1398-06-21 10:29
1597
0
65408
تربتی نژاد در گفت و گو با گلستان ما :

بدون مدرک نمی توان قوه قضاییه را محکوم کرد/ این حادثه ضعف وزارت ورزش بود / اصلاح طلبم اما اجازه سوء استفاده از سخنانم را به دشمن نمی دهم

نماینده فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت : نظام ما ارزشی و انقلابی است و دشمنان ما روز بروز جری تر می شوند و باید بگویم که شرایط عادی نداریم و چون شرایط عادی نداریم باید مراقب برخی مصاحبه ها و اظهار نظر هایمان باشیم .

به گزارش گلستان ما ؛  نورمحمد تربتی نژاد نماینده فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی ظهر امروز پنجشنبه 21 شهریور ماه در گفت و گوی اختصاصی با این پایگاه خبری در خصوص ماجرای دختر آبی اظهار کرد : بعد از وقوع این حادثه من خیلی به این ماجرا و اینکه این دختر خانم چرا در لباس پسرها به ورزشگاه می رفت وبعد خودسوزی کرد ،فکر کردم و تمامی اخبار و نظرات مختلف در این خصوص را خواندم .

تربتی نژاد با اشاره به اینکه من اشکال را در سیستم می بینم ، افزود : ورزشکاران خانم ما در میادین جهانی با لباس های اسلامی ظاهر می شوند و از دست دادن به مسئولین در کشور های خارجی پرهیز می کنند ، این موضوع جا افتاده اما این مورد که زنان متقاضی ورود به ورزشگاه هستند هنوز  مشخص نیست و دولت باید یک جواب قاطع بدهد .

وی تصریح کرد : سران سه قوه باید با هماهنگی یکدیگر یک تصمیم جدی بگیرند و اگر در این زمینه کمبود قانون داریم دولت به مجلس لایجه بدهد و یا اگر قانون نقص دارد ، اصلاح شود .

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد : اینکه این دختر خانم با لباس پسرانه وارد ورزشگاه می شد یعنی اینکار از نظر قانونی ممنوع بوده و مامورین نیز طبق قانون حق داشتند بگویند چرا چنین کاری کرده است و طبعا یک نوع ناهنجاری اتفاق افتاده است .

تربتی نژاد اضافه کرد : من از اینکه یک فردی خودسوزی کرده و جانش را از دست داده اظهار تاسف می کنم چون از یک خانواده متدین و مسلمان بوده ولی اینکه بخواهیم قانون و دستگاههای دیگر را متهم کنیم موافق نیستم ضمن اینکه پدرش هم اعلام کرده بود که دخترش محکوم به حبس نشده بود .

این نماینده لیست امید مجلس شورای اسلامی بیان کرد : یک فرد در هر رده و صنفی ممکن است مشکلات شخصی هم داشته باشد ، ممکن است از بین 300 نماینده یک فردی ویژگی رفتاری خاصی داشته باشد اما این دختر محکوم نشده بود و بدون مدرک و مستدات نمی توان قوه قضاییه را محکوم کرد .

تربتی نژاد با بیان اینکه نباید در اینگونه موضوعات پیشداوری کنیم ، ادامه داد : اینگونه قضاوت کردن کار درستی برای نظام ما نیست چون غربی ها و دشمنان ما از ابتدای انقلاب تا امروز دنبال بهانه جویی هستند تا به نظام ضربه بزنند .

وی تاکید کرد : من از ابتدای این ماجرا دنبال این بودم که اعلام نظر کنم اما به هیچ مدرک معتبر و مستدلی نرسیدم که بخواهم بگویم مقصر کیست  ، این موضوع یعنی حضور زنان در ورزشگاه مربوط به وزارت ورزش و جوانان است و چنین اتفاقی نشانه ضعف این دستگاه است .

عضو کمیسیون کشاورزی ، منابع طبیعی و آب مجلس شورای اسلامی یادآور شد :قوه قضاییه بر اساس قانونی که نمایندگان مجلس وضع کرده اند ، کار می کند و تا زمانی که در این مسیر باشند از آنها حمایت می کنیم مگر اینکه در برخی مواقع نظرات شخصی دخالت داده شود .

تربتی نژاد در خصوص شانتاژ برخی رسانه ها نظیر خبرآنلاین که ابتدا این خبر را منتشر و سپس آن را ادیت کرد ، گفت : همانطور که برخی نمایندگان در مجلس در تقویت و مطرح کردن یک چالش تلاش می کنند ، برخی رسانه ها نیز دنبال اخبار جدید و پرجاذبه برای مردم هستند و ممکن است اشتباه بکنند .

وی با اشاره به اینکه رسانه ها رسالت مهمی دارند ، بیان کرد : نظام ما ارزشی و انقلابی است و دشمنان ما روز بروز جری تر می شوند و باید بگویم که شرایط عادی نداریم و چون شرایط عادی نداریم باید مراقب برخی مصاحبه ها و اظهار نظر هایمان باشیم .

این نماینده اصلاح طلب مجلس خاطرنشان کرد : من به عنوان یک اصلاح طلب و عضو فراکسیون امید هم سوادش را دارم و هم می توانم بنویسم و هم می توانم بگویم ولی رعایت می کنم که بیگانگان سواستفاده نکنند ، من خودم مشاور حقوقی دارم و قبل از هر اظهار نظری  مشورت و بعد اعلام نظر می کنم.

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.