1396-08-03 10:02
3857
0
45724

سوم آبان ماه سالروز شهادت «علیرضا نقدی پور» گرامی باد + تصویر و زندگی‌نامه

سرسبزی حیات امروزمان در شهرستان گالیکش در تاریخ یک دی‌ماه مدیون شهید علیرضا نقدی پور است.

به گزارش گلستان ما به نقل از نیلکوه، سوم آبان ماه سال روز شهادت «علیرضا نقدی پور» از شهدای شهرستان گالیکش است. شهید «علیرضا نقدی پور» فرزند حاج عیسی، یک تیرماه 1339 به دنیا آمد.

این شهید والامقام سرباز ارتش جمهوری اسلامی ایران عازم جبهه‌های جنگ حق علیه باطل شد.

شهید نقدی پور 3 آبان سال 59 در «آبادان» به فیض عظیم شهادت نائل گشت و در تاریخ یک دی‌ماه سال 60 به خاک سپرده شد.

شایان‌ذکر است؛ این شهید گران‌قدر در زمان شهادت مجرد بوده است.

شهید «علیرضا نقدی پور» شهرستان گالیکش شهید نقدی پور

زندگی‌نامه شهید:

به دلیل فوت کردن بچه‌های قبل از خودش پدرش با نذر کردن به امام رضا (ع) اسمش را علیرضا (غلامرضا) نامید.

دوران تحصیل خودش را در گالیکش، کلاله، گنبد، و مشهد مقدس گذراند سال سوم دبیرستان در مشهد مقدس مشغول تحصیل بود که‌موج بزرگی علیه رژیم طاغوت به راه افتاد با ارتباط زیادی که با علمای دینی آن زمان در مشهد مقدس داشت ازجمله شهید بزرگوار هاشمی نژاد و شهید کامیاب روحیه انقلابی بر پیکرش هویدا گردید بدین منظور با تشکیل گروهی از دوستان هسته‌ی مرکزی انقلابیون را در شهر گالیکش ایجاد نمودند.

زیرزمین منزل پدری‌اش، واقع در خیابان صاحب‌الزمان (عج) شهر گالیکش را به‌صورت مخفی محل تصمیم‌گیری جوانان انقلابی برای نشر اعلامیه، پوستر و نوار کاست نمود.

شهید «علیرضا نقدی پور» شهرستان گالیکش شهید نقدی پور

با خلاقیت زیادی که در امور فرهنگی داشت تبلیغات گسترده‌ای در شهر گالیکش همچنین شهرهای هم‌جوار کلاله، مینودشت، گنبد و حتی گرگان با دوستان خود نمود و نقش بسزایی در تنویر افکار عمومی مردم جهت بیداری نمودند.

دعوت از مقام معظم رهبری در دو مرحله توسط ایشان و دوستان انقلابیش جهت ایراد سخنرانی در این شهر نمونه‌ای از این فعالیت‌ها بود همچنین این شهید بزرگوار خلاقیت زیادی در ساخت نارنجک دستی و بمب‌های دست‌ساز داشت.

شهید نقدی پور در فاجعه 12 دی سال 57 که منجر به شهادت چندین نفر و مجروح شدن تعداد زیادی از برادران آذری‌زبان گنبدی گردید برای بردن مجروحان این حادثه فداکاری‌های زیادی نمود.

این شهید بزرگوار مجروحان این حادثه را که بعضی‌هایشان هم‌اکنون زنده هستند و به گفته‌ی یکی از این عزیزان کت شهید نقدی پور به یادگار دستش مانده است می‌تواند نمونه‌ی از این فداکاری‌ها باشد.

در سال 57 به دلیل تحصن پرسنل شرکت نفت، نفت قطع گردید لذا این شهید بزرگوار با آوردن نفت به‌صورت قاچاق از شهرستان شاهرود و میامی به شهر گالیکش بین اقشار مستضعف توزیع نفت می‌کرد.

هنگام ورود حضرت امام (ره) با چند نفر از دوستان انقلابیش به استقبال امام (ره) به تهران رفتند و بعدازآن اولین نماز جمعه تهران که آن زمان به امامت آیت‌الله طالقانی برگزار شد شرکت نمودند که عکس آن به یادگار مانده است.

ایشان و دوستان بزرگوارشان یکی از بنیان‌گذاران تشکیل کمیته انقلاب اسلامی به‌ویژه تشکیل جهاد سازندگی در گالیکش بودند و در ساختن راه، مدرسه و مسجد به روستاها زحمت زیادی به‌صورت فی سبیل الله انجام دادند.

به دلیل انقلاب فرهنگی و بسته شدن دانشگاه‌ها موفق به رفتن دانشگاه نگردید و برای اینکه به تحصیل ادامه دهد به سربازی رفت تا بتواند پاسپورت دریافت کند و خارج از کشور ادامه تحصیل نماید.

شهید «علیرضا نقدی پور» شهرستان گالیکش شهید نقدی پور

پس از گذراندن دوره‌ی آموزشی و تقسیم‌بندی به پادگان لویزان تهران منتقل گردید. زمان که در پادگان به سر می‌برد جنگ تحمیلی شروع شد ایمان، ایثار، شجاعت، مردانگی و غیرت باعث اعزام داوطلبانه ایشان به جبهه حق علیه باطل گردید و می‌توان گفت که جزو اولین گروهایی بود که در کشور به مناطق جنگی اعزام داوطلبانه شد.

شهید نقدی پور در صبحگاه سوم آبان 1359 با هم‌رزمانش به درجه رفیع شهادت نائل گردید و به خاطر درگیری‌های منطقه تا مدت یک سال مفقودالاثر بود که خبر شهادتش با پیگیری‌های پدر شهید حاج عیسی نقدی پور از طرف دفتر امام‌جمعه وقت تهران (حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای ) رهبر معظم انقلاب به حجت‌الاسلام حاج سید باقر موسوی امام‌جمعه شهرستان گالیکش رسید و ایشان به خانواده اطلاع دادند و درنهایت بعد از شکست حصر آبادان پیکر پاک شهید به زادگاهش رسید و در تاریخ یک دی‌ماه سال 60 با استقبال بی‌نظیری از مردم منطقه در گلزار شهدا به‌عنوان اولین شهید شهر گالیکش دفن شد.

** شادی روح شهدا و امام شهدا صلوات**

** خانواده‌های محترم شهدای شهرستان گالیکش، لطفاً برای معرفی جامع‌تر شهدای گران‌قدر شهرستان درصورتی‌که از شهدا زندگی‌نامه، عکس، وصیت‌نامه، خاطره و ... دارند جهت انتشار در این سایت خبری در اختیارمان قرار دهند.

جهت هماهنگی در این زمینه لطفاً با شماره 09112796253 تماس حاصل نمایید.

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.