به حضور افراد ناصالح در دستگاه‌ های اجرایی نیستیم

استاندار گلستان گفت: باید شایستگان بر مسند مدیریت بنشینند و هر شهروندی که شایستگی مدیریت داشته باشد، باید جایگزین شود.

به گزارش گلستان ما ؛ سیدمناف هاشمی استاندار گلستان با بیان اینکه پست ها و مسئولیت ملک پدری هیچ کس نیست و هر کس نتواند شایستگی های خود را به اثبات برساند، باید ترک پست کند، اظهارکرد: باید شایستگان بر مسند مدیریت بنشینند و هر شهروندی که شایستگی مدیریت داشته باشد، باید جایگزین شود.

هاشمی با تاکید بر مساله رعایت دستورالعمل ها و قوانین گفت: اگر بخواهیم خارج از این چهارچوب عمل کنیم، باعث خواهیم شد تا نخبگان از کشور بروند.

به گفته استاندار گلستان، امروز ضربه ای که بر پیکره کشور به لحاظ مدیریتی وارد شده، رفتن جوانان و نخبگان به کشورهای دیگر می باشد که با سرمایه گذاری و هزینه های ایران به جائی رسیده اند، اما استفاده را به کشورهای دیگر می برند.

وی بیان کرد: برخی مسائلی که در مراحل گزینش مطرح و سئوال و جواب می شود، نیز زمینه ساز خروج جوانان، نخبگان و متفکران از کشور شده که با این روش نمی توانند ادامه مسیر و پیشرفت در کشور را داشته باشند.

استاندار گلستان ادامه داد: کار قضاوت بسیار سخت است و من معتقدم برغم مطالبی که به من ارائه می شود، خود با تحقیق و بررسی بیشتر تصمیم گیری برای مدیریت ها خواهم کرد و ممکن است، تصمیم نهائی زمان زیادی ببرد، اما در هر شرایط نباید زود قضاوت کرد و تصمیم گرفت.

وی یادآور شد: زمانی که صحبت از تدبیر و امید دولت می شود، به معنای آن است که تدبیر کنیم تا امید را در مردم القا و زنده کنیم و در واقع این تدبیر و امید به پشتوانه ای که دارد، مطالعه همه جانبه شده است.

1515578770 dsc 2942

هاشمی ادامه داد: ما به هیچ عنوان علاقمند به حضور افراد ناصالح در دستگاه‌ های اجرایی نیستیم، زیرا اعتقاد داریم که افراد شایسته و لایق باید از طرق گزینش انتخاب شوند و گزینشگران بازوان دستگاه ‌های اجرایی هستند که باید آن چیزی که حق است را در نظر بگیرند.

هاشمی گفت: امروز دغدغه استان و کشور، اشتغال و اقتصاد مقاومتی است و در جهت حل این مسائل نباید بگذاریم نخبگان از منطقه و کشور خارج شوند و حفظ، نگهداری و استفاده از آنان در مسیر رشد، توسعه و پیشرفت برای ما از اهمیت بالائی برخوردار است.

وی ضمن گلایه از نداشتن برنامه راهبردی استان در راستای سند 1404 و رسیدن به کشور اول منطقه در همه زمینه ها و عرصه ها، تصریح کرد: نمی توان بدون برنامه به رشد و توسعه رسید و همان برنامه هم باید سالانه و یا به صورت فصلی پایش شود و باید زمینه انتقاد را در راستای اصلاح و رسیدن به توسعه باز بزاریم.

وی اضافه کرد: در مصاحبه های گزینش، باید مساله تولید، اشتغال و اقتصاد مقاومتی مد نظر قرار گیرد و تاثیرگذاری فرد در این زمینه برای رسیدن به مسند مدیریتی لحاظ شود.

استاندار گلستان تاکید کرد: باید از افراد توانمند در مدیریت‌ ها استفاده کنیم که موجب توسعه پایدار شوند و واقعیت و مصالح کشور را در نظر بگیرند.

گفتنی است ؛ چهارمین همایش گزینشگران استان گلستان که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه گرگان، دکتر وطنی، دبیر هیات عالی گزینش نهاد ریاست جمهوری و دکتر نجفی، معاون نظارت و ارزشیابی عملکرد هیات عالی گزینش نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.