1398-05-20 06:55
2742
0
64892
به قلم حسن بیارجمندی؛

نقدی بر سخنان وزیر اطلاعات در شورای اداری گیلان/ آقای وزیر! دفاع از اسلام و نظام شوخی بردار نیست

وزیر اطلاعات اخیرا گفته است: " توجه داشته باشیم به خاطر مسائل و اهداف سیاسی! ، فشارهای دشمنان را به پای ناکارآمدی مسئولان ننویسیم چرا که آمریکا آرزو می‌کند مردم احساس کنند که این فشارها از سوی مسئولان نظام است چون در آن صورت، ملت در مقابل مسئولان نظام می‌ایستند."

به گزارش گلستان ما، حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی اخیرا در جلسه شورای اداری گیلان،با تصریح به اینکه نباید مشکلاتی را که دشمن آفریده به پای مسئولان نظام بنویسیم، گفته است که : " توجه داشته باشیم به خاطر مسائل و اهداف سیاسی! ، فشارهای دشمنان را به پای ناکارآمدی مسئولان ننویسیم چرا که آمریکا آرزو می‌کند مردم احساس کنند که این فشارها از سوی مسئولان نظام است چون در آن صورت، ملت در مقابل مسئولان نظام می‌ایستند."

در نقد این سخنان، نگارنده معتقد است که مبانی و احکام فقهی مندرج در مکاتبات امام خمینی(ره) با منتظری تاکیدا بر حفظ و مقدم بودن حیثیت نظام اسلامی بعنوان بخشی از پرونده سید مهدی هاشمی   مهمترین و سرنوشت ساز ترین پرونده های در اختیار " وزارت اطلاعات نظام ولایت و امامت "   از مسلمات و بدیهیات مدیریت راهبردی این وزارتخانه می باشد

اعتقاد و التزام عملی وزیر وقت اطلاعات به همین مبانی فقهی و احکام عملی آن ، منجر به حفظ حیثیت نظام اسلامی و سربلندی و سرافرازی این وزارتخانه از این آزمون سخت گردید و اساسا فرض حفظ نظام و حیثیت آن بدون چنین التزامی میسر نبود و به تعبیر امام نیز چنین موضوعی شوخی بردار نیست.

همچنین امام در ۲۶ فروردین ۱۳۶۸در نامه‌ای خطاب به وزیران و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تشریح علت تصمیم خود در برکناری منتظری ضمن تصریح به اینکه وظیفۀ شرعی اقتضا می‏‌کرد تا تصمیم لازم را برای حفظ نظام و اسلام بگیرد، تاکید می کنند که :" دفاع از اسلام و نظام شوخی‌بردار نیست؛ و در صورت تخطی، هر کس در هر موقعیت بلافاصله به مردم معرفی خواهد شد." و این نه در این پرونده بلکه در دیگر موضوعات و مناسبات دیگر مورد تاکید فراوان قرار گرفته است[۱]

در همین ارتباط مشهورترین و مستندترین واقعه مشابه تاریخی  که ما را به درک هر چه بهتر این موضوع از جهات مختلف بالاخص خاستگاه و مختصات جریانی و گفتمانی دولت کنونی رهنمون می کند و گویی تاریخ تکرار شده است   آخرین سخنرانی انتقادی حاج سید احمدآقا خمینی به سیاست‌های دولت هاشمی رفسنجانی یک هفته پیش از ارتحالش در جمع دیدار کنندگان سمنانی است.

تا جایی که اگر کسی اندک اطلاعی از وقایع یکسال اخیر در حوزه ارزی کشور ،تصمیمات دولت ، اقدامات رئیس بانک مرکزی سابق و معاون ارزی آن و نیز جریان محاکمه قضایی آنها داشته باشد و این بخش از بیانات نورانی یادگار امام را بخواند؛ بطور مبنایی و مصداقی تصدیق خواهد کرد که سخنان حجت الاسلام علوی از پشتوانه لازم برخوردار نیست و به همین دلیل مورد اعتنا جریان انقلابی قرار نگرفته و نخواهد گرفت.

سیداحمد آقا می گوید:

«ما نباید همه ندانم‌کاری‌ها و مشکلات‌مان را به گردن آمریکا بیندازیم. الان داخل شانزدهمین سال از عمر انقلاب اسلامی هستیم و ...بعضی‌ها همه نقاط ضعف و بی‌کفایتی خود را با هیاهو به گردن استکبار جهانی و آمریکا انداخته و از زیر بار مسئولیت شانه خالی می‌کنند.

در اینکه مشکلات و مسائل ما به کارشکنی دشمنان‌مان و خباثت و کارشکنی آمریکا و ضدیت صهیونیست‌ها برمی‌گردد شکی نیست. اما گسترش فساد اداری و رشوه‌خواری در ادارات و مؤسسات دولتی به خودمان برمی‌گردد. اتخاذ تصمیمات نابخردانه درباره ذخایر ارزی مملکت توسط خودمان بوده است.
آقای دکتر کاشان (حاج اصغر‌آقا فخریه) در زمان تصدی پست معاونت ارزی بانک مرکزی مملکت درِ خزانه بانک را باز کرد و به هر دلال و قاچاقچی و چاقوکش ۵ هزار دلار تقدیم کرد و روزانه میلیو‌‌ن‌ها دلار ذخایر ارزی بانک مرکزی را به جیب گانگسترها ریخت.

آیا این نقشه تهی‌ کردن خزانه ارزی مملکت را آمریکای جنایتکار جلوی حاج اصغرآقا گذاشته بود یا به تصمیم‌گیری نابخردانه شخص او مربوط می‌شد؟
آیا این بابا رئیس و بزرگتری نداشت تا جلوی کار او را بگیرد؟ "

علاوه بر این لازم است ؛ علوی وزیر اطلاعات برای کمی فکر کردن مجدد در مورد اظهارات یاد شده و تجدید نظر در آن ، تابلو این بیانات امام خامنه ای را در اتاق کار خود نصب کند :

1- یک آگاهی انقلابی، یک کمال سیاسی، در ملّت ایران به توفیق الهی به وجود آمده است که می‌توانند تفکیک کنند بین نظام انقلابیِ «امّت و امامت» و بین تشکیلات دیوان‌سالاری

2- [با وجود دست داشتن دشمن ] نباید از ضعف ها و مشکلات خودمان غافل شویم.دشمنان مانند مگس روی زخم ناشی از مشکلات و ضعف ها می‌نشینند، بنابراین باید زخم را خوب کنید و نگذارید بوجود آید چرا که اگر مشکل داخلی نداشته باشیم...آمریکایی ها هم نمی توانند هیچ غلطی بکنند

مراجعه کنید به http://www.imam-khomeini.ir/fa/c78 116054

به قلم حسن بیارجمندی فارغ التحصیل دانشگاه وزارت خارجه روسیه

انتهای پیام/

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.