1398-06-19 08:12
672
0
65373
شورحسین است چه ها می کند؛

گلستان در ماتم عزای حسین(ع) /تجمع بزرگ عاشورای حسینی در سراسر استان

«اجتماع بزرگ عاشوارئیان» در روز عاشورای حسینی با حضور پرشور و باشکوه مردم عزادار در هزاران شهر و روستای استان گلستان برگزار شد.

به گزارش گلستان ما؛ در دهمین روز از ماه محرم سیاه پوشان ازهر خیابانی بیرون می آیند ، دسته جات عزاداری سینه زنان، زنجیر زنان با طبل هایی که ناقوس شهادت طلبی می دهد.

امروز عاشورا ست و مردمان مون استان گلستان در ماتم شهادت سید الشهدا و یارانش برسر و سینه می زنند و مویه کنان می دوند.

حال وهوای عاشورا را نمی توان با کلمات بیان کرد، حس و حالی  از افسوس که اگر در آن زمانه بودی نمی گذاشتی ولایت بی یاور بماند، شعاری که در همه زمان ها تفسیر شدنی است.

آری شهادت سید الشهدا و 72 تن از یارانش و نهضت عاشورا در تاریخ ماندگار شد تا امروز من و شما و فرزندان مان اسلام را در پستو ها نبینیم بلکه نهضت جهانی اسلام را در جهان مشاهده کنیم.

امروز مردم سوگوار و دوستدار اهل بیت شیعه و سنی د در جای جای استان گلستان نذر شهادت در رکاب ولایت  کردند، در ایستگاه های صلواتی، نان شیر و خرما برای کودکان پخش کردند و نذرهای های فروان برای برآورده شدن حاجات خود ادا کردند.

امروز اما مشک عزادران پر آب است و کسی لب تشنه از مجلس عزای سیدالشهدا خارج نمی شود .

اقامه نماز ظهر عاشورا در مرکز استان گلستان، به یاد مظلومیت و حقانیت قیام حسینی،امروز در چهارراه میدان گرگان و به امامت آیت الله سیدکاظم نورمفیدی برگزار شد.

نمازظهر عاشورا در آستان مقدس 35 امامزاده و بقعه متبرکه استان برگزارشد.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.