1396-08-20 16:11
3572
0
46408
گزارشات مردمی رسیده ؛

تخلفات در اتحادیه صافکاران گنبدکاووس + سند / اتاق اصناف و صنعت ، معدن و تجارت چکار می کنند؟

گزارشات مردمی از گنبدکاووس حکایت از تخلفات گسترده در اتحادیه صافکاران این شهرستان دارد در حالیکه اتاق اصناف و صنعت و معدن و تجارت سکوت کرده اند .

به گزارش گلستان ما ؛ اصناف به دلیل ارتباط مستقیم با مردم، اهمیت ویژه‌ای در پویایی اقتصاد مردمی دارند.اصناف ایران در چارچوب قانون نظام صنفی تحت مدیریت کلان وزارت بازرگانی سابق و طی سنوات اخیر با برنامه‌ریزی و نظارت وزارت صنعت، معدن و تجارت و سیاستگذاری هیات عالی نظارت سازمان‌های صنفی متشکل از 20 عضو که شش نفر وزرا هفت نفر هیات رئیسه اتاق اصناف ایران، روسای اتاق بازرگانی ایران و اتاق تعاون، دو نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و بقیه اعضا از مسئولان ارگان‌‌ها و نهادهاست فعالیت می‌نمایند.

نقش اصناف در پيشبرد اهداف اقتصاد مقاومتي غيرقابل انکار بوده و اين اصناف هستند که مي‌توانند چالش‌هاي به وجود آمده بر سر راه اقتصاد مقاومتي را به فرصت تبديل کنند. اصناف و بازاريان بايد با رعايت حقوق مصرف‌کنندگان و ارائه کالاي ايراني و پرهيز از کم‌فروشي و گران‌فروشي، با جلب رضايت عموم مردم، آرامش نسبي را در جامعه ايجاد کنند.

حدود 8064 اتحادیه مرتبط با واحدهای صنفی، در سراسر کشور مشغول به فعالیت هستند که هماهنگی بین آنها نیز از سوی 370 اتاق اصناف در سطح کشور صورت می‌گیرد. در این میان، اتاق اصناف ایران یک تشکل مرکزی محسوب می‌شود که پل ارتباطی میان اصناف، مردم و سایر نهادهای مصرفی و توزیعی است. همچنین حدود سه میلیون واحد صنفی در فعالیت‌های مختلف وجود دارد.

تخلفات گسترده در اتحادیه صافکاران گنبد کاووس

شهرستان گنبد کاووس هم طبق سایت اتاق اصناف استان گلستان 17 اتحادیه را در خود جای داده که دفتر اکثر آنها در اتاق اصناف شهرستان گنبد قرار داد.

اما برخی از اهالی شهرستان گنبد کاووس گزارش دادند که در اتحادیه صافکاران این شهرستان تخلفاتی صورت می گیرد که از دید مراجع نظارتی پنهان مانده و یا اینکه به قول دو عضو هیئت رئیسه این اتحادیه مدارک و مستندات تخلفات ارائه شده اما تاکنون برخوردی با این تخلفات نشده است .

تخلفاتی چون گرفتن حق عضویت بدون دادن رسید و فیش بانکی به پرداخت کننده ، گرفتن بیش از مبلغ حق عضویت ، گرفتن حق عضویت از افرادی که جواز کسب ندارند ، ریختن حق عضویت ها بنام حساب شخصی و برخی بستگان ، عدم شفاف سازی و پاسخگویی به هیئت رئیسه ، عدم استقرار در ساختمان اتاق اصناف و مستقر شدن در مغازه شخصی، تهدید به پلمپ مغازه معترضین و ... از جمله مواردی است که در گزارشات مردمی بدان اشاره شده است .

عدم تمایل اتاق اصناف و صنعت و معدن و تجارت به رسیدگی به تخلفات

در همین رابطه رئیس اصناف گنبد معتقد است : در موضوع فوق صحبت زیاد است و مواردی به ما انتقال داده شد اما هیچکس تاکنون مستند به ما شکایتی ارائه نکرده و اگر به ما شکایتی برسد مانند سایر صنوف به آنها رسیدگی خواهد شد .

 همچنین آقای( م ) یک عضو هیئت رئیسه اتحادیه صافکاران گنبد که دل پردردی نسبت به این وقایع داشت ، گفت : از همان ابتدا که این فرد اتحادیه را در دست گرفت به ما قول داد تا همکاری صادقانه داشته باشد اما به محض اینکه تحویل گرفت دفتر اتاق اصناف را رها کرد و به مغازه شخصی خودش برد و منشی خودش را هم عوض کرد .

مسائل و مشکلاتی که در بالا ذکر شد را ما مستندا به صنعت و معدن و اصناف انتقال دادیم اما واکنش شایسته ای از مسئولین ندیدیم . از طرفی ملاک و شاخصی برای حق عضویت ها وجود نداشت و در حالیکه حق عضویت در شهر 150 هزار تومان و در روستاها و بیرون شهر نصف آن است اما طبق اسناد رسیده مبالغی دریافت شده که خارج از عرف است .

یک عضو دیگر هیئت رئیسه اتحادیه صافکاران گنبد اضافه کرد : وقتی این فرد مسئول اتحادیه شد از همان اول نه در تصمیم گیری ها و نه در جلسات  اصلا ما را حساب نکرد و با توجه به اینکه طبق قانون باید هر 15 روز یک جلسه داشته باشیم در طول سه سال چند جلسه هم نداشتیم .

وی گفته که تمام مدارک و مستندات تخلفات را به اتاق اصناف ارائه کردیم و اتاق اصناف هم اعتقاد دارد که 40 میلیون تومان پول از مردم وصول شده اما فقط یک میلیون و 500 هزار تومان در حساب اتحادیه پول می باشد .

ر – ا  یکی از این افراد است که بیرون از شهر مغازه دارد و 100 هزار تومان هم واریز کرده اما گفته به من فیش داده نشد فقط گفتند کارت شما اعتبار دارد .

ی – د از حومه گنبد که بدون مجوز کار می کند گفت : یک روز به من زنگ زدند که به خیابان گلشن رادیات فروشی بروم و 210 هزار تومان بدهم تا مغازه ام پلمپ نشود .

این فرد از هیچی خبر نداشت و به او گفته بودند که برای گرفتن جواز باید 2 میلیون تومان خرج کنی در حالیکه 500 هزار تومان بیشتر خرج نداشت و اینگونه افراد برای اینکه مغازه شان بسته نشود مجبور به پرداخت این پول می شدند .

به هر حال اداره صنعت ، معدن و تجارت و اتاق اصناف به عنوان متولی بایستی در این مسائل دخالت کرده و با افرادی که در شهرهای دوردست به نوعی از موقعیت های بوجود امده سوء استفاده می کنند ، برخورد کنند . یا اگر نفوذ یا حمایتی از چنین افرادی می شود بدون تعارف با مفسدان اقتصادی برخورد کنند .

IMG 8980

IMG 8981

IMG 8982

IMG 9003

IMG 9004

IMG 9005

IMG 9006

IMG 9007

IMG 9008

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.