1396-03-16 04:36
1924
0
39894
آیت الله قدمی:

اگر چهره واقعی مخالفان رهبری شناخته شود به روز بنی صدر می افتند/ الفبای خط امام(ره) پیروی از ولی فقیه است

مدرس خارج فقه و اصول گفت: الفبای خط امام(قدس سره) و همچنین مشی ائمه معصومین(ع) را «پیروی از ولایت فقیه و تک محوری اداره شدن دین در جامعه» بیان کرد و گفت: اگر چهره واقعی مخالفان رهبری شناخته شود به روز بنی صدر می افتند.

به گزارش گلستان ما به نقل از پاسرو؛ آیت الله سید حبیب الله قدمی در مراسم سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) با اشاره به آیه 299 سوره بقره و آیاتی از سوره آل عمران و اسرا، گفت: خدای عالم آنچه را که روی زمین است به انضمام خود زمین، همه را برای شما یعنی انسان ها آفرید و این نشانه ارزش انسان نزد پروردگار عالم است.

وی افزود: خداوند کرامتی برای انسان در نظر گرفته است که همین کرامت باعث شد شیطان را بدلیل سجده نکردن به انسان از درگاه خودش بیرون کند این کرامت و ارزش انسان مطلبی است که در آن تردید وجود ندارد.

آیت الله قدمی تأکید کرد: ارزش هر انسان مومن برابری می کند با ارزش تمام انسان های عالم، که همین معنی در سوره ماعده اینطور بیان شده است که اگر کسی یک انسان را به قتل برساند گویی تمام انسان ها را به قتل رسانده است.

وی پس از اشاره به ارزش های انسان خاطرنشان کرد: این انسان با ارزش اگر پای دین و خدای متعال به میان آید باید جان خود را فدا کند یعنی اگر همانند امام حسین(ع) جزو بهترین مخلوقات نیز باشد اما در مقابل دین این انسان است که بایستی فدا شود.

این آیت الله حافظ قرآن و نهج البلاغه تصریح کرد: در راه دین باید کتک بخوری و در ظاهر ذلیل شوی و خانواده تو به اسارت برود تو کریم و بزرگوار هستیی اما در مقابل دین باید فدا شوی تا دین حفظ شود این یعنی دین مقدم بر انسان است.

وی با تأکید بر اینکه دین بر انسان مقدم است، متذکر شد: در طول تاریخ انسان های کریم و شریف بسیاری برای دین فدا شدند، در آیه 146 آل عمران آمده است که بسیاری از انسانها در طول تاریخ در کنار امام زمان جنگیدند و به شهادت رسیدند و این یک اتفاق تازه ای نیست.

آیت الله قدمی ابراز کرد: خداوند درصدد این است که دین در جامعه اجرا شود نه اینکه دین در کتابها بماند، خداوند در سوره مبارک شوری می فرماید به همه پیامبران گفتیم دین را در جامعه اجرا کنید، لذا دین لازمه اجرایی شدن در جامعه دارد نه اینکه در تورات و انجیل و قرآن بماند.

وی خاطرنشان کرد: اجرای دین در جامعه بر عهده امام است گاهی این امام حضرت نوح است گاهی حضرت ابراهیم است، گاهی حضرت موسی و عیسی و یا گاهی حضرت محمد(ص) است.

آیت الله قدمی ادامه داد: حضرت رسول اکرم(ص) هم مقام نبوت داشتند و هم مقام رسالت و هم مقام امامت، یعنی هم به ایشان وحی می شد، هم وظیفه ابلاغ داشتند و هم وظیفه پیاده کردن دین در جامعه، این پیاده کردن و اجرای دین به معنای امامت است.

تمام مومنین بعد از پیامبر(ص) در اینکه دین باید در جامعه اجرا شود اشتراک نظر داشتند

این روحانی معتمد و حافظ قرآن متذکر شد: بعد از رسول گرامی اسلام درست است مسلمانان در اینکه چه کسی به خلافت برسد اختلاف کردند اما بین انها در اینکه باید دین در جامعه اجرایی شود اختلافی نیست.

وی تأکید کرد: پیاده کردن دین در جامعه به معنی امامت است که تردیدی در ان وجود ندارد، همیشه در طول تاریخ هم امام یک نفر بوده است نه بیشتر، برای مثال بعد از بیعت حضرت علی (ع) با خلافت ابوبکر، شما حضرت را یک نیروی ضدامنیتی نمی بینید.

آیت الله قدمی گفت: امام علی(ع) نه تنها با هیچ خلیفه ای درگیر نشدند بلکه به آنها کمک هم کردند، در نهج البلاغه می فرمایند وقتی مردم به من هجوم آوردند و اصرار کردند من خلافت خودم را قبول کردم.

وی تأکید کرد: حضرت علی(ع) می فرمایند اگر پیمان خدا این نبود که عالم حق ندارد در برابر ظلم ظالم و ستم دیدن مظلوم سکوت کند من طناب خلافت را بر روی خلافت می انداختم و همان کمکی که به خلفای پیشین کردم به خلفای دیگر نیز می کردم این یعنی محوریت را باید در جهان اسلام روی یک فرد قرار بدهیم.

طبق تاریخ تک محوری خلافت جزو اصول جدانشدنی اسلام است

آیت الله قدمی خاطرنشان کرد: زمانی ممکن است خلیفه مانند یزید و محمدرضا شاه فاتحه اسلام را بخوانند در این مواقع باید قیام کرد اما مادامی که کیان اسلام در خطر نیست می بینیم حضرت علی(ع) تک محوری را قبول دارند.

این روحانی حافظ قرآن و نهج البلاغه تأکید کرد: تاریخ نشان داد هم اسلام باید در جامعه پیاده شود و هم توسط یک نفر در جامعه اجرایی شود چه آن محور مورد قبول همه باشد یا نباشد.

وی ابراز کرد: کم کم در طول تاریخ یک اعتقاد باطل را سعی کردند به همه تحمیل کنند به این معنی که اسلام کاری به حکومت ندارد و نباید در جامعه اجرا شود این در حالی است که خدای عالم در سوره مبارکه مائده می فرماید هر کسی که بر اساس دین حکومت نکند فاسق است.

آیت الله قدمی تصریح کرد: وقتی احکام الهی خانه نشین شود عالِم هم خانه نشین می شود این اتفاق در زمان محمدرضا شاه افتاد، حضرت امام(قدس سره) یکی از شخصیت هایی بود در اسلام که مخالف این تز فکری بود.

امام خمینی(ره) اسلام را زنده کردند

وی افزود: تز امام خمینی(ره) تز ولایت فقیه به معنای انتقال امامت معصومین(ع) به فقیه جامع الشرایط و اجرای احکام الهی در جامعه بود که این را توانست محقق کند، ایشان نه تنها حکومت اسلامی را در جامعه پیاده کرد بلکه اسلام را زنده کرد.

آیت الله قدمی متذکر شد: شاید شما فکر کنید دشمنان بعد از این پیروزی دست از سر ایران برداشتند اما اینگونه نبوده بلکه آنان از روز اول پیروزی علیه انقلاب اسلامی برنامه ریزی کردند، یکی از این برنامه ها جنگ تحمیلی هشت ساله بود، ترور شخصیت ها، کودتا، نفوذ و گماردن بنی صدرها از برنامه های دشمن برای ساقط کردن جمهوری اسلامی بود.

وی خاطرنشان کرد: دشمن برنامه ریزی های متعددی برای به حاشیه راندن دین از حکومت انجام دادند اما هیچگاه نتوانستد بر محوریت یگانه جمهوری اسلامی بتازند، در برهه ای منافقین سعی کردند در مقابل امام(ره) آیت الله طالقانی را مطرح کنند ولی جواب نگرفتند.

آیت الله قدمی تأکید کرد: بعد از ارتحال حضرت امام(ره) مجلس خبرگان رهبری توانست شخصی را انتخاب کند که توانست نظام را در خط مستقیم رهبری کند، آیت الله خامنه ای با اینکه خودش مجتهد و حجت هستند و می توانند در مسیر عقاید خودشان مسیر انقلاب را تغییر دهند افتخار می کنند که شاگرد حضرت امام(ره) هستند.

دشمن درصدد محور ایجاد کردن در برابر ولایت فقیه است/ برخی خود را در سطح رهبری معرفی می کردند

وی ادامه داد: مشکل جدیدی که در جامعه ایجاد شد سعی و صدد دشمن برای خدشه وارد کردن بر محور انقلاب اسلامی یعنی شخص ولایت فقیه است، برخی آقایان خود را رفیق مقام معظم رهبری معرفی می کردند خود را در سطح ایشان معرفی می کردند و محورهای متعددی سعی داشتند در جامعه ایجاد کنند.

برخی منافقانه دم از دوستی با ولایت فقیه می زنند/ الفبای خط امام(ره) پیروی از ولی فقیه است

آیت الله قدمی متذکر شد: گاهی با صحبت های منافقانه برخورد می کنیم یعنی کسی ادعا می کند سرباز مقام معظم رهبری است اما در عمل اینگونه نیست، می گوید پیرو خط امام(ره) است در حالیکه الفبای خط امام پیروی از ولایت فقیه است پس چگونه می شود کسی پیرو خط امام باشد اما محوریت ولایت فقیه را قبول نداشته باشد.

عدم پیروی از ولایت فقیه مخالفت با اصل اسلام است/ در مسائل سیاسی دیرفهم و خنگ نباید بود

وی گفت: احداث محوریت در کنار محوریت مقام معظم رهبری و یا عدم پیروی از ایشان در حقیقت مخالفت با اصل اسلام است، این شعار نیست تاریخ اسلام آیات قرآن این را می گوید، دوران حکومت حضرت علی(ع) برای همین بیان شد تاریخ نشان داد همه مسلمانان تک محوری را قبول دارند و هر که با این موضوع مخالفت کند با اصل اسلام درگیر شده است.

آیت الله قدمی افزود: هر که با محوریت ولایت فقیه مخالفت کند در مسیر خواست آمریکا و اسرائیل حرکت کرده است ما نباید در مسائل سیاسی دیرفهم و خنگ باشیم باید با کلمات و جملات بفهمیم که فرد در کدام مسیر است.

وی گفت: هر مرجعی که بخواهد با رهبر مخالفت کند و یا خود را در کنار ایشان محور قرار دهد قطعا مخالفت با اسلام و عقاید مسلمه اسلام کرده است، محوریت برای رهبریت یک اصل خدشه ناپذیر است.

مخالفان ولایت فقیه تا زمانی طرفدار دارند که چهره واقعی آنها را مردم نشناسند

آیت الله قدمی ابراز کرد: کسی اصلا ناراحت نباشد چرا که ما پیوسته در این مسیر با دشمنانی روبرو بودیم و خواهیم بود، اگر امروز در سیاست کشور بعضی از مسئولین به خودشان اجازه می دهند که در موضع گیری در مقابل رهبری بایستند و فرمایشات ایشان را به تمسخر بگیرند قطعا بدانید که اینها اگر در جامعه رای هم بیاورند بیشتر به این خاطر است که مردم چهره واقعی آنها را نمی شناسند.

اگر چهره واقعی مخالفان رهبری شناخته شود به روز بنی صدر می افتند

وی خاطرنشان کرد: کسانی که چهره واقعی مسئولان مخالف رهبری را می شناند بسیار کم هستند بی شک اگر چهره این افراد شناخته شود به روز بنی صدر می افتند، مردم دلباخته اسلام و انقلاب هستند و برای این انقلاب و اسلام، شهید دادند.

آیت الله قدمی ماندگاری و پیروزی انقلاب اسلامی را دارای سندی اسلامی و قرآنی خواند و تأکید کرد: خداوند در سوره مبارکه مائده می فرماید که ای مومنین اگر شما از دینتان برگردید خدا در آینده قومی خواهد آورد که خداوند آنها را دوست دارد که پیامبر می فرمایند این قوم مردمی از سرزمین فارس و یمن هستند.

ملت مسلمان ایران تا ظهور امام زمان(عج) هرگز به دین پشت نمی کند

وی متذکر شد: خداوند در آیه ای در سوره محمد(ص) هم می فرمایند که اگر شما (عرب ها) دست از دین بردارید خدا گروه دیگری را خواهد آورد که آنها مثل شما نخواهند بود، این آیات ما را محکم می کند که ملت مسلمان ایران تا ظهور حضرت حجت هرگز به دین پشت نمی کند.

آیت الله قدمی در پایان تصریح کرد: هر که در جامعه اسلامی بخواهد با دین مبارزه کند با ولایت مبارزه کند ممکن است طرفدار هم داشته باشد، خودی و بیخودی هم داریم، جمهوری اسلامی دشمنانی هم دارد منتهی به حول قوه الهی پیروز نخواهند شد و کسانی که دلشان را به رقصیدن و سوت زدن خوش کردند بدانند اینها اثری ندارد و این رقاص ها با یک غرش حزب اللهی میدان را خالی می کنند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.